Thema: Lancia z Detroitu

7. 3. 2011 • Novinky

Fiat, vlastník automobilky Lancia, se rozhodl k velmi nezvyklému kroku. Vzal model vyšší střední třídy Chrysler 300, lehce ho upravil a nazval ho Themou. Důvodů je hned několik. Především vývoj nového modelu stojí hromadu peněz, kterou teď Lancia zoufale nemá a potřebuje tak stimulant v podobě osvědčeného modelu, jež by pomohl vydělat pár krejcarů. Příznivci značky sice pláčou, ale pokud toto řešení pomůže k hospodářskému růstu automobilky, která si pak bude moci dovolit vývoj vlastního vozu, tak s tímto krokem plně souhlasíme.

V čem se liší od svého bratra, ze kterého vychází? Není toho mnoho a leckdo přehlédne jiný znak na nové mřížce chladiče. Nové jsou i světlomety s LED diodami pro denní svícení a chromovaný duální výfukový systém.

Moderní a elegantní kabina nabízí většinu prvků výbavy standardních pro danou třídu a rozhodně se necítí jako nějaký chudý příbuzný. Palubní desce vévodí 8,4 palcový displej, který slouží pro ovládání palubního systému, GPS navigace a prémiové hudební soustavy. O pohodlí za koženým volantem se stará adaptivní tempomat, kožené sedačky a parkování usnadňují parkovací senzory doplněné zadní parkovací kamerou.

A že se jedná o čistokrevný Chrysler, dokládá i motorová paleta. Ta se skládá ze dvou šestiválcových jednotek. Nejdříve si představíme tu slabší. V tomto případě se jedná o vznětový V6 o objemu rovné 3 litry a výkonu 167kW (227 koní) a 550Nm točivého momentu. To jsou i na dnešní dobu stále výborné čísla. I když prémiová trojice dokáže ze svých třílitrů vymáčknout ještě o pár koní víc.

A tím dalším motorem je 3,6 litrový V6 Pentastar spalující benzin a nabízející výkon 218kW (292 koní) a 353Nm točivého momentu. Šestiválec dokáže zrychlit vůz na 100km/h za čas 7,2 vteřiny a maximální rychlost činí 230km/h.

Lancia Thema se dostane na evropský trh letos v říjnu. Čeká nás invaze ze Spojených států?

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz