yamaha-mt-03-5

Test Yamaha MT 03

15. 8. 2020 • Motocykly, Novinky

Popravdě jsme v redakci vůbec nevěděli, co od Yamahy MT 03 máme čekat. Nesly se k nám informace o zábavnosti tohoto modelu, ale s vědomím menší kubatury se nám tomu nechtělo moc věřit. Spíš jsme čekali tak trochu nudu a průměrné jízdní vlastnosti. Bylo nám malého MTčka trochu i líto, protože náš testovací jezdec se svými 190 cm a 110 kg nepatří mezi úplně subtilní motorkáře. Potkali jste někdy nesympatického člověka, který se nakonec stal vaším nejlepším kamarádem? Nám se to stalo taky. A v případě MT 03 je spoléhání na předsudky ještě o to více zrádné.

První dojem je hodně dobrý. Novější agresivní design je velkým krokem vpřed. Přední maska s LED světly mi připomíná něco mezi vetřelcem a predátorem a vypadá brutálně. Oproti staršímu velkookému designu je to nebe a dudy. Přepracovaná a rozšířená nádrž s ostrými rysy krásně navazuje a štíhlá podsedlovka designu taky reputaci rozhodně nekazí. Celkově je motorka menšího vzrůstu a bojím se, abych se na ni vůbec složil. Nakonec ale usedám bez problému, a i když mi mezi horní částí kolene a vybráním nádrže chybí asi centimetr, je všechno v pohodě.

yamaha-mt-03-13 yamaha-mt-03-22

Otáčím klíčkem a startuji. Digitální displej mě mile překvapuje svým přehledným uspořádáním, hezkým moderním fontem a velmi dobrou čitelností. Nejedná se o žádnou přeplácanost a rozložení údajů mi naprosto vyhovuje. Na ovládacích panelech na řídítkách najdete jen to nejnutnější a klasické uspořádání. Nemusíte se tady prohrabovat žádnými tlačítky menu a podmenu. Vše je naprosto jednoduché. Nastavuji ještě zrcátka a ač jejich několikrát zalomený design hezky podtrhuje agresivní tvarování malého MTčka, v polovině z nich vidím svoji ruku a zbytek výhledu by mohl být také lepší.

yamaha-mt-03-16

Dvouválcový motor s 321 kubíky si spokojeně brumlá a na volnoběh se mi jeho zvuk opravdu líbí. Vyrážím za prvními kilometry a jakmile trochu zvýším otáčky, zvuk už mě tolik nebaví. Proplétám se městem a užívám si neskutečnou obratnost. MTčko je hodně lehoučké a myšlenkami se vracím skoro do let, kdy jsem proháněl ještě Simsona. Když se konečně dostávám za město a nacházím ideální silnici, začínám ždímat motor až k omezovači a řadím. 2, 3, 4….. malé Yamaze začínají vylézat růžky. A jsou pěkně velké!

baner

Motor se velmi ochotně vytáčí až k červenému poli, výkon krásně graduje a MTčko zrychluje s takovou radostí, až mě to zaráží. Z mdlého zvuku středních otáček se stává vytočená píseň rozzuřené pily, která už mým uším lahodí naprosto výborně. Převodovka řadí příkladně, absolutně přesně a s minimálním odporem. Přichází první zatáčky a já si to užívám s takovým pocitem, jaký jsem dlouho nezažil. MTčko poslouchá na slovo a dalo by se vodit snad jen jedním prstem. V rychle se střídajících zatáčkách nevnímám absolutně žádnou hmotnost. Vyšší kvalty 5 a 6 nemá teď cenu řadit a já si jen užívám maximálních otáček. Dávám MTčku, co proto a můj blažený úsměv v helmě zastavují jen polstrované lícnice.

yamaha-mt-03-6

Přichází dlouhá rovinka, řadím vyšší kvalty a MTčko se rozbíhá až ke 150 km/h a to relativně rychle. Přichází čas brzd. Jsou úplně v pohodě, ABS funguje příkladně, nezasahuje příliš brzo ani pozdě, ale na to, co MTčko umí a jak hodně rychlé je, bych si já osobně přál trošku ostřejší brzdný účinek. Těším se na další zatáčky a nějak se mi nechce domů. Čím utaženější a rychle se střídající jsou, tím víc je malá Yamaha jako ryba ve vodě. Podvozkově je naprosto skvělá. Ve vysokých rychlostech, kdy se mi ji z mírného kopce povedlo rozpálit až na 175 km/h, je krásně stabilní, ve všech režimech a možných zatáčkách hezky drží stopu. Podvozek mi ani jednou neukázal jakoukoliv známku nervozity nebo nestability. Nová přední USD vidlice se při brutálním brždění nepotápí. Při klidné jízdě mě mile překvapila perfektním filtrováním nerovností a ani, když se nestihnete vyhnout nějaké díře, nevytluče vám zuby. Zažil jsem mnohem více nekomfortní podvozky i u mnohonásobně dražších a větších cestovních motorek.

yamaha-mt-03-3

Yamaha MT 03 mě překvapila vážně hodně. Až tak, že bych se jí měl minimálně ve svých myšlenkách omluvit za svoje předsudky. To, že bude lehoučká a v zatáčkách dobře ovladatelná jsem čekal, ale to, jak je motor zábavný, návykový a doplněn výborným podvozkem mě překvapilo opravdu hodně a dostal jsem pěkně studenou sprchu. Jezdec zde nemusí čekat žádné záludnosti. MT 03 vám prostě přiroste k rukavicím. Ať už na něj budou cílit začínající jezdci, někdo po delší pauze, nebo kdokoliv jiný, během pár týdnů se nejspíš stane serpentinovým králem a postrachem všech trojnásobně objemových bestií na jeho přírodním okruhu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz