2023-hiluxgrsportmainshots1

Toyota si chce došlápnout na Raptor a představuje Hilux GR SPORT II

17. 10. 2023 • Novinky, Zajímavosti

Nové provedení Toyoty Hilux GR SPORT II dosahuje vylepšené úrovně jízdních schopností a pohodlí s impozantním vzhledem. Díky širšímu rozchodu kol a vylepšenému naladění podvozku je tento model nejlépe ovladatelný za celou svou historii. K prodejcům dorazí v druhé polovině roku 2024.

Hilux GR SPORT II vychází z tradice mnohonásobného vítěze rallye Dakar a reprezentuje nové vrcholné provedení průkopnického pick-upu, který si od dob své premiéry v roce 1968 vydobyl bezkonkurenční pověst odolného a spolehlivého vozu.

Suverénně vyhlížející Hilux GR SPORT II v karosářské verzi Double Cab přináší efektivní kombinaci lepšího ovládání a stability s nejvyšší tažnou kapacitou (3500 kg) a nejvyšším užitečným zatížením (1000 kg) v této třídě.

Druhá edice modelu GR SPORT přináší širší rozchod kol, tedy vzdálenost mezi levým a pravým kolem na jedné nápravě – tento parametr oproti standardní Toyotě Hilux narostl o 140 mm vpředu a 155 mm na zadní nápravě. Výsledkem je vyšší jistota za volantem i za nejnáročnějších podmínek nebo stavu vozovky.

Hilux GR SPORT II je nejlépe ovladatelným provedením v historii tohoto modelu, a to na zpevněných cestách i v terénu. Důvodem je širší rozchod kol a zásadní vylepšení vlastností ovládání, jako jsou například vyšší stabilita vozidla s menším úhlem naklánění nebo precizní odezva systému řízení.

Méně hlučná a sebejistá jízda

Vylepšené ovládání se společně s úpravami systému zavěšení kol a brzdové soustavy promítá do sebejisté jízdy s nižší hladinou hluku vlivem vibrací. Radost za volantem a sportovní charakter však neznamená kompromisy v otázkách jízdního pohodlí.

Výkonný a osvědčený agregát 2,8 litru, který byl do modelové nabídky Hilux zařazen v roce 2020, garantuje agilní odezvu za všech okolností. Jednotka s maximálním výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Design exteriéru

• Impozantní modernizovaný vzhled a efektní postoj
• Nová 17″ kola snižují hmotnost i aerodynamický odpor
• Úspěchy Hiluxu v motoristickém sportu promítnuté do detailů GR SPORT

Suverénně vyhlížející GR SPORT II posouvá Hilux na novou stylovou úroveň. Dynamické a efektní vzezření ze všech stran, značí bezkonkurenční cílevědomost, což dokládají i červené vinuté pružiny a lakované prvky systému odpružení s jednoplášťovými tlumiči (vpředu černé, vzadu červené) v kombinaci s výraznými černými lemy blatníků.

K impozantnímu vzhledu přispívají i nová 17″ černá litá kola v kombinaci s nepřehlédnutelnými červeně lakovanými brzdovými třmeny. Kola však plní i praktickou funkci – velká plocha ráfků pomáhá snižovat aerodynamický odpor, zatímco specifická konstrukce centrálního paprsku snižuje hmotnost kola.

Hilux GR SPORT II vystupuje z davu díky mnoha prémiovým detailům viditelným zvenčí včetně černé masky chladiče s markantním motivem „G“ a klasickým slovním emblémem Toyota, černých bočních nášlapných prahů, zpětných zrcátek a klik dveří. K efektnímu vzhledu přispívá i stříbrné ochranné lemování předního nárazníku, černý zadní nárazník nebo výrazné emblémy GR SPORT.

Design interiéru

– Luxusní jednobarevný motiv sladěný se sportovními červenými akcenty
– Praktická vylepšení se zaměřením na řízení a radost za volantem
– Exkluzivní detaily GR SPORT na přístrojovém panelu
– Nový multimediální systém včetně bezdrátové konektivity Apple CarPlay

Působivě cílevědomý charakter Toyoty Hilux GR SPORT II se odráží i v kabině, která jednoznačně hlásá, že součástí DNA tohoto pick-upu jsou věrohodné jízdní schopnosti s odkazem na motoristický sport. Jako stylový lze označit čistě černý motiv, kterému sekundují výrazné červené akcenty, jako například kontrastní červené bezpečnostní pásy, které stvrzují nadšení pro motoristický sport ve spojení s označením GR SPORT.

