renault mégane 2016 exterior (13)

TEST Renault Mégane Energy DCi 130 BOSE

10. 6. 2016 • Novinky, Renault, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 95%

Převodovka: 95%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 75%

Nový Renault Mégane rozhodně způsobí malou revoluci na svém segmentu. Umí totiž nabídnout bezkonkurenční výbavu a pojetí interiéru a k tomu ještě dobře jezdí. Mimochodem také nevypadá vůbec zle zvenčí a spousta lidí se za ním ohlídne, je to klasický příklad perfektní francouzské designové avantgardy. Pokud tedy toužíte vystoupit z davu a dopřát i nádech prémie za cenu mainstremu, je pro vás Mégane naprosto ideální!

Verdikt:

Nebudeme dlouho chodit okolo horké kaše a hned se pustíme do toho, co Renault o novém Méganu pustil do světa. Například rozvor náprav se natáhl o 28 milimetrů, vůz je posazen o 25 mm níže k silnici, než generace předchozí a na druhou stranu byl rozšířen rozchod kol vpředu (o 47 mm) a vzadu (o 39 mm). Vůz stojí na modulární platformě  platformě CMF-CD (Common Module Family), kterou sdílí i nové modely Nissanu.

Vůz bude od začátku nabízen se třemi zážehovými přeplňovanými motory TCe 100, TCe 130 a TCe 205. První dva jmenované jsou standardně spojeny s manuální převodovkou, TCe 130 může mít alternativně sedmistupňový dvouspojkový automat EDC7, který je v nejvýkonnější verzi standardem a jedinou možností. Vznětové motory zastupují Energy dCi 90, 110 a 130. Pouze prostřední z nich je v nabídce rovněž se samočinnou převodovkou, šestistupňovou dvouspojkovou. Pro model GT je k dispozici také  Energy dCi 165 EDC6.

Až u třetí generace Laguny Renault představil řízení všemi koly pojmenované 4Control. A nabízí jej i u nejnovější generace svých modelů. S příchodem čtvrtého vydání Méganu je tato technika poprvé k vidění rovněž v kompaktním segmentu. Najdete ji standardně u sportovní varianty GT. Premiérou na C segmentu je i barevný Head-up display a obří display infoteinment systému R-Link 2. Ten má v horizontálním uspořádání celých 8,7 palců. K dispozici je i menší horizontální verze o velikosti 7 palců.

megane4

Interiér a exteriér

Interiér sám o sobě je mezigeneračně velkým skokem kupředu. Už na první pohled je velmi atraktivní neobvyklý a troufám si říci – evokující prémiový nádech. V mainstremu určitě takto provedený interiér není standardem. A nepokulhává ani po stránce zpracování, které je kvalitní, vše skvěle lícuje a nikde nic nepovrzává. Samotné materiály jsou výtečné, většina palubní desky je navíc měkčená. Líbí se mi digitální přístrojový štít s velmi hezkou grafikou. Uživatel si navíc může volit až z pěti motivů zobrazení.

Velkou frajeřinou je také ambientní osvětlení interiéru, které objímá celý středový panel s tunelem a najdete jej také na B i C sloupcích. Libovolně si pak můžete nastavovat intenzitu osvětlení a na výběr je také několik barev (dvě modré, zelená, červená a fialová). Tyto barvy se také mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu (Comfort = modrá, ECO = zelená, Sport = červená a Perso = jakákoliv Vámi zvolená).

megane1

Vnější design pak kopíruje novou designovou éru značky, kterou odstartoval model Talisman. Nebudu zbytečně popisovat, co se na karoserii událo, to vám řeknou fotografie. Za sebe můžu říci, že se mi nová generace Méganu moc líbí a v reálu vypadají dobře i přední světlomety s podivnými “kly” pro denní svícení. Z profilu se pak jedná o vyloženě atraktivní a dynamicky vypadající auto. Zadní část jasně odkazuje na francouzskou avantgardu. Jo, tohle vypadá moc dobře. Pro extroverta nejlepší možná volba na segmentu. Renault se toho holt nebojí a žádné nudně vypadající krabice vyrábět nehodlá.

