Třetí generace supersportu RUF CTR 3 představena!

24. 7. 2011 • Novinky, Tuning

Představte si, že si jdete takhle po chodníku a kolem Vás projede s burácivým hromobitím tento supersport. Řeknete si: „Hezkýý, Carrera GT, ta se jen tak nevidí.“ Jenže pak Vám tak nějak podvědomě dojde, že Carrera GT takhle nevypadá. „Není to Cayman? Ale vždyť ten není takhle dlouhý. Co to sakra je?“ Dojdete domů a pořád myslíte na to shledání. Pořád netušíte, co to mohlo být?

A ono se vlastně není čemu divit. Běžný motoristický fanoušek vůz z dílen automobilky RUF patrně za celý svůj život nikdy nespatří. A ten, kdo spatří, tak stejně nepozná rozdíl. To až skutečný fajnšmekr bude nadšený z takového setkání. RUF jde totiž svojí vlastní osobitou cestou a vedle tuningových úprav se zajímá i o tak rozsáhlé úpravy, že si vozy zaslouží i vlastní pojmenování.

Jedním z takových vozů je i RUF CTR 3, jež se v těchto dnech představil ve své již třetí generaci a oproti svým předchůdcům vyniká právě v delším rozvoru a motoru umístěnému uprostřed. Předcházející generace měly konvenční uložení motoru vzadu. Pojďme se na CTR 3 podívat pořádně zblízka.

Karoserie má vyrobenou z pozinkované oceli, pod kterou se ukrývá 3,8litrový šestiválec typu boxer s dvojicí turbodmychadel, jež udělují vozu maximální výkon celých 552kW (750 koní) při 7100 otáčkách za minutu a 960Nm při 4000 otáčkách za minutu. Ten, kdo si pamatuje předchozí generaci, jež byla poháněná stejným motorem, tak ví, že výkon celé soustavy vzrostl o celých 50 koní. Za to vůz vděčí především více než 30-ti leté zkušenosti RUFu s turbomotory s protilehlými válci a také vlastnímu mezichladiči každého turba umístěného v přední části podběhu zadních kol.

S motorem je spojena šestistupňová napříč uložená sekvenční převodovka, se kterou bude radost sprintovat. A právě tato disciplína není novému vozu vůbec cizí. Sprint z nuly na 100km/h zvládne totiž za 3,2 vteřiny a na 200km/h to stihne za dalších 6,4 vteřin. Dech Vám jistě vyrazí i hodnota maximální rychlosti. Je skoro neuvěřitelné co tyto šestiválce dokážou a topspeed 380km/h vypadá jak z říše snů. Ostatní automobilky k tomu potřebují většinou dvojnásobný počet válců.

Jak jsem již zmínil, tak karoserie je vyrobena z pozinkovaného plechu, pod kterým se nachází prostorový rám a modulární trubkový rám. Celý skelet pak designově vychází z modelové řady Porsche 911 GT3, se kterým sdílí především přední část vozu. Ta zadní musela být kompletně přepracovaná z důvodu odlišného uložení motoru a navýšení délky rozvoru. Zadní části pak dále dominují výrazně vystouplé blatníky a především velké přítlačné křídlo doplněné již tradičně o funkční difuzor s integrovanou dvojicí koncovek výfukového systému.

Celek pak doplňují kovaná hliníková kola o velikostech 8,5×19 placů na přední nápravě a 12,5×20“ na zadní.

Ošizen nebyl ani interiér. Ten se nese zcela v duchu Porsche a je doplněn o čalounění z kůže a alcantary. Funkční prvky pak zastupuje nová hliníková řadící páka a tachometr cejchován až do 418km/h (260 mph).

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz