skoda_kamiq_18

Test Škoda Kamiq 1.0 TSI

11. 2. 2020 • Škoda, Novinky, Testy

Motor: 90%

Podvozek: 95%

Převodovka: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 85%

Auto zapadá do velmi populárního segmentu, a tak by mohl atakovat přední příčky prodejů nejen na českém ale i na zahraničním trhu. Jízda s ním je pohodová a navíc je to auto do rodiny. Nebude tak problém, když později na zadních místech budou sedět už i odrostlé děti. Nedostatky byste tak na autě hledali jen stěží.

Verdikt:

Pro týdenní test se mi dostává do rukou nejmenší a také poslední člen ze Škoda rodiny s koncovkou Q. Tenhle malý městský crossover vás překvapí hned v mnoha ohledech, přestože se vám možná bude zdát, že některé jeho prvky jsou velmi nápadně podobné jiné modelové řadě, a to přesněji modelu Scala. Pojďme se nejdříve na auto podívat zvenku.

Jako prvním zaujme přední maska, která je dynamická, ostře řezaná a neobvyklá vůči ostatním vozům Škoda. V tomto ohledu si Kamiqa nespletete s žádným jiným autem. Vzhledu přední masky také lichotí dělené LED přední světlomety. V horní části se nachází světla blinkru spolu s denním svícením a pod nimi jsou světla hlavní. Co se týká zadní části vozu, tak ta je téměř schodná se Scalou a žádné větší překvapení se tu nekoná. Pokud se budete rozhodovat nad barvou, volte jedovatě zelenou nebo černou, ve které všechny exteriérové prvky dokonale vyniknou.

4 3

Jistě vás zajímá, když je auto označováno jako crossover, jestli má také pohon 4×4. Zde vás musím zklamat. Nemá a ostatně ani mít nemůže. Auto je ale postavené na platformě MQB-AO koncernu Volkswagen a stejnou platformu používají například vozy Audi A1 nebo VW Polo. Pokud bychom auto měli srovnávat s modelem Scala, ze kterého si pár podstatných věcí vzalo, tak jistě potěší světlá výška podvozku, která je o 39 mm větší než u zmiňované Scaly. Už na první pohled je tak jasné, že z auta bude pěkný a vyvýšený výhled na okolní vozovku. Stejně tak se bude do auta pohodlně nastupovat.

Ještě než nasednu do vozu, podíváme se do kufru. U něj budou někteří lidé možná trochu zklamaní. Přestože model Kamiq má nelehký úkol, kterým je nahradit dva modely – Škoda Yeti a Škoda Fabia Combi – zavazadlový prostor dosahuje „pouze“ 400 litrů. Pro někoho je to optimální údaj, jiný by zřejmě hledal trochu více místa. Avšak to nic nemění na tom, že se stále jedná o praktické auto. V kufru naleznete odkládací přepážky, včetně síťované plochy. Pod víkem dna se nachází rezerva a také cargoelementy, kterými si snadno a bezpečně uchytíte věci v kufru (například krabice nebo batoh). Na boční straně kufr se také nachází odjímatelná baterka. Pokud sklopíte zadní sedačky dostanete se až na 1395 litrů.

2 5

A co tedy interiér? Zde se skrývá mnoho zajímavých věcí. U mého testovacího vozu chyběla středová opěrka, která se do vozu montuje pouze na přání. Tudíž jestli jste zvyklí se loktem opírat, pak na ni při objednávce nezapomeňte. Mně tu celkem chyběla a častokrát se mi stalo, že jsem si to neuvědomila a ruka mi propadla do prázdného prostoru. Ještě než nastartuji mě upoutá další věc. Je to panoramatická střecha, která je opravdu požehnaně dlouhá a pokud chcete pozorovat hvězdy z pohodlí auta, aniž byste venku museli mrznout, pak je to ta správná volba. Navíc se roletka stahuje odzadu dopředu a v kterémkoli bodě ji můžete zastavit. Je to výhodné například v momentě, kdy s vámi cestují děti. Jim ukážete kousek nebe a vepředu si necháte tmu. Po stáhnutí roletky vám díky světlu bude prostor auta připadat ještě prostornější a vzdušnější.

V sedadlech se sedí dobře a tvoří tak dobrou skořápku pro tělo, které drží na svém místě i při prudších zatáčkách. Prostoru pro odkládání je také dost. Potěší i plocha bezdrátového nabíjení, pokud nemáte ještě telefon s připojením USB-C. Stejně jako ve Scale se zde nacházejí jen tyto céčkové porty, jak vzadu, tak vepředu. Vnitřní interiér je obklopen měkčenými a kvalitními plasty, které působí luxusním dojmem. Že Kamiq klame tělem poznáte už po prvním nasednutí. Zatímco zvenku vypadá malý, uvnitř je bezkonkurenční prostor. Stejně tak, i když se jedná o crossover, za volantem si budete připadat spíše jak v hatchbacku.

6

Je na čase nastartovat. Jakmile to udělám, ukáže se mi příplatkový virtuální kokpit, která má mnoho variant vzhledu. Ať už preferujete minimální množství informací a nebo máte raději virtuální budíky, jistě si zde vybere každý z vás. Pomocí tlačítek na volantu zvládnete vše ovládat pohodlně a téměř intuitivně, aniž byste se museli dívat, co děláte. Co už je méně „simply clever“ je ovládání teploty a klimatizace. Přestože teplotu si můžete volit otočným kolečkem, následný směr a intenzitu si musíte navolit v infotainmentu. Zbytečné klikání a hledání navíc. Nebylo by lepší nechat vše u sebe? Naštěstí pro rychlejší dostání se do příslušného menu systému se dostanete pomocí tlačítka. Alespoň něco.

Co se týká samotného infotainmentu o velikosti 9,2 palců, tak ten pracuje bezchybně a nachází se téměř v úrovni očí. I když občas po ránu, když venku mrzne, je systém líný a dlouho mu trvá než se načte, ale vše se do pár minutách zpraví. Případně by vše měla vyřešit aktualizace softwaru. V systému nechybí 3D navigace, funkce Škoda Connect a také třeba Smartlink, který podporuje Apple CarPlay nebo Android Auto. Všechny nainstalované aplikace jsou kompatibilní s tímto systémem.

7

Je třeba také vyzkoušet auto v terénu, a tak na nic nečekám a vyrážím. Mnou testované auto bylo ve verzi motoru 1.0 TSI o výkonu 85 kW. V autě jsem také měla šesti stupňovou manuální převodovku, a i když od kolegů slýchávám, že nejsou zrovna fandové manuálních převodovek, musím tu škodováckou vychválit. Řadí se jedna báseň. Je to intuitivní, rychlé a bezchybné. Nutno také podotknout, že všechny benzínové verze mají filtr pevných částic.

Co se týká jízdních vlastností, tak auto je velmi agilní. Také velmi dobře filtruje nerovnosti na silnicích a neodskakuje. Potěší nízká spotřeba která se pohybovala zhruba okolo 5 až 7 litry. Vše záleželo na tom, jestli jsem jezdila ve městě nebo na dálnici a měla těžkou nohu. Nesmím zapomenout ani na velmi dobré odhlučnění kabiny vozidla při vyšších rychlostech zejména na dálnici. Přestože se ve vozidle nachází pouze litrový tříválec, má auto slušný odpich a svižnou jízdu. Sice s ním nebudete trhat asfalt, ale raději si občas hlídejte nohu na plynu, ať nedostanete zbytečně pokutu za rychlost.

8 1

Při samotné jízdě si také všimnete armády asistentů, kteří se v autě nachází. Jako první vás jistě bude iritovat asistent udržování jízdního pruhu. Hned ho vypněte, neboť ne vždy vyhodnocuje situaci správně a bude vás buzerovat i v případě, že se vzdálíte jen o milimetr ze středu pruhu. Naopak bezpečnostní asistent, který hlídá mrtvý úhel vozu je velmi potřebný. Systém je schopný auto detekovat až do 70 metrů. Hodí se i systém zabraňující kolizi, kteří v případně nutnosti začne sám brzdit.

Jak je vidět, autu se předpovídá zdárná budoucnost. Díky svému vnitřnímu prostoru a nevídanému venkovnímu designu si jistě najde své příznivce. Navíc auto zapadá do velmi populárního segmentu, a tak by mohl atakovat přední příčky prodejů nejen na českém ale i na zahraničním trhu. Jízda s ním je pohodová a navíc je to auto do rodiny. Nebude tak problém, když později na zadních místech budou sedět už i odrostlé děti. Nedostatky byste tak na autě hledali jen stěží.

Plusy

– Spotřeba
– Použité kvalitní plasty
– Překvapivý vnitřní prostor
– Design
– Podvozek

Mínusy

– Menší objem kufru
– Občas pomalý systém infotainmentu

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz