Test Škoda Karoq 1,5 TSI 2WD. Nejprodávanější varianta útočí
Škoda Karoq, prostřední z mladoboleslavských SUV, jsem se rozhodl vyzkoušet v té vůbec nejprodávanější specifikaci. Budete překvapení, ale není to diesel ani čtyřkolka. Nejvíce Karoqů opustí továrnu s benzínovou 1,5 a pohonem pouze předních kol. Dobře, mám tu jednu vychytávku navíc a tou je dvouspojková převodovka DSG, lidé více volí manuál.
Nástupce modelu Yeti stojí na podvozkové platformě MQB a techniku sdílí se sourozenci Seat Ateca a VW Tiguan. Letos přibude menší bráška Kamiq, který bude spřízněn s menšími modely Arona a T-Roc. Karoq nabízí mezigeneračně více místa po všech směrech a vepředu se dokonce příliš neliší od většího Kodiaqu. Rozdíl najdeme až od druhé řady sedadel. Zatímco Karoq může být výhradně pětimístný, Kodiaq nabídne za příplatek až 7 míst. Základní objem kufru je logicky také menší, v řeči čísel je to 521 proti 720 litrům.
Vnější design kopíruje nastolený design mladoboleslavských vozů od příchodu modelu Kodiaq. Karoq se může zdát jako jeho zmenšenina, ale jisté rozdíly tu jsou. Nejpatrnější je to vzadu díky rozdílnému tvarování světel. V testované červené a na poměrně slušivých kolech vypadá Karoq přitažlivě. Jako většina moderních škodovek je však citlivý na konkrétní specifikaci barev a výbav. V té úplně základní vypadá poměrně neforemně.
Interiér se designově od aktuálních modelů příliš neliší a uspořádání je dobře známé. Testovaný model dostal nejdražší multimediální systém, který postrádá jakákoliv mechanická tlačítka a ovládá se výhradně dotekem. Mnohem více kvituji hardware kolečku u většího modelu. Displej je také magnetem na otisky, ale pochvalu si zaslouží samotný systém, který běží rychle, je intuitivní a má hezkou grafiku. V mainstreamu je to rozhodně jeden z nejlepších multimediálních systémů.
Nový motor 1,5 TSI Evo se nabízí v jedné výkonové verzi se 110 kW/150 koňmi. Můžete mít předokolku nebo čtyřkolku a vybírat lze i mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkou DSG. Stejně jako předchůdce 1,4 TSI i novinka nabízí systém ACT, tedy odpojování poloviny válců. Ty se vypínají při nízké zátěži, jakékoliv přidání plynu pak válce opět aktivuje. O tom, že auto jede na dva válce, je řidič informován také prostřednictvím nápisu na displeji v kapličce přístrojů. Uspořit by se tímto způsobem mělo zhruba půl litru paliva na 100 ujetých kilometrů.
Dynamika motoru je plně dostačující, žádný trhač asfaltu to však není. Převodovka DSG mu pomáhá vyhlazovat turbodíru a také přispívá kratšími převody. Motor je dobře odhlučněný, kultivovaný a ve vysokých otáčkách nabídne zajímavý zvukový projev. Jeho reakce na plynový pedál jsou dobré. Pokud budete jezdit defenzivně, potěší i slušnou spotřebou, i když jsem ji čekal výrazně menší díky absenci pohonu 4×4. Pod 7 litrů jsem se podíval jen výjimečně, kombinovaný odběr se po dvou týdnech ustálil na hodnotě 8,5 litrů na 100 kilometrů a to jsem nejezdil úplně svižně.
Sedmistupňová převodovka DSG není špatná, ušetří řidiči spoustu práce. Její řazení ale není z nejhladších a nejednou se stalo, že spojku uvolnila razantněji. Při ostřejší jízdě řadí zejména “nahoru” velmi rychle, při té klidné se ale kultivovanosti některých převodovek s hydrodynamickým měničem nevyrovná.
Podvozek je nastaven spíše komfortněji, Karoq se v zatáčkách docela naklání, ale jistě drží směr. Klidná jízda je mu ale vlastní, ostré řezání zatáček není úplně ten styl jízdy, který by se Karoqu líbil. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, přitom se od něj neozývají jakékoliv pazvuky. Nerozhodí ho ani série výmolů a nebo nerovnost v zatáčce, kola se snaží stále držet kontakt s vozovkou. Tohle se škodovce povedlo.
Škoda Karoq je tradičně Simply Clever autem, které nabízí vcelku solidní vnitřní prostor i praktičnost. Tu navíc lze několika příplatkovými prvky výbavy dále vylepšit. Interiér je plný spousty odkládacích přihrádek, je přehledný a navíc auto dobře jezdí. Z hlediska dynamiky neohromí, podvozek je ale velmi povedený. Nečekejte za volantem vzrušení, spíše očekávejte, že tohle auto vás zcela hladce odveze vlastně kamkoliv. Klidně i mimo silnici.
Plusy
– Kvalita zpracování
– Sedadla
– Komfortní podvozek
– Prostornost
Mínusy
– DSG občas cukne
– Vyšší spotřeba
– Průměrná dynamika
« Škoda Scala RS by vypadala úžasně. Dočká se výroby? Nový Renault Clio odhaluje svůj interiér. Je to obrovský posun »