Test Renault Captur TCe 155 EDC
Renaut Captur je momentálně nejprodávanější crossover v Evropě a v jeho nové tváři je zájem o něj více než opodstatněný. Oproti předchozímu modelu se totiž jedná o úplně jiný vůz a jeho jízdní vlastnosti, výbava a design ještě dlouho nedají konkurenci spát. Zákazníci si oblíbili zejména lepší výhled z vozu, celkově vyšší posez oproti klasickým vozům a spousta z nich došla k tomu, že klasická SUV a jejich schopnosti prakticky využijí málokdy. Celý rok se tak vlastně vozí v přerostlých krabicích s vysokou spotřebou, problematičtějším parkováním v městských ulicích a tahající stovky kil váhy navíc.
Stejně jako se proměnil i model Clio, ani v případě Renaultu Captur nezůstal de facto kámen na kameni. Oproti staršímu modelu se jeho mladší brácha o dost nafoukl, dostal také nový korporátní design, který teď ve velkém vládne napříč celou značkou. Starší Captur jsem vnímal jako nudné a tuctové auto, nový model má vynikající šmrnc s dávkou roztomilosti a značka Renault v designu udělala neuvěřitelný pokrok. Hluboké boční prolisy karoserie doplněné chromovými doplňky podtrhují mnohem větší volnost designérů. Přední full LED světlomety svým tvarem v dnešní době naprosto neodmyslitelně k Renaultu patří a v podobném duchu dodávají i zadní „céčková“ světla vozu velmi originální a osobitý vzhled. Captur je postaven na stejné platformě jako Clio nebo Nissan Juke. To Capturu umožnilo zavedení nejnovějších technologií a lepší cílení na stále rostoucí náročnost zákazníků. Nový Captur se také oproti staršímu modelu prodloužil o slušných 10 centimetrů, což velmi pozitivně ovlivnilo místo na zadních sedadlech.
To uvnitř se jedná ještě o větší revoluci. Zpracování interiéru je bez sebemenších chyb. Kvalita materiálů je vynikající a místo pro laciné materiály se zde nenašlo. Měkčené plasty jsou všude kolem, designové čalounění dveří a ostatních dílů je stylově sladěno s barvou karoserie a má velmi příjemný a snadno omyvatelný povrch. Volant má ideální průměr i sílu věnce s jemnou kůží a měkkým polstrováním. V námi testované verzi nechybělo ani jeho vyhřívání. Na ramenech multifunkčního volantu si našla místo tlačítka pro ovládání telefonu, adaptivního tempomatu nebo nastavení odstupu od před vámi jedoucího vozidla.
Digitální palubní desce, která je rozdělena do tří hlavních segmentů a kde si uživatel může pohodlně přepínat mezi zobrazenými údaji, sekunduje obrovský 9,3 palcový dotykový displej s multimediálním systémem Easy link. Ten umožňuje propojení s Android Auto a Apple Car Play. Jeho ovládání je pohodlné, odezva je svižná a na orientaci v jednotlivých menu vám bude stačit pouze několik minut. Tato větší verze je ovšem jako příplatková výbava a jako základ má displej pouze 7 palců. Mezi displeji najdete na přístrojové desce startovací tlačítko, které Captur podědil z Clia. Tři velké otočné ovladače pro nastavení klimatizace jsou stále ještě klasikou. Zbytek systémů vozu pak mají na starosti velmi dobře vypadající, originálně vyřešené, ale hlavně pohodlně ovladatelné klávesové ovladače. Ty vám umožní rychlý přístup ke zbývajícím funkcím a nemusíte se proklikávat mnohdy velmi složitými podmenu na dotykovém displeji. Na dosah ruky pak máte spoustu velkých a praktických odkládacích přihrádek a celému středu dominuje levitující konzole s řadící pákou skvěle padnoucí do ruky.
Co se týká motorizace, my jsme Captur vyzkoušeli v nejsilnější čtyřválcové přeplňované benzinové verzi TCe 155 o objemu 1333 kubických centimetrů a s výkonem 113 kW. Ten je ve verzi pouze se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC a pohonem předních kol. Motor je velmi kultivovaný a tichý. Na běžnou jízdu má zejména ve středním pásmu otáček sil dost a ani na dálnici nemá problém ze 130ti kilometrové rychlosti dostatečně akcelerovat pro pohodlné předjetí. Ani s narůstajícími otáčkami neruší posádku a převodovka řadí absolutně hladce. Jediný náznak diskomfortu je při rychlejším rozjezdu z křižovatky, kdy na první rychlostní stupeň pošle Captura vpřed trochu splašeně a po menší předchozí prodlevě plynového pedálu. Její další práce se mi ale moc líbila, rychlostní stupně skládá skoro potají, řadí logicky a ani při kickdownu se nemusíte bát žádných cukanců.
Karoserie je velmi dobře aerodynamicky odhlučněná, podvozek svojí tvrdou prací na rozbitých silnicích neochuzuje posádku od pohody na palubě a celkově je jízda Capturem velmi pohodlná. Ačkoliv nejsou sedadla vybavena žádným výrazným bočním vedením, jsou velmi komfortní a to i při několikahodinové jízdě, což jsme si ostatně vyzkoušeli dostatečně. S Capturem jsme se totiž vydali až do oblíbeného Slovinského letoviska Portorož a z jízdy a pohody v interiéru jsme byli nadšeni. Celou cestu nám nevadilo v ergonomii posezu nic, co by nás nutilo stavět každé dvě hodiny na benzince. Adaptivní tempomat fungoval bezpečně bez nepříjemně přehnaných zásahů do řízení a doplněn o asistenta jízdy v pruzích jsme si za volantem připadali skoro zbyteční.
Pravdou je, že pokud nedržíte volant, systém se sám po několika vteřinách přihlásí o alespoň částečné manuální řízení. Ani ho samozřejmě nemůžete brát jako absolutního autopilota. To zde rozhodně není účelem. Na rovných úsecích nebo v mírných zatáčkách spolehlivě drží střed pruhu, ale na utažených rakouských dálničních zatáčkách stopu nezvládne. Rozhodně se ale jedná, ve spolupráci s adaptivní automatem, o vynikající systém a dlouhou jízdu dokáže neskutečně zpohodlnit. Celou cestu tam i zpět jsme ve dvoučlenném obsazení a se zavazadly absolvovali s průměrnou spotřebou 5,9 litrů. To nám přišlo jako velmi dobrý výsledek. Velmi mile nás překvapil i navigační sytém. Byl jsem zvyklý se velmi často spoléhat na aplikaci Google Maps a jejich online navigační systém, ale cestou přes Slovinsko měl v několika případech navigační systém v autě lepší informace než Google. Navigace v mobilu by nás bez okolků nahnala na uzavřenou silnici, kde probíhaly práce, ale Captur nás vždy provedl správně kolem.
Celkově je nový Renault Captur dobře udělané auto. Nám se líbí zpracováním, pohodlím pro posádku a jeho mezigenerační skok je obrovský. Dokonale doplňuje modelové řady značky Renault a v současném trendu bude dále nepochybně bojovat o titul nejprodávanější model segmentu SUV-B
Plusy
– Design
– Zpracování
– Výbava
– Jízdní vlastnosti
– Nízká spotřeba
– Výkon světlometů
– Vnitřní prostor
Mínusy
– Pouze pohon předních kol
– Převodovka občas cuká
« Test ojetiny Škoda Superb III: Radost i starost Trofeo: Dosud nejvýkonnější vozy Maserati »