IMG_7461

TEST Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG R-Line – Pan stylový

4. 2. 2017 • Novinky, Testy, VW

Motor: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 85%

Zpracování: 90%

X-Factor: 80%

Možná se vám nelíbí a přijde vám zbytečný, ale pokud chcete stylové vozítko k vodě, do města a na různé výlety s milovaným protějškem, nevidím důvod, proč si jej nepořídit. Ano, Mini je možná ve většině ohledech lepším autem, ale ne všem se líbí a ne každý ocení sportovnější chování a  zvláštní styl. Právě pro takové jedince je Beetle ideální volbou. S paketem R-Line navíc vypadá skvěle a mínusem může být jen vyšší cena.

Verdikt:

Pokud chcete ”malé” stylové auto, do kterého se něco vleze, tak moc možností nemáte. V podstatě jsou zde dvě varianty, klasické Mini a Volkswagen Beetle. Druhou možnost si dnes proklepneme a zjistíme, zda-li má vůbec toto nabobtnané Porsche 911 smysl.

K nám zavítal kousek s paketem R-Line, díky kterému je Beetle ověšený 20-palcovými koly, černými doplňky, křídlem, difuzorem a sexy pruhy! Celkově vypadá cool a mate tělem, protože díky svým tvarům vypadá opravdu hodně velký. Po designové stránce působí jako stylově sladěný celek. Názory na brouka však bývají rozdílné a hodnocení vzhledu je čistě subjektivní. Mně se líbí, obzvláště v této konfiguraci.

1

Interiér je poněkud… parádní! Líbí se mi rádoby sportovní sedadla, jednoduchý volant, palubní deska s velkým kusem dekoru z lesklého plastu a trojice budíků na jejím středu, kterým dominuje ten s ukazatelem tlaku turba. Vše je kvalitně zpracované, logicky umístěné a ani na materiály si nemůžu stěžovat. Uvítal bych možná jen větší dotykovou obrazovku z novějších koncernových modelů. V autě se sedí hezky nízko a vzdušnost kabiny je více jak slušná, avšak na zadních sedadlech už příliš místa nenajdete, ale jako nouzovky na krátké vzdálenosti dobré. Kufr má průměrný objem 310 litrů.

4

Pod kapotou bije čtyřválcové srdce 1.4 TSI, které produkuje výkon 150 koní (110 kW) v 5000 otáčkách a točivý moment 250 Nm v 1500-3000 otáčkách za minutu. Ten autu dodává slušnou dynamiku, má kultivovaný chod a příjemně hrubý zvukový projev, při pořádném zahřátí výfuku si dokonce dokáže odplivnout při přeřazení. Brouk s ním zrychlí z nuly na stovku za 8.7 sekundy a maximální rychlost je přes 200 km/h, což jsou dostatečně slušné hodnoty. Nedostatkem výkonu tak netrpí, a to i kvůli sedmistupňové dvouspojkové převodovce, díky které čtrnácti stovce nedochází dech v žádném okamžiku. Převodovka necuká a je povedeně naladěná, jen by občas mohla motor méně podtáčet. Oku lahodící je spotřeba, která se málokdy přehoupne přes 7 litrů a s lehkou nohou není problém jezdit za 5-6 litrů.

2

Samotný podvozek je tužší, čemuž přidávají i naše velká 20 palcová litá kola, ale stále dostatečně komfortní. Dokonce ani na horších silnicích mi nevadil. Má dobrou manévrovatelnost a mírně horší to je jen s výhledem dozadu. Ale zpět k podvozku. Ten je jistý i při rychlejší jízdě a umí parádně držet směr v přímce. Kde však zaostává je opravdu rychlá jízda, při níž jde poznat nepříliš ideálně rozložené těžiště a auto se tak nějak všeljak hrne ven ze zatáčky. Mohla by to být dokonce zábava, ale tu okamžitě zarazí nevypínatelný a bohužel ani neomezitelný stabilizační systém ESP. Ten jakýkoliv výkyv karoserie do strany okamžitě zarazí. Sluší mu tak spíše svižnější jízda popojížďky po městě, na což byl Brouk stvořený. Nakonec nám zbývá odhlučnění, které je na danou kategorii docela na úrovni.

3

Možná se vám nelíbí a přijde vám zbytečný, ale pokud chcete stylové vozítko k vodě, do města a na různé výlety s milovaným protějškem, nevidím důvod, proč si jej nepořídit. Ano, Mini je možná ve většině ohledech lepším autem, ale ne všem se líbí a ne každý ocení sportovnější chování a  zvláštní styl. Právě pro takové jedince je Beetle ideální volbou. S paketem R-Line navíc vypadá skvěle a mínusem může být jen vyšší cena, možná bych pak pod kapotou uvítal i silnější přeplňovaný čtyřválec 1.8 nebo 2.0 TSI.

Plus

Vyčnívající vzhled

Kvalitní interiér

Silný a úsporný motor

Dobře řadící převodovka DSG

Nízký posed za volantem

Mínus

Nevypínatelné a neomezitelné ESP

Rozložení hmotnosti

Vyšší cena

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz