volkswagen-touareg-v8-13

Test Volkswagen Touareg V8 TDI 4Motion

13. 4. 2020 • Exkluzivní testy, Luxusní vozy, Novinky, Testy, VW

Motor: 100%

Podvozek: 100%

Převodovka: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 90%

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI 4Motion je takový rodinný sleeper. Svůj výkon nedává nijak najevo, nemá žádné fake koncovky a otvory, jen pár emblémů s logem V8. Díky tomu se jedná o dospělé a elegantní auto, které po sešlápnutí plynu přivede všem zúčastněným šok. Zátah naftového osmiválce je silně návykový. V kombinaci s překvapivě nízkou spotřebou se jedná o ideální SUV, jedno z nejlepších na trhu.

Verdikt:

Doba zřejmě není tak zlá, za poslední rok máme v redakci jedno auto s osmiválcem pod kapotou za druhým. Ano, většinou jsou to německé značky a ani v jednom případě se nejednalo o lidové vozidlo. Až do teď! Tedy jen názvem, protože Touareg V8 v základné ceně dva a čtvrt milionu korun opravdu není pro masy. Ani být nemůže, protože jeho produkce v září tohoto roku skončí. Bude to tedy poměrně exkluzivní záležitost.

Už při prvním setkáním je vám jasné, že před vámi stojí vrchol potravního řetězce automobilky. Pryč jsou baculaté tvary s mírně vystrašeným výrazem. Nová příď má tu správnou dávku arogance a majestátnosti, kterou má správné SUV mít. Ostré linky a masivní maska dává jasně najevo, kdo je tu šéf. Velice zajímavý prvek jsou chromové lišty přesahující do světel, díky kterým opticky není snadné rozlišit, kde světla začínají. Volkswagen vám masku na přání zatmaví (kdyby toho chromu bylo moc). Pohled zezadu mě trochu zklamal, v porovnání s geometricky řezanou přídí je zadek s tenkými světly a oblými tvary až příliš obyčejný. Jako celek ale auto působí opravdu důstojně. Mám z něj sice pocit, že se trochu víc podbízí asijskému trhu, ale pořád se jedná o nejmajestátnější počin značky. Verzi V8 zvenčí poznáte jen podle znaku nesoucího tyto magické písmena na masce chladiče, dveřích a víku kufru. Žádné spojlery, křídla, ani nic podobného. Stejné je to v interiéru.

6

Pokud vám exteriér přijde pouze evoluční, tak věřte, že interiér je přímo revoluční. Na tohle vás nic nepřipraví. Pokud čekáte záplavu prvotřídních materiálů a elegantní luxusní linky, budete možná zklamáni, protože dostanete jen televizi. Ale ono to není tak jednoduché. Touareg chce být SUV nové generace a jde na to trochu jinak, než konkurence. Z interiéru zmizely všechny čudlíky, hejblata a v podstatě celou palubní desku tvoří obří patnáctipalcová obrazovka. Něco podobného zažijete snad jen v Tesle, ale Volkswagenu se podařilo obří displej do interiéru zabudovat mnohem citlivěji.

Po chvilce se rozkoukávám a zjišťuji, že vlastně všechno má starý známý pořádek, jen je to jaksi virtuální. Každopádně musím vyseknout poklonu za hlavní obrazovku. Takhle krásný displej jsem v autě ještě neviděl. Barvy, kontrast, rozlišení – kouká se na to krásně. Pohyb celým systémem je rychlý a bez jakéhokoliv sekání. Sytém samotný je tak komplexní, až bere dech. Můžete se v něm přehrabovat hodinu a stále jej neprojdete celý. Možností je opravdu nepřeberně. Skvělá je míra individualizace. Vše od barvy a intenzity osvětlení, až po vzhled budíků a výběr oblíbených si můžete nastavit podle sebe. Auto může dokonce uložit několik profilů a při změně řidiče jedním kliknutím přepnete profil a auto se vám přizpůsobí – není nutné vždy si nastavovat znovu, skvělé! Díky obřím rozměrům se na obrazovku vejde kupa informací. Není problém mít najednou puštěnou navigaci, zobrazenou hudební aplikaci, informace o voze a spoustu dalšího.

2 1

Abych nezapomněl, dalším displejem je virtuální cockpit v kapličce přístrojů. Ten jsme již viděli ve více koncernových modelech, tak není potřeba se s ním dlouze zaobírat. Má nádherné rozlišení a jeho ovládání je geniálně intuitivní. V podstatě by se dal použít jako příklad toho, že klasickým analogovým budíkům již odzvonilo – bez debat jde nejpovedenější virtuální přístrojový štít na trhu a já si jeho používání opravdu zamiloval.

Musím zmínit prvotřídní zpracování. Z každého detailu čiší kvalita a robustnost, volba materiálů je skvělá a najít nekvalitní plast je nemožné. Jen ten středový tunel s pianovým lakem se rád upatlává. Oproti předchozí generaci se zlepšila prostornost. Především vzadu jsou cestující rozmazlování doslova přebytkem místa ve všech směrech. Na přeních sedadlech máte trochu utlačovanou nohu kvůli masivnímu středovému tunelu, ale vše vám vynahradí výtečná sedadla. K těm nemám nejmenší výtku. Auto je samozřejmě až po střechu nacpané nejnovějšími bezpečnostními systémy.

