Toyota Hilux dostala facelift a větší motor
Nezastavitelný Hilux od své premiéry v roce 1968 prokázal svoji neporazitelnost, ať při úspěšném dobývání severního pólu, zdolávání sopek Islandu, překonávání Antarktidy či vítězné jízdě na Rallye Dakar v roce 2019. Nový model teď má ještě výkonnější pohonnou jednotku 2,8 litru, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu a luxusnější vzhled.
S moderní a stylovou výbavou se nyní více zaměřuje na stále početnější skupinu evropských zájemců, kteří preferují vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití. Nový vrcholný stupeň výbavy ‚Invincible‘ nabízí zákazníkům specifické stylistické ztvárnění a luxusní prvky výbavy bez nutnosti obětovat cokoli z tradiční nezničitelnosti, robustnosti a legendární kvality, odolnosti a spolehlivosti (QDR), tedy vlastností, pro které si pick-up Hilux získal mimořádnou oblibu po celém světě.
Maximální nosnost jedné tuny se nyní vztahuje na všechna karosářská provedení Toyoty Hilux s pohonem všech kol (Single Cab, Extra Cab a Double Cab) a povolená hmotnost přívěsu až 3,5 t zůstává nadále zachována u verze Double Cab s pohonem všech kol.
Kompletní přepracování se dotklo čelní partie nové Toyoty Hilux, která se pyšní smělou a suverénní trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku, což se ostatně odráží v nepřehlédnutelném vzhledu tohoto pick-upu na silnicích, kde zaujme robustním postojem s důrazem na odolný naturel i chuť poprat se s jakýmkoli terénem.
Nové markantní ztvárnění exteriéru dále (na přání) podtrhují nově upravená přední a zadní LED světla, nové provedení 18″ litých kol s broušenými povrchy a černým lakem nebo rozšíření nabídky o dva nové odstíny karoserie – metalickou červenou Emotional II a bronzovou Oxide.
Z modernizovaných prvků interiéru jmenujme nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem nebo novou 8″ obrazovku infotainmentu, která je zabudována do středového panelu a nabízí i mechanická tlačítka a kruhové ovladače pro snazší ovládání za všech jízdních podmínek. Vylepšený multimediální systém přináší rychlejší software i odezvu obrazovky a podporuje technologie Apple CarPlay i Android Auto pro integraci chytrých telefonů.
Široký seznam výbavy zahrnuje bezklíčový nástup do vozidla a spouštění motoru tlačítkem, satelitní navigaci, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory vč. osmikanálového zesilovače o výkonu 800 W a technologie Clari-Fi.
Exkluzivní charakter nové řady Hilux si zákazníci budou moci ještě vylepšit mnoha různými prvky z nabídky příslušenství pro uzpůsobení vozidla vlastním požadavkům, ať již pro pracovní účely nebo trávení volného času. Jedná se např. o sportovní rám s plastovou ochranou, elektricky ovládaný hliníkový rolovací systém, uzamykání výklopné zádě, pevnou nástavbu nebo 12V napájení v prostoru korby.
Nabídku pohonů rozšiřuje nový a výkonnější vznětový agregát 2,8 litru s výkonem 204 koní, propůjčující pick-upu od Toyoty v daném segmentu vysoce konkurenceschopné parametry.
Nový motor s maximem točivého momentu 500 Nm umožňuje Toyotě Hilux zrychlovat z místa na 100 km/h za 10 sekund (o 2,8 sekundy rychleji než s dosavadní jednotkou 2,4 litru), zatímco průměrná spotřeba paliva činí 7,8 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 204 g/km.
Nová pohonná jednotka 2,8 litru, cílící na ty nejnáročnější zájemce o Hilux k univerzálnímu nebo volnočasovému využití, bude k dispozici pro karosářské varianty Extra Cab a Double Cab, včetně možnosti volit mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou v kombinaci s pohonem všech kol.
Cílem konstruktérů nové Toyoty Hilux bylo zachovat již legendární terénní schopnosti vozu při současném zlepšení cestovního pohodlí na silnici. Ve snaze zajistit průchodnost extrémním terénem je Hilux v současnosti jedním z mála vozů, který zůstává věrný rámové konstrukci, lépe snášející torzní síly při vyšší dlouhodobé odolnosti.
Ke zlepšení pohodlí a jízdního chování nové Toyoty Hilux přispěly úpravy systému zavěšení kol a servořízení. Podvozek těží z nového odladění předních i zadních tlumičů, vylepšené konstrukce listových pružin a nových pouzder ve prospěch hladší jízdy s lepším potlačováním rázů na nerovnostech.
I tak bezkonkurenční schopnosti Toyoty Hilux v terénu byly ještě vylepšeny novým elektronickým řešením, které simuluje funkci mechanického samosvorného diferenciálu (u provedení 2WD); snížením volnoběžných otáček motoru z 850 na 680 ot./min a odladěním odezvy akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly řidiče; modernizovaným stabilizačním systémem VSC; a novou funkcí zobrazování úhlu natočení kol.
Stupeň výbavy Invincible, představující vrchol nové modelové řady Hilux a nabízený pro karosářské provedení Double Cab, byl speciálně připraven pro zájemce o vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití, žádající praktičnost a všestranné schopnosti pick-upu v kombinaci s dobrodružnějším a rafinovanějším stylem i nejvyšší úrovní výbavy.
Ze stylistických prvků exteriéru, dostupných výhradně pro variantu Invincible, jmenujme specifickou mřížku chladiče i nárazník, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků, kliky dveří a design kol i výklopné zádě.
V interiéru pak provedení Invincible staví na stupni výbavy Executive, který rozšiřuje o exkluzivní panel sdružených přístrojů, dekorativní obklady v černém metalickém a černém chromovém provedení, či dokonce klíč systému Smart Entry v provedení určeném pouze pro tento stupeň výbavy. Atraktivitu kabiny karosářského provedení Double Cab zvyšuje čiré modré osvětlení ve výplních předních i zadních dveří nebo dvoubarevné čalounění sedadel perforovanou kůží.
Pro zákazníky ze západní Evropy bude vůz k dispozici ke konci letošního roku.
« Češi ztrácí zájem o naftové motory Hybridní Octavia RS dostala pod kapotu reproduktor imitující zvuk motoru »