Toyota je opět nejhodnotnější automobilovou značkou na světě
Toyota letos obhájila post nejhodnotnější automobilové značky světa v žebříčku Best Global Brands 2024 společnosti Interbrand. Zároveň jí patří i celkové šesté místo za pěti značkami technologických firem. Jde také o nejhodnotnější japonskou značku a celkově druhou nejcennější značku z Asie za korejským Samsungem.
Hodnota značky Toyota se letos zvýšila o 13 procent na celkové ocenění 72,8 miliardy dolarů. Co do tempa růstu šlo o 11. nejrychleji rostoucí značku na světě. Růst zaznamenala již pátý rok v řadě a od roku 2013 se hodnota značky Toyota zdvojnásobila.
Toyota podle hodnocení Interbrands vyrábí rozmanitou řadu vozidel po celém světě a podniká velké kroky k vývoji ekologických automobilů, které pomáhají ke snižování emisí uhlíkových sloučenin na zemi.
Toyota v loňském finančním roce končícím v březnu zvýšila celosvětový prodej o 7,3 procenta na 10,31 milionu vozů. Výroba dosáhla 9,97 milionu kusů, což je meziročně o 9,2 procenta více. Celosvětový prodej bateriových elektromobilů Toyoty stoupl více než trojnásobně na 116 654 kusů.
Oceňování značek v rámci žebříčku Interbrand se skládá ze tří složek. Základem je analýza finanční výkonnosti výrobku, posouzení role, jako značka hraje v nákupním rozhodování a určení konkurenční síly značky.
.« Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste Více než třetina firem v Česku jezdí elektromobily nebo hybridy. Tuzemské firmy dotahují průměr EU »