Toto čínské SUV je konkurent pro Kodiaq, stojí polovinu a nabízí holografický asistent
O čínském SUV Bestune T77 jste pravděpodobně nikdy neslyšeli, ale firmu, která ho v dceřiné společnosti vyrábí, znáte velmi dobře. Celé jméno auta je sice FAW Bestune T77, ale je to první auto telekomunikačního gigantu Xiaomi.
SUV velikostně kdesi mezi typy Škoda Karoq a Škoda Kodiaq stojí přesně polovinu jeho základní ceny. Ten u nás začíná na ceně 682 900 Kč. Moderní čínské SUV Bestune T77 se dá koupit od 90 000 jüanů, což je v přepočtu necelých 300 000 Kč! Technicky je toto SUV sice jednodušší, ale má celosvětově unikátní technologii umělé inteligence.
Nyní je toto SUV v nabídce pouze na domácím trhu, ale Xiaomi slibuje, že ho chce vyvážet. Bestune T77 má rozměry 4525 x 1845 x 1615 mm a rozvor náprav 2700 mm. Je tedy o něco menší než Škoda Kodiaq. Pod kapotou je 1,2-litrový zážehový (benzínový) čtyřválec turbem, který výkonovými parametry dohání dnes pro Škodovky typický motor 1,5 TSI. Bestune T77 má totiž 105 kW (143 k) a 204 Nm.
Prozatím je v nabídce se šestistupňovým manuálem, ale v nabídce se má brzy objevit i sedmistupňový automat. Pravděpodobně půjde o dvouspojkovou převodovku. Obrázky napovídají, že jde o mimořádně zdařilý produkt. Má vlastní styl, i když designem mi připomíná Škodu Karoq, Seat Ateca a Volvo XC60 dohromady. V designu interiéru a ergonomii v ničem nezaostává za současnými moderními evropskými auty, dokonce si myslím, že několik předčí. Kvalita materiálů je sporná, to se z obrázků určit nedá. Nutno podotknout, že vevnitř jde vidět velkou inspiraci ve vozidlech značky Mercedes-Benz.
Prozatím největší slabinou Bestune T77 je jen pohon pouze předních kol. Na vcelku velké SUV je to trochu ostuda. Na druhé straně, prvořadá je v tomto případě cena a konstrukční jednoduchost.
Holografický asistent ještě nemá nikdo
Celosvětovým unikátem tohoto auta je však cosi, co ještě sériově nenabízí žádná automobilka. Asistenční systém mateřské firmy Xiaomi AI je holografický asistent řidiče. Může mít různé podoby podle preferencí řidiče. Může vypadat jako malá školačka, robot či školák. Každá postava má navíc pět různých podob. Podstatnější je však, že dokáží ovládat 43 funkcí. Od převzetí hovoru, hledání rádia, nastavení větrání a klimatu, navigace a funkce světel… Jinými slovy, jde o klasické hlasové ovládání auta, jako známe z automobilů prodávaných v Evropě. Zde však mluvíte ke konkrétnější věci, nejen tak naprázdno v interiéru auta. Holografické postavy navíc simulují pohyby a emoce, což potěší mnohé, kteří nejsou ochotni křičet do stropu nebo slunečního clonítka.
Co říkáte, zajímavé auto? Chtěli byste takový vůz i v Česku?
« 20 % českých řidičů přiznalo, že už zažilo mikrospánek za volantem Test SEAT Leon TGI Evo: Umí jezdit za 1 korunu na kilometr »