Soužití s vozidlem dále zpříjemňuje možnost ručního řazení páčkami pod volantem nebo přítomnost sportovních pedálů z hliníku.

Vzhled interiéru vylepšují sportovní sedadla čalouněná černou koženkou a kůží včetně stříbrného prošívání a perforování; sedadla kromě mimořádného pohodlí garantují i stabilní držení těla, kdy zamezují klouzání po sedadle vlivem vysokých bočních sil.

Vysokou estetickou kvalitu v kabině Hilux GR SPORT II krom toho stvrzuje nový ornament ve výplních dveří a na přístrojové desce; detaily GR najdeme též na informačním displeji a v přístrojovém štítu.

Toyota Hilux GR SPORT je vybavena nejnovějším multimediálním systémem Toyota Smart Connect, jehož součástí je dotykový displej o úhlopříčce 8″.

Po levé straně displeje je pevná nabídka v podobě ikon. Uživatelé dále mohou se systémem propojit chytrý telefon nebo tablet (pomocí kabelu nebo bezdrátově přes Apple CarPlay, resp. pomocí kabelu přes Android Auto).

Paket multimédií zahrnuje cloudovou navigaci, která využívá informace o dopravě a událostech s aktualizacemi v reálném čase pro přesné a efektivní plánování tras. K dispozici je i vestavěná navigace pro situace, kdy spojení s cloudem není k dispozici.

Pohodlí ještě zvyšuje palubní komunikační modul (DCM) pro hladké dálkové aktualizace nebo stahování vyšších verzí softwaru. To znamená, že kvůli aktualizacím systému není zapotřebí zajíždět s vozem do servisu. Technologie dále podporuje aktualizace softwaru používaného systémy Toyota T-Mate / Toyota Safety Sense.

Technické změny

– Funkční design s vylepšeným nájezdovým úhlem vpředu a větší světlou výškou
– Optimální vyvážení systému zavěšení předních a zadních kol ve prospěch hladší a stabilnější jízdy
– Přesnější dávkování brzdného účinku, výkonné brzdy s většími 17″ kotouči vpředu a novými 15″ kotouči na zadní nápravě
– Sebejisté zvládání náročných podmínek díky novému systému odpružení s jednoplášťovými tlumiči

Hilux celosvětově proslul svojí spolehlivostí a schopností vypořádat se s jakýmkoli terénem; tuto tradici potvrzuje i nejnovější provedení tohoto modelu.

K nekompromisním terénním schopnostem přispívá nárůst světlé výšky i zvětšení předního nájezdového úhlu z 29 na 30 stupňů. Nárůst světlé výšky o 20 mm doprovází zvětšení rozchodu předních kol o 140 mm, resp. 155 mm vzadu.

Hilux GR SPORT II je nekompromisní i z pohledu aerodynamiky, a to díky nové konstrukci vzduchové clony, včetně zcela nového nárazníku s funkčními rámečky mlhových světel, které optimalizují proudění vzduchu a potlačují nežádoucí víření v podbězích kol.

Hladší a stabilnější jízdu v jakémkoli terénu zajišťují specifická vylepšení zaměřená na ještě preciznější ovládání, vyšší stabilitu za jízdy v přímém směru a co nejvyšší cestovní pohodlí. Dosavadní dvouplášťové tlumiče byly nahrazeny jednoplášťovými, které díky větší ploše pístů zajišťují účinnější tlumení a rychlejší odezvu za náročných podmínek v terénu. Hilux GR SPORT II tak bezpečně a s patřičnou sebejistotou zdolává zvlněné i nerovné povrchy.

Nová a lehčí 17″ kola jsou obuta do terénních pneumatik pro spolehlivé záběrové schopnosti a vysokou jízdní stabilitu. Uklidňující pocit jistoty přináší precizní dávkování brzdného účinku výkonné brzdové soustavy s předními kotouči zvětšenými ze 16 na 17″ a novými 15″ kotouči na zadní nápravě, které nahrazují dříve používané bubnové brzdy.

Nové provedení Toyoty Hilux GR SPORT se začne prodávat v první polovině roku 2024; u prodejců by se nové vozy měly objevit v druhé polovině roku 2024.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz