Toto jsou úplně obyčejná auta, které pomáhalo ladit samotné Porsche
Německá automobilka Porsche má ve světě čtyř kol vybudované jedno z nejsilnějších a nejlegendárnějších jmén. Tvary 911-tky znají i malé děti, ale málokdo ví, že Porsche spolupracuje i s jinými automobilkami na vývoji různých modelů. Věřili byste, že Porsche se podílelo na vývoji například takové Lady Samara? I takto to chodí v automobilovém světě.
Lada Samara
Lada Samara, auto, u kterého by účast slavné sportovní značky čekal zřejmě jen málokdo. Jenže je to tak. Ve Stuttgartu se podíleli na společném projektu s ruskou automobilkou Lada a pokud jste majitelem modelu Samara, můžete se hrdě chlubit, že máte motor vyvinutý společností Porsche. A dokonce nebudete lhát, protože Stuttgart se skutečně podílel na designu karburátoru řadového čtyřválce. Obě automobilky navíc spolupracovaly na projektu modernizované Samary, do které Němci dodali lepší podvozek a některé interiérové a exteriérové doplňky, ale nedočkal se úspěšného konce.
Audi RS2
Model, který odstartoval éru rychlých kombíků z Ingolstadtu, slavná RS2, byl vyvinut ve spolupráci s Porsche. To se postaralo o brzdy, stejně jako modifikaci 2,2-litrového řadového pětiválce, který dosahoval výkonu 315 koňských sil. Většina automobilu byla zkompletována v továrně Porsche Rössli-Bau.
Mercedes 500E W124
Zatímco dnes patří Porsche mezi nejúspěšnější značky, nebylo tomu tak vždy. Zejména v 90. letech, kdy ještě neexistoval Boxster, Cayenne nebo Macan, které by mohly značku vzkřísit a vrátit na vrchol. Automobilka tak byla nucena hledat zdroj příjmů jinde. Odpověď přišla v podobě společného obchodu s Mercedesem, který zahrnoval přeměnu legendárního éčka W124 na supersedan, který by měl konkurovat BMW M5 E34. V Porsche vzali 5,0-litrový vidlicový osmiválec z třídy SL generace R129. Z SL si také půjčili některé části podvozku, což se promítlo do širšího rozchodu kol a rozšířených blatníků, které jsou tak typické pro model 500E.
Seat Ibiza
Dalším nepravděpodobným autem, při kterém by čekal zapojení německé automobilky jen málokdo, je první generace kompaktního Seatu Ibiza. Na jejím vývoji se podílelo množství známých firem, mezi které patří například Karmann nebo designérské studio Italdesign. Velká část zapojení stuttgartské společnosti spočívala ve vývoji motoru, který měl mimochodem mnoho společného s řadovým čtyřválcem ze Samary. Seat se dohodl s Němci na licenci nápisu Porsche na krytu motoru.
Renault Clio V6
Němečtí inženýři se zapojili i do vývoje modelu francouzské značky Renault. Zde je třeba říci, že nešlo o žádnou masovou sériovku, ale o šílený Renault Clio V6 s vidlicovým šestiválcem za předními sedadly a pohonem zadních kol! Stuttgart se zapojil do úprav modelu s přívlastkem Phase 2, při kterém inženýři dostali za úkol upravit hlavy válců, vačkové hřídele a ostatní části motoru. Výsledkem je výkon 255 koňských sil.
.« Přelom v řešení stáčení? Zavedením systému Car-pass se bude zabývat dopravní výbor Sněmovny Jaguar E-type koncept zero: aneb znovuzrození legendy »