7

To, že vás podrží v jízdním pruhu, nebo udrží rozestup je jíž běžné, ale Touereg nabídne například, ne zcela běžné, noční vidění. To v kombinaci s IQ. Light světlomety funguje perfektně. Ty umí vypínat jednotlivé segmenty tak, aby neoslňovaly protijedoucí řidiče a zároveň stále svítily dálkovými. Mezi funkce patří také hlídaní chodců a velkých zvířat. Auto neustále monitoruje okolí a snaží se zabránit srážce.

Pojďme pod kapotu, tam je to totiž ještě zajímavější. S výkonem 310 kW/421 k  jde o jedno z nejvýkonnějších SUV se vznětovým motorem od německého výrobce (silnější je jen Audi SQ7/SQ8). Maximální točivý moment je brutálních 900 N.m (1000 až 3250 min-1). Systém přeplňování se dvěma turbodmychadly a elektricky poháněným přídavný kompresorem patří k technickým zdokonalením tichého čtyřlitrového osmiválce. Touareg V8 TDI dokazuje svůj dynamický charakter časem zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 sekundy. Maximální rychlost Touaregu 4.0 V8 TDI je omezena na 250 km/h. Stejně jako verze s V6 splňuje V8 požadavky emisní normy Euro-6d-TEMP.

3 9

V praxi je motor opravdu obdivuhodný. Mamutí kroutící moment, velký osmiválec a pokroková technologie fungují v perfektní harmonii. Touareg má okamžitou reakci na plynový pedál a jde zběsile do otáček. Je to opravdu monumentálně rychlé auto. Vlastně je úplně jedno, jestli jedete 20, 50 nebo 150. Pružné zrychlení je brutální z jakékoli rychlosti. Motor naštěstí nemá žádnou prodlevu a potěšil mě i velmi příjemný zvuk. Pokud jedete pomalu, zamilujete si sametovost a výborné odhlučnění jednotky. Ta jistota a pohoda při jízdě z Touaregu V8 TDI čiší a řidič ví, že kdykoliv bude potřeba zrychlit, nebude to vůbec žádný problém. Perfektní je i spolupráce s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s hydrodynamickým měničem, která tam rychle, hladce a logicky sází jeden kvalt za druhým.

Spotřeba? Držte se, 421 koní si v dvoutunovém SUV s pohonem všech kol řekne při běžné jízdě o 8 litrů na sto kilometrů. Ne, nekecám. Pokud za to budete brát, spotřeba stoupne lehce nad 10 litrů. To je opravdu fantastický výsledek. V kombinaci s 90 litrovou nádrží vám nehrozí časté návštěvy benzinek.

5

Vzduchový podvozek (u V8 v základu) se stará o absolutní komfort, který se dá srovnávat s těmi nejlepšími ve třídě. I z těch nejhorších cest udělá krásně vyžehlený asfalt. Všechny nástrahy překonává s absolutní samozřejmostí a už po pár kilometrech je vám jasné, že toto auto patří mezi prémiovky. Co mě ale překvapilo nejvíce, je obratnost auta. Díky elektromechanické aktivní stabilizaci a řízení zadní nápravy se do veliké míry podařilo zamezit naklánění karoserie v zatáčkách a obrovsky se zlepšila agilita. Výsledek je takový, že si při jízdě vůbec nepřipadáte, že řídíte takový kolos a ve městě se bez problému propletete i těmi nejtěsnějšími uličkami. Pozor si dejte ale na rychlost. Díky perfektnímu odhlučnění a pohotovému podvozku ji tenhle mastodont umí skvěle maskovat.

8 10

Touareg si získal svou oblibu také díky schopnostem v terénu. Aktuální generace přišla o uzávěrku diferenciálu a chce zapadnout především mezi městská SUV, ale nezapomíná ani na svůj původ. Máte k dispozici několik režimů pro jízdu v terénu, světlá výška se dá upravovat v rozmezí 170-270 mm a nový pohon 4Motion dokáže řídit výkon každého kola zcela nezávisle. Systém dokáže přelívat výkon mezi koly zcela plynule a opravdu bleskurychle, v případě potřeby vás tak auto dokáže vytáhnout opravdu z velkých problémů.

4

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI 4Motion je takový rodinný sleeper. Svůj výkon nedává nijak najevo, nemá žádné fake koncovky a otvory, jen pár emblémů s logem V8. Díky tomu se jedná o dospělé a elegantní auto, které po sešlápnutí plynu přivede všem zúčastněným šok. Zátah naftového osmiválce je silně návykový. V kombinaci s překvapivě nízkou spotřebou se jedná o ideální SUV, jedno z nejlepších na trhu. Jediným problémem je pak ambiciózní cenovka a fakt, že brzy zmizí z nabídky.

Plusy

– Motor a dynamika
– Design
– Interiér a zpracování
– Odhlučnění
– Komfort jízdy a podvozek
– Působivé technologie
– Nízká spotřeba
– Převodovka
– Výkon světlometů

Minusy

– Cena
– Brzy končí

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz