ferrari-f40-na-sjezdovce

Toto je 5 největších ikon mezi supersporty všech dob

1. 11. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Jsou výjimečné nejen svými výkony ale především tím, co pro automobilový svět znamenají! Pojďme se na ně podívat.

Nissan GT-R

Japonská Godzilla přepsala měřítka ihned po uvedení na trh. Psal se rok 2011, kdy světlo světa spatřil skandálně levný supersport, který na japonském trhu stál v přepočtu na české koruny zhruba jeden milion. S výkonem 480 koní, chytrou převodovkou a ještě lepším systémem launch control však Nissan GT-R porážel téměř všechno a všechny. Není proto divu, že má dnes ze všech japonských superaut mezi veřejností to nejzvučnější jméno!

Porsche 911

Víte, co se vybaví malému chlapci, když se řekne sporťák? S největší pravděpodobností to bude právě Porsche 911 a je přitom úplně jedno v jaké generaci. Slavný model si již přes padesát let zachovává stále stejnou siluetu. Za tuto dobu vyjelo z výrobních linek ve Stuttgartu již sedm generací a aktuálně finišují přípravy již osmé v pořadí. Aktuální model 911 GT2 RS je pak jedním z nejrychlejších vozů naší planety. Jo, 911ky zkrátka umějí jezdit!

McLaren F1

Britský supersport měl být původně pouze pro okruhové účely. Jenomže jezdil tak dobře, že se v automobilce rozhodli dát světu jedno z nejúžasnějších silničních aut všech dob. Vzniklo celkem šest továrních prototypů a nakonec i rovná stovka zákaznicích aut. Jedno měl dokonce i Mr. Bean (Rowan Atkinson), později ho naboural, čímž vznikla legendární pojistná událost s doposud nejvyšším plněním v historii. McLaren F1 po dlouhé roky držel rekord pro nejrychlejší silniční vůz světa, v roce 1998 uháněl rychlostí 391 km/h.

Ferrari F40

Dokonce i mezi levnými hračkami z Číny dodnes vidíme modýlky autíček, které imitují Ferrari F40. To je skutečně nejslavnějším modelem značky, a i když není nejrychlejším, nebo snad nejdražším Ferrari, už koncem osmdesátých let minulého století dokázalo, že přeplňování se svět rozhodně bát nemusí. Je také unikátní svojí karoserií z uhlíkových vláken, která se před třiceti lety nenosila ani u těch nejdražších modelů. Celkem vzniklo 1311 kusů.

Bugatti Veyron

Hypersport nového milénia a snad nejporovnávanější vůz mezi moderními sportovními modely. Veyron jako první sériově vyráběný automobil překonal hranici jednoho tisíce koní. Byl také prvním vozem, který po dlouhých osmi letech konečně překonal McLaren F1 v maximální rychlosti, když dokázal uhánět až 407 km/h. Později vznikla také verze Super Sport, která v Guinessově knize rekordů držela prvenství s hodnotou 431,072 km/h. Design Veyronu má na svědomí známý slovenský designér, Josef Kabaň.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz