Test Volkswagen Polo Style 1.0 TSi DSG
Ne každý potřebuje dlouhé kombi nebo obrovské SUV. Velká skupina řidičů naopak hledá malé kompaktní vozy. Ať už je důvod jakýkoliv i malá auta přinášejí jisté výhody. VW Polo bylo považováno vždycky za malé auto, které se vejde téměř všude a i já ho tak mám v paměti. Je ale pravdou, že poslední generace už poměrně narostla. VW Polo každopádně může být ideální volbou pro ty, jenž se i v malém autě nechtějí připravit o komfort střední třídy.
VW Polo trochu bojuje s oblíbenější Fabií nebo levnější Ibizou. I když jde pořád o segment malého vozu, zvětšování svých rozměrů a přiblížení se se svému většímu bratru, v tomto případě VW Golf, se nevyhnulo ani jemu.
Poslední designové změny přinesl už minulý rok. Jiné jsou oba nárazníky, design světel se více přiblížil ostatním modelům značky a se svým označením IQ.LIGHT, která ukrývají LED Matrix technologii, předvádějí v noci skvělou světelnou show. S Polem je pak v noci radost jezdit a po vzoru jiných modelů, které využívají podobnou světelnou technologii, se můžete spolehnout na neomylné a pohotové stínování ostatního provozu. Například na Fabii se v tomto ohledu nedostalo a ubírá jí to v konkurenčním boji podstatný počet bodů.
Dalším poznávacím znakem inteligentních světlometů je také světelná linka, jenž je oba propojuje. Polu to sekne a stejně tak, jako u Golfu nebo Arteonu, jde o povedený designový počin. Zadní dělené svítilny u nového Pola více přechází do pátých dveří a v rámci výbavy Style jsou vybavena dynamickými blinkry. Příplatkový lak Violet za 11.800,- Kč dodává vozu na líbivosti a podtrhuje jeho styl, i když některým kolegům připadal až moc ženský. Barev je nicméně na výběr opravdu hodně.
Za Golfem Polo nezaostává nijak výrazně ani v interiéru. Přijde mi ale, jako by se z některých přešlapů svého většího bratra poučilo a bere si z něj jen to nejlepší. Všudy přítomné dotykové plochy jsou samozřejmostí a už bych si připadal, že snad ani nesedím ve VW, kdyby tomu tak nebylo. Doprostřed palubky je vkusně vsazen 8“ dotykový displej infotainmentu Ready2Discover. Už v základu pak Polo nabízí i digitální štít přístrojů se shodnou úhlopříčkou, ale testovaný kus byl ještě za příplatek 7.400,-Kč vybaven větší, konkrétně 10,25“ velkou obrazovkou Digital Cockpit Pro.
V dotykovém duchu se pak nese i panel ovládání klimatizace. Ze začátku může přijít poměrně nepřehledný, ale už moje předchozí zkušenost z VW Arteon, který má panel klimatizace stejný, byla pozitivní. Políčko ovládání teploty je odděleno hranou, a tak si po letmém pohledu, kam sahám, teplotu nastavuji už po slepu. Tím tady dotykové království končí. Na rozdíl od svých sourozenců v rámci značky si Polo ponechalo klasický otočný volič zapínání světel a volič převodovky. To zrovna nejsou věci, nad kterými bych jásal. Dotyková ploška ovládání světel mi nevadila ani v Golfu a naopak posuvný malý joystick namísto vysoké páky řazení jsem si v Golfu hodně oblíbil. Za co jsem ale rád, jsou klasická tlačítka na volantu, kde jsem si prostě na dotykové ovládání nezvykl u žádného auta a zapínání, nebo vypínání něčeho, co jsem zrovna nechtěl, bylo tak u dotykových plošek na denním pořádku.
Přístrojová deska i menu infotainmentu se ovládá příjemně. Disponují jemnou grafikou, odezvy jsou rychlé a menu přehledné. Nepůsobí přeplácaně, ale účelově stejně, jako celý interiér. Kvalita použitých materiálů, ať už obložení dveří nebo měkčené plasty na palubní desce, působí kvalitně a z celého interiéru nového Pola mám pocit uhlazenosti. Vše je na svém místě a posez je pro mě i s mojí vysokou postavou pohodlný. Vůbec si nepřipadám jako v malém autě. Naopak, pocity mám skoro jako z VW Golf. S místem na zadních sedačkách je to za mnou už samozřejmě o trochu horší, musel bych se hodně uskromnit, abych spolucestujícímu za mnou vytvořil pohodlí na nohy. V tomhle na tom Fabia byla líp.
Konektivitou jde Polo samozřejmě s dobou. Nabízí dvě zásuvky USB-C, indukční podložku na nabíjení mobilu, nebo propojení přes Android Auto a Apple CarPlay. Z vychytávek nechybí ani couvací kamera, která se vyklápí ze zadního znaku VW a zůstává tak stále čistá. Dobrá práce!
Zpracování VW Polo vlastně není, co vytknout. Zvenčí se nejedná o žádný designový záchvat a i uvnitř jde spíš o přísnou účelovost. Slyšel jsem i přirovnání typu strohost, ale s tím tak úplně nesouhlasím. Interiér se mi líbí, je bez zbytečných kudrlinek, poskytuje dostatek pohodlí a i když to tak na první pohled nevypadá, nechybí mu vůbec nic, co pro svoji běžnou denní jízdu potřebuji.
Po kapotou Pola vrčel v současné době nejvýkonnější tříválec značky o objemu rovného litru s výkonem 81 kW. Tato pohonná jednotka je nabízena výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Celkově mě pohonné ústrojí Pola mile překvapilo. S malým autem motor nemá sebemenší problém a brzdou provozu rozhodně není. Nechybí mu svižnost a odpich. Je pravdou, že ve standardním režimu je chování převodovky spíše eco. Vyčkává s přeřazením na vyšší stupeň a při potřebě rychlejší akcelerace je lepší podřadit manuálně.
Pokud jsem byl trochu ve spěchu, sportovní režim vyřešil vše. Polo pak nabere hbitost hodnou svého účelu a je s ním radost proplouvat jako štika městským provozem. Není ale žádný uskákaný bonbón. I na okreskách mi poskytl dostatek pohodlí a nejednou jsem si řekl, co vlastně potřebuji víc. Kabina je navíc příjemně odhlučněná, aerodynamický hluk nechává kdesi za sebou a o klasickém vrčivém zvuku tříválce víte de facto až v hodně vysokých otáčkách. Za opatrnou jízdu si řekne o něco málo přes 6 litrů, s těžší nohou na plynu pak o litr víc.
Nejnovější Polo je sympatičtější a dospělejší, než kdy bylo. Svojí modernizací se zase o pořádný kus přiblížilo dospělému autu a nebýt jeho malého vzrůstu, zevnitř bych ani nepoznal, jak malý kousek karoserie mám za sebou. Vnitřní ergonomií, jízdním projevem a moderní výbavou je totiž mnohem dál. VW Polo si už svoje místo mezi českými zákazníky získal dávno. A kdo bude chtít svůj starší model omladit, nemůže být nespokojen. Bude ale muset sáhnout hlouběji do kapsy, hlavně za vybavenější modely. Základní ceny nicméně začínají lehce přes 360.000,-Kč.
Plusy
– přehledný a funkční interiér
– překvapivě dobrý jízdní komfort
– živý motor
– jemná převodovka
Mínusy
– vysoké ceny vybavenějších modelů
« Auto roku v České republice: ŠKODA FABIA je na stupních vítězů, ENYAQ iV zabodoval u veřejnosti BMW představilo novou řadu 7 »