Toto je 5 nejkrásnějších manažerských sedanů dneška
Doba, kdy se sedany střední třídy vyznačovaly jistou konzervativností, tu sice stále je, poněkud nenápadně nám ale vedle klasických modelů vznikly i varianty, které jsou daleko přitažlivější. Jaká je pětice nejkrásnějších sedanů dneška?
Předně – slovo sedan je dnes už nutné brát s jistou rezervou. Mezi pěticí nejkrásnějších aut je totiž pouze jediný exemplář, jemuž se vzadu neotevírají celé dveře ale jen víko. Všichni ostatní výrobci vyrábějí takzvané liftbacky, které ale rádi označují také jako čtyř, nebo pětidveřová kupé a často i starším výrazem, „sedan“. Pojďme se na ně mrknout.
Audi A7 Sportback
O svém Sportbacku Audi prohlašuje, že harmonicky spojuje design kupé a praktičnost modelů Avant. A my souhlasíme. Pětidveřové Audi A7 je sice o trochu méně kontroverzní než minulá generace, Audi má ale svoji vlastní klientelu a té novinka dokonale učarovala. A7 má také nejfuturističtější interiér z dnešní pětice.
BMW řady 4 GranCoupe
Možná se divíte, proč v našem výběru není „Šestka“, ta ale už jednoduše není v nabídce. Pro nádherný manažerský vůz tak u BMW musíte sáhnout o patro níž, kde zůstává atletické BMW řady 4 v pětidveřovém provedení GranCoupe. Není nejmladší, sluší mu to ale pořád náramně.
Kia Stinger
Jihokorejská značka si tímto modelem výrazně zvedla reputaci u zákazníků prémiových značek. Samozřejmě, na elitu Stinger v některých ohledech ještě pořád ztrácí, design to ale rozhodně není. Čtyři koncovky výfuků, úžasná silueta a bezchybně propracované svítilny připomínají spíše Maserati.
Mercedes-Benz CLS
Průkopník mezi líbivými sedany. Model CLS píšu už od roku 2004 historii, neboť to byl právě on, kdo založil tento podsegment. Zešikmená příď, extrémně ploché světlomety a nízká silueta oken propůjčují vozu nevídané charisma a šarm. Je to také jediný opravdový sedan z pětice a za nás má rozhodně nejlepší interiér!
Volkswagen Arteon
Při vyslovení tohoto jména si snad každý představí žlutou metalízu Kurkuma a nádherné křivky s ostrými přechody. Design Arteonu se moc povedl a po veleúspěšném předchůdci, modelu CC, tak úspěšně přebírá otěže mezi těmi zákazníky, jimž standardní Passat připadá nevýrazný.
« Nástupce Rapidu dostává jméno Škoda Scala Test Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI. První třídou bez přirážky »