seat-arona-2025-6

Test SEAT Arona FR Limited Edition

10. 1. 2025 • Novinky, SEAT, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 70%

Verdikt:

SEAT Arona se poprvé objevil v roce 2017 jako pokračování úspěchu SUV Ateca. V roce 2021 prošel tento model drobnou modernizací, která vylepšila design a některé další prvky. Tento model se stal pro značku skutečně klíčovým, což dokazují prodejní výsledky – loni si jej zakoupilo 89 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 25,3 %. Zároveň to byl nejprodávanější vůz značky SEAT.

seat-arona-2025-7 seat-arona-2025-24

Arona je přímou konkurencí pro Škodu Kamiq, neboť využívá stejnou platformu MQB-A0 a sdílí podobnou techniku, včetně klasické mechanické ruční brzdy. K dispozici jsou tříválcové a čtyřválcové motory, které pohánějí pouze přední kola. Zákazníci si mohou vybrat mezi manuální převodovkou a automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

seat-arona-2025-30

Letos na jaře SEAT představil speciální edici FR Limited Edition, která přináší rozšířenou výbavu a jemné úpravy vzhledu. Z exteriéru zaujme nový lak v odstínu šedá Graphene, který lze kombinovat s černou nebo bílou střechou. Specifická jsou i 18palcová kola v barvě šedá Cosmo. Pro ty, kdo preferují jiné barvy, SEAT nabízí i další možnosti. Design čerpá z verze FR, a proto zde najdeme sportovně laděné nárazníky a odlišnou masku chladiče.

seat-arona-2025-16 seat-arona-2025-19

Interiér prošel drobnými úpravami, například v podobě šedých výdechů klimatizace či ozdobných panelů na dveřích a středové konzoli v matném tmavém hliníku. Za příplatek 8 tisíc korun lze získat anatomicky tvarovaná sedadla, která ovšem znemožní instalaci vyhřívání.

seat-arona-2025-11 seat-arona-2025-14

Během let byla motorová nabídka zredukována na přeplňované benzinové motory. Pro verzi FR Limited Edition jsou dostupné dvě varianty: litrový tříválec s výkonem 85 kW, který lze kombinovat s manuálem nebo DSG, a čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW dostupný pouze s převodovkou DSG.

Tříválec 1.0 TSI překvapil svou živostí, zejména ve středních a nižších otáčkách, kde poskytuje 200 Nm při 2000 ot./min. Reakce na plyn jsou svižné a výkonu při běžné jízdě dostatek. Typický zvuk tříválce je patrný pouze při intenzivním zrychlování, ale vibrace jsou minimální. Spotřeba se během týdenního testu pohybovala kolem 6 litrů na 100 kilometrů, přičemž mimo město klesla pod tuto hodnotu, zatímco ve městě dosahovala až 7 l/100 km. Dlouhodobý průměr byl 6,3 l/100 km.

seat-arona-2025-22

Podvozek, osazený 18palcovými koly s pneumatikami 215/45 R18, nabízí solidní jízdní vlastnosti. Na větších nerovnostech jsou rázy citelné, avšak od náprav nepřichází žádné výrazné zvuky. Na hladkých a klikatých silnicích se vůz projevuje svižně a nabízí překvapivou dynamiku.

seat-arona-2025-3

Cenově začíná SEAT Arona na 499 900 Kč, avšak díky akci Vamos je základní cena snížena o dalších 10 tisíc. Testovaná verze FR Limited Edition s tříválcem startuje na 579 900 Kč, zatímco s DSG převodovkou vychází na 624 900 Kč.

.

«

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz