renault clio technofeel IMG_1550

TEST Renault Clio 0.9 TCe Technofeel

4. 5. 2014 • Novinky, Renault, Testy

Motor: 80%

Převodovka: 60%

Podvozek: 70%

Zpracování: 70%

Praktičnost: 70%

Pěkné malé auto do města s nepřesným řazením.

Verdikt:

Po zhruba roce máme v redakci opět Renault Clio, dokonce i se stejným přeplňovaným benzínovým tříválcem 0.9 TCe. Rozdíl je ovšem ve speciální výbavě Technofeel a pár dalších, na první pohled nepatrných, detailech.

5

Začnu dvěma věcmi, které mě překvapily chvíli po prvním usednutí za volant. Když jsem vloni testoval v podstatě to samé Clio poprvé, vládla zrovna krutá zima a teploty padaly hluboko pod bod mrazu. Chtěl jsem pořádně prověřit funkci Start-Stop a jeho vliv na pohodu na palubě. Přeci jenom startovat tříválec několikrát za minutu v hustém městském provozu nebude asi žádná slast, na druhou stranu vás to alespoň ušetří znatelných vibrací na volnoběch.
Letos už však byla situaci úplně jiná, venku panovalo jarní počasí a fungování Start-Stopu nebude tak nic bránit, říkal jsem si. Ale ouha, po prvním zastavení motor nezhasnul. Vinu jsem svalil na nezahřátou pohonnou jednotku a pokračoval v jízdě po Praze. Jenomže očekáváné “chcípnutí” ne a ne přijít. Začal jsem tedy hledat tlačítko deaktivace, jestli není náhodou vypnutý a okamžitě jsem si uvědomil, kde je zakopaný pes. Start Stop chybí! No tohle, na toto jsem si už úplně odvyknul a začínám tušit nějaké spiknutí výrobců.

Systém automatického vypínání motoru totiž začíná chybět u čím dál více malých aut. Neměl ho zkoušený Peugeot 308 THP z předchozího testu ani Renult Captur 1.2 TCe, jehož ohodnocení teprve přinesu. Žeby výrobcům došlo, že jeho přínos je v podstatě nulový, je nákladný na výrobu, motoru moc neprospívá a zákazníci jej přímo nesnáší? Doufám v pozitivní trend.

1

Další chybějící “fičurou” je režim Eco. Loňské Clio jej mělo a dělalo přesně to co byste čekali – otupilo reakci na plyn, stáhlo výkon klimatizace a celkově vám otrávilo pobyt na palubě. Letos – nic. Jenom prázdná záslepka na místě u ruční brzdy, kde kdysi bývalo umístěno. A jeho absence mi za celý týden vůbec nechyběla, s autem jsem i tak jezdil za velmi solidní spotřebu a bez potřeby neustále si hlídat, jestli náhodou nejedu na “nenažraný” normální režim. Nepřítomnost jak Start-Stopu, tak Eco režimu je opravdu nečekaně osvobozující. Eco režim je dostupný pouze pro nejvyšší výbavu Intens sériově a k motoru 1,2 75k jej nedostanete vůbec.

A teď už k podstatnějším věcem – ozdobným nálepkám a lakovaným plastům v interiéru. Testovaný vůz byl ve stříbrné metalíze, což připomínám pro čtenáře s vadou zraku, ostatní vidí na obrázcích. Na první pohled to není špatný nápad, Cliu to s ní sluší a pro introverty jde o správnou volbu. Jenom se vám trochu ztratí šedé nálepky dodávané právě k speciální edici Technofeel. Najdeme je na střeše a dveřích vozu, osobně proti nim nic nemám a dovedu si představit i život bez nich, už sem ale viděl i podstatně horší. Další odlišností jsou už jenom litá kola s jiným designem v pěkné šedé barvě a s tím správným rozměrem. Auto s nimi vypadá opravdu dobře a při jízdě jejich trochu větší rozměr v podstatě ani nepoznáte.

2

Uvnitř pokračuje šedá vlna. Loňské Clio mělo horní díl palubní desky červený a autu to dávalo trochu prémiovější vzhled, tady ale nic podobného nečekejte. Tam, kde byl minule černý lesklý plast ve spodní části volantu, na madlech dveří a okolo řadící páky je teď matný šedý plast se stejnými vzory jako na karoserii. A vypadá to překvapivě dobře. Dalším plusem je právě použití matného plastu, nelepí se k němu tolik ruce a při ručkování na volantu vám nebudou tak klouzat. To by k interiéru bylo vše, nic jiného se nezměnilo, včetně povedeného navigačního systému za velmi solidní cenu 0 Kč v rámci výbavy Technofeel.

4

Motor má typicky tříválcový projev a ve spojení s turbem nejede vůbec špatně. Alespoň tedy v nižších otáčkách, vytáčet jej nemá moc smysl, ani ve vyšších rychlostech ale jeho apetit moc neroste. Na dálnici počítejte se spotřebou tak do šesti litrů, pokud se rozhodnete jet ještě rychleji, dejme tomu tak 140 až 150 km/h, spotřeba naroste tak o litr, litr a půl. Clio je lehká váha a k maximální rychlosti se tak dostanete poměrně bez problémů.
Tomu napomáhá i dlouze zpřevodovaná rychlostní skříň s pěti stupni. Po městě je ideální jezdit na trojku a zde to bylo snad poprvé, co jsem řadil dříve, než mi radil palubní počítač. Ten je narozdíl od všech ostatních aut naladěn na trochu vyšší otáčky a podtáčení moc nedoporučuje. Tak trochu mi připadá, jakoby se v Renaultu chytli za nos a zamysleli se nad tím, jak vlastně normální člověk používá své vlastní auto. Ve spojení s absencí Start-Stopu (já s tím nedám pokoj) a Eco režimu je to opravdu v poslední době nevídaný směr.

Řazení je jinak nepříliš přesné a občas budete hledat rychlosti, hlavně tedy zpátečku někdy zařadíte až na třetí pokus. Řízení je absolutně bez zpětné vazby a spojka je velmi měkká, prostě ideální naladění do města. Tam se vám bude hodit i asistent rozjezdu do kopce, ten ale funguje až od určitého sklonu. Pokud je tedy kopeček jenom mírný, po puštění brzdy stejně začnete couvat, ve větším sklonu však funguje bez problémů.

3

Jízdně je Clio lehce nad průměrem. Poznáte samozřejmě přítomnost sedmnáctipalcových litých a nízkoprofilových gum a jízda nebude tak poddajná jako na “plecháčích” o rozměru patnáct palců. Pokud však nejezdíte pravidelně přes tankodromy, dá se to vydržet. A za ten sportovní vzhled to opravdu stojí. V zatáčkách na hrbech má zadní náprava tendenci trochu odskakovat, to je ale dáno použitou zadní nápravou umožňující vytvožit hluboký kufr a schovat do něj celou rezervu (za příplatek, samozřejmě).

Za výbavu Technofeel dáte momentálně 299 900 korun při kombinaci s motorem 0.9 TCe. V jejím rámci je spousta zajímavých prvků a finančně to rozhodně nevychází špatně, já osobně bych asi jenom volil místo nudné šedé lakování v bílé barvě s červenými doplňky, to už je ale na volbě případného zákazníka.

 

Plusy

  • Perfektní vzhled
  • Dobrá základní výbava
  • Charakterní a úsporný motor
  • Absence Start-Stopu a ECO režimu

Minusy

  • Místo vzadu
  • Vibrace motoru (jak pro koho)
  • Nevypínatelná stabilizace

 

 

První cena vozu 229 900 Kč (1,2 16V 55 kW Life)
První cena vozu s testovanou motorizací 289 900 Kč (0.9 TCe 66 kW Zen)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 352 300 Kč (0.9 TCe 66 kW Technofeel)

 

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 2500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.8
Emise CO2: 105
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 300
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1084 / 496
Rozměr pneu: 205/45 SR17
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz