Tohle auto pošle Teslu do kolen. Audi e-tron GT Concept vypadá úchvatně
Dlouho to vypadalo, že ingolstadtská automobilka svůj plně elektrický sedan do Los Angeles nepřiveze. Nakonec to stihla. Tohle auto sice vypadá jako blízký sourozenec Audi A7, pod jeho útrobami se však skrývá úplně něco jiného. Produkční verze bude mít skoro 600 koní, a jak asi správně tušíte, tankovat ji budeme ze zásuvky…
Nový koncept od Audi vypadá náramně dobře. Nízká karoserie s profilem vysokým pouze 1,38 metru propůjčuje e-tronu GT velmi sportovní vzhled. Bezmála 2metrová šířka a délka 4,96 metru pak zase charakter cestovního GT.
Sourozenec s Porsche
Čerstvě představený koncept je vůbec prvním produktem Audi, který vznikl v nově obnovené spolupráci s Porsche, a ta, pokud se podíváme pár desítek let do historie, rozhodně nesla své ovoce. Model e-tron GT Concept je tedy pokrevním sourozencem nového Porsche Taycan, o kterém jsme vám psali před několika málo dny.
Sdílí s ním kompletní techniku včetně brutálního 800voltového rozvodu, díky kterému bude možné celý elektromobil nabít opravdu rychle. Za zhruba 20 minut natlačí vysokonapětová nabíječka do baterií až 80 % jejich původní kapacity, což vystačí pro ujetí vzdálenosti zhruba 320 kilometrů. Celkový dojezd by pak měl činit zhruba 400 kilometrů.
Bratrovrah
Nutno podotknout, že díky elektromotorům od Magneti Marelli bude chystaná novinka pro rok 2020 i takzvaně střílet do vlastních řad. Nabídne totiž velmi podobnou dynamiku jako sportovní modely Audi RS. Výkon by se měl pohybovat okolo 434 kW (590 koní), a zrychlení z 0-100 km/h pak nezabere déle než 3,5 vteřiny. To ale není vše. Na 200 km/h tento vůz zrychlí už za necelých 12 sekund a na maximální elektronicky omezenou rychlost 240 km/h se dostane do 20 sekund!
Koncept nám rovněž přezentuje některé budoucí prvky, jenž budou charakteristické pro nové modely Audi. Nechybí mu přední maska s hexagonálním štítem, obří 22palcové disky s pneumatikami 285/30 a ani masivní prolis na přední kapotě. Ten je určený k usměrnění obtékání vzduchu a lepší aerodynamice, přičemž také velmi dobře vypadá. Zadní část pak míří tak trochu do historie, protože připomíná Audi 80 Coupe. Podobnost se sourozeneckým Porsche je ale i tak neoddiskutovatelná.
Klasická zrcátka
Zajímavé však je, že koncept dostal standardní zrcátka, ačkoliv Audi na větším SUV e-tron již tuto klasickou záležitost vyměnilo za displeje. Pokud se ale na aktuálně již představeném e-tronu osvědčí, nepředpokládáme, že by je Audi nepoužilo i tady.
Jako sériové GT se novinka objeví už za dva roky. Do prodejů by se pak měla dostat začátkem roku 2021. Bezmála šestisetkoňový sedan Audi „na baterky“ je tak daleko bližší budoucností, než by se ještě před pár lety mohlo zdát.
« Ceny pohonných hmot prudce rostou. Existuje ale způsob, jak ušetřit V říjnu bylo nejvíce dopravních nehod, řidiče teď prověří zima »