Jízda

Pod kapotou testovaného kusu tluče naftová jednotka Energy DCi s výkonem 130 koní a objemem 1.6 litrů. Krouticí moment je pak sympatických 320 Nm. Na stovku se Mégane dostane za deset sekund rovných a umí uhánět až 198 km/h. Jasně, není to žádný trhač asfaltu, ale motor na auto s přehledem stačí a dynamika v pružném zrychlení není vůbec zlá. Potěší především kultivovanost chodu a projevu motoru, kdy Renault a jeho DCi opravdu patří k tomu nejlepšímu na trhu. Ve srovnání s motory TDi je mnohem kultivovanější, ale zase nenabízí tolik chtěnou dynamiku ve spodním spektru otáček. DCi se musí vytáčet a na diesel má překvapivě lineární gradaci výkonu.

Spotřeba patří také mezi silné stránky, po městě jsem se pohyboval kolem 5 litrů a mimo něj dokonce pod 4. Kombinovaně pak není problém jezdit do 5 litrů a dojezd tohoto auta je perfektních 1000 km na nádrž, což v tomto segmentu rozhodně není standardem.

megane2

Na standardních tlumičích a bez systému 4Control je nový Mégane především o komfortu a klidu. Podvozek je navíc skvěle odladěný a filtruje dobře nerovnosti a nepřenáší žádné rázy. Dokonce i náklony karoserie jsou zcela minimální. Osobně preferuji právě model bez řízení zadní nápravy, se kterým je auto příliš hyperaktivní a vyžaduje až příliš citu a zvyku. Standardní podvozek je prostě zcela ideální a ve své třídě patří rozhodně k tomu nejlepšímu. Mégane navíc nezklame ani v zatáčkách, do kterých se překvapivě ochotně vrhá a stabilně krouží oblouk za obloukem. Mezigenerační zlepšení tohoto modelu je opravdu neuvěřitelné.

Líbí se mi i poměrně strmé a tuhé řízení a velmi přesná kulisa manuální převodovky. Opravdu je s tímto autem radost jezdit. Na dlouhých cestách potěší pohodlná sedadla, dobrý vnitřní prostor, i když zadní část pokulhává ve srovnání s konkurencí. Nicméně vepředu vám nebude chybět nic a budete si užívat opravdu luxusně pojatého interiéru.

Nemůžu si pomoct, ale tady Renault opravdu odskočil konkurenci o pořádný kus dopředu. Palubka a výbava je jako z prémiového segmentu a dokonce je i kvalitně poskládaná z příkladných materiálů. Infoteinment sice vyžaduje trochu cviku, ale obří tablet je prostě skvělý a nabízí bezkonkurenční množství funkcí. Tomu si připočtěte i digitální přístrojový štít, kde můžete volit z mnoha grafických motivů a ambientní podsvícení celého interiéru (výběr z 5 barev) a zjistíte, že nikdo z konkurentů něco podobného nenabízí, ani v prémiové třídě.

megane3

Závěr

Nový Renault Mégane rozhodně způsobí malou revoluci na svém segmentu. Umí totiž nabídnout bezkonkurenční výbavu a pojetí interiéru a k tomu ještě dobře jezdí. Mimochodem také nevypadá vůbec zle zvenčí a spousta lidí se za ním ohlídne, je to klasický příklad perfektní  francouzské designové avantgardy. Pokud tedy toužíte vystoupit z davu a dopřát i nádech prémie za cenu mainstremu, je pro vás Mégane naprosto ideální!

Plusy

- Design

- Motor

- Podvozek a jízdní vlastnosti

- Manévrovatelnost

- Skvělá sedadla

- Spotřeba

- Kvalita zpracování

- Výbava

Mínusy

- Nevypínatelní asistenti

- Málo místa vzadu

- Infoteinment je složitý

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz