Traťový McLaren 12C GT Sprint
McLaren na festival rychlosti v Goodwood přiveze svůj nejnovější počin na téma MP4-12C. Cílem tentokrát bylo vyplnit mezeru vzniklou mezi klasickou verzí a závodním derivátem 12C GT3. GT Sprint, jak se bude novinka jmenovat, využívá karbonové šasi MonoCell a pohon zajišťuje stále stejný twin-turbo 3.8 litru osmiválec. Stejný zůstal i výkon motoru, na sedmistupňovou převodovku přichází 625 koní. Pro větší zátěž na trati byl optimalizován systém chlazení a mazání, oba inspirované závodní GT3.
Větších změn dostál teprve podvozek. O 40 mm snížená světlá výška je doplněna novým softwarem tlumičů PCC a na kolech jsou obuty závodní slicky. GT Sprint také dostal tři zcela nové módy řízení. Řidič má nově možnost zvolit si nastavení ESP, tuhost podvozku a další vlastnosti vozu.
Zvenku přibyly nové aerodynamické prvky v podobě předělaného předního nárazníku a přední kapoty, inspirované závodní GT3 variantou. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy, schované za devatenáctipalcová kola OZ s centrální maticí. Pro rychlé výměny kol je k dispozici i integrovaný pneumatický hever.
Aby se mohl GT Sprint účastnit závodů v různých kategoriích, bylo zapotřebí nainstalovat do interiéru klec, vyhovující pravidlům FIA a také hasící systém.
McLaren navíc nabízí další možnosti, jak svůj GT Sprint ještě více vyšperkovat a připravit na ostré závodní nasazení. Kus na fotografiích je například obdařen CFD aerodynamickým balíčkem, u kterého je zadní aktivní křídlo nahrazeno pevným karbonovým a předek je dovybaven spojlerem pod nárazníkem.
První série 20-ti kusů bude dodána zákazníkům ještě tento rok a ceny začínají těsně pod 200 000 librami, tedy v přepočtu něco pod šest miliónů korun.
« Škoda postupně odhaluje novou variantu Rapida BMW M5 Nighthawk – speciální edice pro Japonsko »