volkswagen-taigo-2022-4

Test Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG: Stylovka levnější než T-Cross

21. 8. 2022 • Novinky, VW

motor: 85%

převodovka: 95%

podvozek: 90%

zpracování: 90%

Praktičnost: 75%

Taigo je stylové SUV-Coupé, které je však levnější než běžný T-Cross. Nabídne pokrokový interiér a technologie, přičemž potěší i příjemným jízdním projevem.

Verdikt:

První SUV kupé značky vyplňuje mezeru mezi oblíbenými modely Polo a T-Cross a zákazníky zaujme sportovní elegancí ve spojení s robustností a praktičností, vyšší polohou sedadel, inovativní konektivitou a vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti. Hospodárný provoz s nízkými emisemi zajišťují tři technicky vyspělé motory TSI. Zákazníci mají na výběr tři výbavové linie Life, Style a R-Line.

volkswagen-taigo-2022-7 volkswagen-taigo-2022-17

Pětidveřové Taigo vyráběné ve španělské Pamploně je k dispozici s výbavovými liniemi Life, Style a R-Line. Nabídka motorů je shodná s modelem T-Cross a zahrnuje tři zážehové jednotky. Základní verze Taigo Life má pod kapotou zážehový tříválec 1.0 TSI 70 kW/95 koní s 5stupňovou manuální převodovkou. Zlatou střední cestu ztělesňuje zážehový tříválec 1.0 TSI vyladěný na 81 kW/110 koní. Taigo s touto motorizací si mohou zákazníci objednávat ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou automatickou převodovkou, a to v kombinaci se všemi třemi stupni výbavy – Life, Style a R-Line. Vrcholnou variantou pohonu je čtyřválcový zážehový motor 1.5 TSI 110 kW/150 koní se 7stupňovou automatickou převodovkou.

volkswagen-taigo-2022-11

Zákazníci si mohou vzhled karoserie i interiéru svého vozu Taigo individualizovat výhodnými pakety. Paket Black Style zahrnuje černé dekorativní prvky a černá 18“ kola Misano z lehké slitiny. Barevné osvěžení vnese do vnitřního prostoru paket Visual Green se zeleným ozdobným obložením přístrojové desky v kombinaci se světlými plochami na výplních dveří, sedadlech a dalších částech interiéru. Loketní opěrka je obšita světlou ekologickou kůží a sedadla jsou čalouněna látkou Tracks 2.

Rozměrově je Volkswagen Taigo delší a nižší než T-Cross a současně vyšší a prostornější než Polo. Vnější rozměry karoserie jsou 4266 x 1757 x 1494 mm při rozvoru náprav 2566 mm. V základním uspořádání pětimístného interiéru je objem zavazadlového prostoru 438 litrů. Pohled na karoserii by mohl prozradit, že tohle auto je vhodné tak pro dva lidi a jejich zavazadla. Ale není tomu tak. I na zadních sedadlech si může člověk se 180 cm docela pohodlně sednout, aniž by měl mít nedostatek prostoru nad hlavou nebo před koleny. Problémem bude, pokud si dozadu budou chtít sednout tři cestující, a to ani nebudou muset být nijak prostorově výrazní. Taigo je vhodné na cestování ve čtyřech.

volkswagen-taigo-2022-12

Zákazníci naleznou ve výbavě modelu Taigo řadu prvků, které byly donedávna obvyklé pouze u automobilů vyšších třídy. Jedná se například o inovativní světlomety IQ.LIGHT LED Matrix nebo asistenční systém Travel Assist pro částečně automatizovanou jízdu. Audiosystémy a navigační systémy nabízené pro model Taigo používají třetí generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy MIB3. Při pohledu zvenku padne do oka také souvislý světelný pruh na zádi, který propojuje zadní LED svítilny.

volkswagen-taigo-2022-23 volkswagen-taigo-2022-25

Dominantou interiéru je sériově dodávaný Digital Cockpit spolu s novou generací informačních a zábavních systémů (MIB). Obě jednotky jsou horizontálně uspořádané a tvoří jeden digitální celek umístěný vysoko v jedné rovině. Digital Cockpit ohromí barevným displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou více než 20 cm. Řidič má díky němu na očích všechny důležité informace. Na přání si mohou zákazníci objednat Digital Cockpit Pro s možností velkého počtu individuálních konfigurací.

volkswagen-taigo-2022-22 volkswagen-taigo-2022-20

Po kapotou vrčel v současné době nejvýkonnější tříválec značky o objemu rovného litru s výkonem 81 kW. Tato pohonná jednotka je nabízena výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Celkově mě pohonné ústrojí Pola mile překvapilo. S malým autem motor nemá sebemenší problém a brzdou provozu rozhodně není. Nechybí mu svižnost a odpich. Je pravdou, že ve standardním režimu je chování převodovky spíše eco. Vyčkává s přeřazením na vyšší stupeň a při potřebě rychlejší akcelerace je lepší podřadit manuálně.

volkswagen-taigo-2022-5

Pokud jsem byl trochu ve spěchu, sportovní režim vyřešil vše. Taigo pak nabere hbitost hodnou svého účelu a je s ním radost proplouvat jako štika městským provozem. Není ale žádný uskákaný bonbón. I na okreskách mi poskytl dostatek pohodlí a nejednou jsem si řekl, co vlastně potřebuji víc. Kabina je navíc příjemně odhlučněná, aerodynamický hluk nechává kdesi za sebou a o klasickém vrčivém zvuku tříválce víte de facto až v hodně vysokých otáčkách. Za opatrnou jízdu si řekne o něco málo přes 6 litrů, s těžší nohou na plynu pak o litr víc. Pokusům o sportovní jízdu přitom u testovaného vozu pomáhal paket Volba režimu jízdy (+7.200 Kč), který kromě volby režimu obsahuje také elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS.

volkswagen-taigo-2022-9

Naladění podvozku bych pak označil za velmi vydařený kompromis mezi jízdním projevem a komfortem. Auto je subjektivně tužší, na nerovnostech ale neodskakuje a jeho karoserie se ani příliš nenaklání. Taigo stále působilo komfortně a obstojně zvládalo nástrahy horších okresek i měst. V užších uličkách a na parkovištích navíc vynikne i příjemná mrštnost vozu, který se chlubí průměrem otáčení 10,9 metru.

Plusy

– přehledný a funkční interiér
– překvapivě dobrý jízdní komfort
– živý motor
– jemná převodovka

Mínusy

– vysoké ceny vybavenějších modelů

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz