Test SEAT eXS KickScooter
V době přeplněných metropolí, omezené mobilitě po centrech a nekonečných zácp se další dopravní prostředek v kufru vašeho auta hodí. Zaparkujete na odstavném parkovišti, vytáhnete elektrickou koloběžku a během chvilky jste na schůzce v samotném srdci města, kde je například vjezd autům zakázán. Jsou si toho vědomi i samotní výrobci automobilů, a tak přicházejí se zajímavými alternativy městské mobility. Dalším zdárným příkladem je například značka SEAT.
Koloběžka eXS KickScooter je výsledkem spolupráce mezi SEATEM a společností Segway. Navržena byla speciálně pro potřeby značky, která tak reaguje na nezbytnost řešit moderní městskou a ekologickou mobilitu.
eXS je speciálně vybaven individualizovatelným dekorativním osvětlením, LED světlomety vpředu i vzadu, systémem proti odcizení, tempomatem nebo také LCD displejem. Mimo to nabídne i trojici jízdních režimů (Limit, Normal, Sport), integrovaný stojánek nebo možnost sledování stavu baterií přes mobilní aplikací Segway-Ninebot. Koloběžka přijíždí na 8″ plných kolech s tlumiči.
O bezpečné zastavení se s jistotou postará elektronická brzda s ABS, které sekunduje šlapací mechanická brzda. Nechybí také brzdové světlo. eXS KickScooter má hmotnost 12,5 kg, dojezd je standardně 25 kilometrů, což jsme ověřili v praxi. Je ale možné jej dodatečným akumulátorem prodloužit až na 45 kilometrů. Kapacita baterií je 187 Wh (5200 mAh) při 36 V a maximální výkon elektromotoru je 700 W.
Maximální rychlost, kterou je možné s koloběžkou dosáhnout je 25 km/h (s dodatečným akumulátorem 30 km/h) a zvládne až 10% stoupání. Doba nabíjení koloběžky je pouhých 3,5 hodiny. Maximální nosnost je 100 kilogramů a doporučená výška jezdce je mezi 120 a 200 centimetry.
Na začátku jsem zmiňoval tři jízdní režimy. První poznáte tak, že na displeji nic nesvítí a jedná se o ten s největším dojezdem. Můžete však volit ještě sportovní režim, kdy se rozsvítí písmenko S a zlepší se zrychlení. Největší zátah nabídne třetí level, kdy se písmeno S podbarví červeně. Zmenší se však dojezd. Na dojezd má vliv také to, kolik kilogramů vážíte.
Koloběžka je v praxi příjemným společníkem i díky komfortní výbavě v podobě odpružení kol. Díky tomu zvládne filtrovat nekvalitní povrch. V zatáčkách si však mírně “podřepuje” a chce to trochu zvyku. Jinak je ovládání velmi intuitivní a příjemné. Navíc je to rychlík a přeplněným městem se prokličkujete velmi svižně. Brzdou rozhodně nebudete ani na ulicích mezi auty.
Na koloběžce lze dojíždět i do práce a vzít si sebou nabíječku, která je velikostně podobná té od notebooků. Koloběžka je vybavená také tempomatem. Ten se aktivuje opět pomocí aplikace. K dispozici je i omezení rychlosti vhodné například pro děti.
Doba jde dopředu a pokud bydlíte nebo pracujete v “zasekané” městské aglomeraci, může mít pro vás takový dopravní prostředek smysl. Vhodná může být i na dovolené, kde si ji přibalíte sebou a budete se po cílové destinaci prohánět a poznávat krásy měst. Doporučená zákaznická cena je 16 299 Kč vč. DPH.
« Pětina Čechů sní o elektromobilu, omezený rozpočet je ale nutí kupovat vozy se spalovacími motory Předběžné rozhodnutí soudu prozatím odsunulo odstranění části směrovek v Praze »