Test Volkswagen Caddy 1.5 TSi: Rodinný univerzál
VW Caddy jsem do testu obdržel již po několikáté a nutno říct, že s přibývajícími zkušenostmi s tímto modelem přesvědčuji i sám sebe, jak dokonale praktický model Volkswagen stále vyrábí.
V první řadě se lehce zmíním o designu. Je jasné, že tady se jedná hlavně o účelový tvar za honbou co největší praktičnosti a tak hranaté tvary nikoho nepřekvapí. Caddy ale za svůj život už ušlo pořádný kus cesty a je vidět, že i mini dodávka může mít šmrnc. Přední maska s LED světly vypadá moderně a zadní část s podlouhlými světly přes celou karoserii taky vypadá dobře. Vlastně je to hlavně zadek, který se mi mezi ostatními konkurenty u Caddy líbí nejvíc. Černo-bílá kombinace mi pak přijde ještě o něco líbivější, než velmi oblíbené hnědé odstíny.
Interiér Caddy je účelovkou úplně stejnou jako jeho vnější tvary. Nečekejte žádné honosné sídlo. Z použitých materiálů nedýchá žádný luxus, je zde poměrně velké zastoupení tvrdých plastů a například před spolujezdcem je vidět, že si v ohybu palubní desky nikdo s nataženým vzorem moc hlavu nelámal, což moc kvalitně nevypadá. V celkovém dojmu ale interiér nepůsobí nikterak ošklivě. Je klasicky Volskwagenově strohý a technický, tak jak to v užitkových vozech umějí. Jeho výhodou je každopádně snadná údržba a nějaký ten kopanec od rozdivočelých ratolestí ho jen tak nezničí. To v Caddy považuji za velkou výhodu a luxusní interiér by mi v něm jen přidělával starosti.
Samozřejmostí jsou všudypřítomné odkládací schránky a prohlubně, včetně poličky nad předním oknem. Tu jsem si oblíbil ze všeho nejvíc a řidiči dodávek, kde bývá standartní výbavou potvrdí, že jde o super praktickou záležitost na mraky věcí.
Sedačky vepředu jsou pohodlné, a všude kolem je dostatek místa. Z interiéru je cítit vzdušnost, což je to, co mám na podobných modelech rád. Stejně tak výhled je nadstandartní do všech stran. Zadní posuvné dveře jsou úžasně praktické. Nejen že otevřou celý prostor na zadní sedačky beze zbytku a výborně se tak nastupuje, ale neopatrní zadní cestující tak nemají šanci vám omlátit dveře o vedle stojící auto na parkovišti. Ovládají se snadno a zlehka, takže nebude potřeba dělat dětským spolucestujícím dveřníka. Samozřejmostí je i velký kufr s obrovskými dveřmi, které dobře poslouží jako střecha při náhlé přeháňce když zrovna vaříte večeři někde v kempu. O prostornosti kufru jsem se přesvědčil i při nestandartní přepravě kola, kdy se mi povedlo při sklopení zadních sedaček do kufru naložit kolo s pouhým vytočením řídítek na stranu a kolo se vešlo na stojáka.
Pohon tohoto praktika má na starosti přeplňovaný benzínový motor TSi o objemu 1,5 litru. Jeho 84 kW není nikterak oslnivá hodnota a osobně mi je v Caddy sympatičtější diesel. Na Caddy ale benzíňák stačí, a kdo má rád raději vůni Naturalu 95, nešlápne s ním vedle. Hravě si vystačí se spotřebou lehce přes 7 litrů. Netáhne samozřejmě tak dobře ve spodních otáčkách, ale s běžnými cestovními rychlostmi nemá problém.
Závodit s Caddy, předpokládám nikdo chtít nebude. Pohonná jednotka je v tomto kusu spojena s manuální převodovkou. Té není popravdě co vytknout. Dráhy jsou přesné a nepříliš dlouhé, spojka se ovládá lehce, a kdo má i v dnešní době pořád osobní problém s automatem, má tak alespoň pořád na výběr, což už se dnes často nenosí a manuální převodovky pomalu ale jistě vymírají.
Podvozek Caddy je standartní Volkswagen. Je spíše tužšího ražení, ale dobře se vodí a sálá z něj jistota. Nikde nic netluče ani nevrže. To si ve VW nemohou dovolit. Do určité míry snížený komfort oproti klasickému osobáku samozřejmě poznáte, ale nejedná se o nic dramatického. Je znát vyšší stavba v zatáčkách a zadku víc prospívá jeho větší naložení. Pokud kufr nacpete vším možným potřebným vybavením, zadek Caddy se stane ještě příjemnějším a o to víc se přiblíží osobnímu vozu.
Caddy nepřestává překvapovat jakým chameleonem dokáže být. Caddy zůstává dál plnohodnotným autem pro rodinu. Zvenčí to na něm nikdo nepozná a uvnitř dokáže nadchnout svojí praktičností.
Plusy
– Praktický interiér
Mínusy
– Tužší zadní náprava
– Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
« Ojetá auta z Německa letos výrazně podražila Jak vybrat a připevnit autosedačku pro dítě »