Toyota už je druhá nejprodávanější značka na českém trhu
Japonská Toyota zvýšila v prvních dvou měsících roku prodeje o 40 procent na 3187 nových osobních a lehkých užitkových vozů a za první dva měsíce obsadila druhé místo na trhu.
Prodeje Toyoty tak v lednu a v únoru rostly výrazně rychleji než celý trh, který zaznamenal růst o zhruba 13 procent. Tržní podíl Toyoty se v únoru zvýšil z lednových 8 procent na 9,2 procenta. Před rokem byl necelých 7 procent.
„Již prosincový výsledek, kdy jsme se vyhoupli na pozici dvojky, nám indikoval, že začátek roku bude pro nás velmi silný. To se v lednu a v únoru plně potvrdilo, a navíc podle uzavřených objednávek z poslední doby čekáme podobně úspěšné i další měsíce,” říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Letošní rok by měl být podle odhadů Toyoty prodejně výrazně lepší než rok 2022 díky očekávanému zlepšení v dodávkách čipů a dalších dílů. „Zlepšuje se i celková dostupnost nových modelů, zejména těch menších, včetně novinek z poslední doby jako jsou Corolla Cross, Yaris Cross nebo v Kolíně vyráběné Aygo X,“ dodává Martin Peleška.
Celkově se letos předpokládá nárůst celého trhu o 10 procent na 230 000 prodaných vozů. Toyota chce růst výrazně rychleji. Pomoci ji v tom mají mimo jiné i letošní novinky, modernizovaná Corolla s hybridním pohonem 5. generace, nebo nejnovější generace ikonického modelu Prius ve verzi plug-in.
.« Německo vidí možnost dohody o zákazu spalovacích motorů Škoda Octavia Combi slaví 25 let »