TEST Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen – Luxus v malém balení
Renault Captur trhá rekordy a ničí konkurenci, v Evropě není prodávanější malý crossover. Zajímavostí je však to, že oproti jiným vozům, kdy se většina z nich prodává v nižší výbavě, tak Captur se prodává v těch nejvyšších. Renault tak vyráží s edicí, která je pojmenována po norské značce Helly Hansen a luxusnější crossover najdete jen těžko. A v čem se má HH lišit, když pomineme velmi bohatou výbavu? Helly Hansen je firma, která vyrábí funkční prádlo a různé oblečení na volný čas, takže i tento městský crossover se má více přiblížit kolegům, kteří jsou v terénu jako doma. Přibyly plastové kryty nárazníků stříbrné barvy, 17′ palcová litá kola a další drobná ”vylepšení”.
Svým vzhledem Captur stále překvapuje, v rudé metalíze s bílou střechou krásně vyniknou všechny líbivé tvary. 17′ palcová kola a chromované doplňky autu dodávají ještě větší šmrnc. Před zrcátkem najdeme nálepku HH, která zdůrazňuje, že to není jen tak obyčejný Captur.
V interiéru se nic nezměnilo, jen přibyla spousta výbavy. Máme tu polokežená sedadla s červeným prošíváním, která jsou pokryta prodyšným materiálem, jaký najdeme například na batozích. Pak tu máme poměrně slušný displej infotainment systému. Grafikou a rozlišením sice nezaujme, ale možnost mít zapnuté rádio i navigaci zároveň jsem ocenil.V celém interiéru pak vládnou červené linky a doplňky, mě se líbí. Volant svým širším věncem potěší a skvěle padne do ruky. Ovládání klimatizace a ostatních zařízení je jednoduché a nemám k němu výtky, pouze tlačítko na zapnutí tempomatu je umístěno až u ruční brzy, čemuž nerozumím, protože rychlost se pak stejně nastavuje na volantu. Posez je takový normální, není na něm nic extra, ale ani nic špatně. Jen jakoby mi připadalo, že auto je v interiéru užší a užší.
Navzdory malým rozměrům je uvnitř vozu pocitově poměrně dost místa. Zavazadlový prostor má objem 377 litrů a při sklopených zadních sedadlech dokonce 1235 litrů. Pro cestující vzadu už to taková sláva není, ale pokud zrovna nejedete do Chorvatska k moři nebo na hory, tak v tom nevidím žádný větší problém.
Pod jeho kapotou se ukrývá známý vznětový agregát dCi o objemu 1.5 litru. Ten nabízí dostačující výkon 66 kW ve 4000 ot./min. a točivý moment 220 Nm v 1750 ot./min. Všechno putuje na přední nápravu přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku. Nádrž má skromných 45 litrů, ale díky nízké spotřebě kolem 4.5 l/100 km je možné ujet hodně přes 800 kilometrů bez natankování. Za takovou spotřebu zaslouží pochvalu nejen úsporný agregát dCi, ale i dobré zpřevodování a slušná hmotnost, ta činí 1288 kilogramů. Další zajímavostí je ”terénní” režim, tedy spíše režim na horší a polní cesty, který pomocí elektroniky pomůže s rozjezdy na kluzkém povrchu. Sice to vypadá jako marketingový blábol, ale ono to dokonce i trochu funguje. Nečekaně se mi povedlo rozjet do poměrně prudkého kopce na mokré trávě, takže nulové schopnosti Captur určitě nemá, na nějaké ježdění na chatu a podobně jistě nadmíru stačí.
Ve městě se podvozek chová velmi dobře, nerovnosti v dané třídě žehlí nadprůměrně a je fajn s ním jezdit. Díky délce 4122 mm a šířce 1778 mm s ním zaparkujete všude a otočíte se na pětníku. Na okreskách funguje bez výtky jen do té doby, než trochu šlápnete na plyn. Podvozek je pak při vyšších rychlostech na nerovnostech uskákaný a převodovka na tom není o moc lepé. Při prudším sešlápnutí pedálu znejistí a buď zbytečně moc vytáčí motor a nebo ho nechá podusit a Vy tak postrádáte točivý moment na výjezdu ze zatáčky.
Při popojíždění Vás možná zamrzí horší kultivovanost jinak příjemného čtyřválce, jehož zvukový projev není zrovna nejtišší. Převodovce EDC jsme sice vytkli svižnější jízdu, ale při normálním ježdění se chová naprosto fantasticky, možná nejlíp v kategorii. Řízením motorového nadšence nezaujme, ale obyčejný člověk, co potřebuje jezdit z bodu A do bodu B si ho bude jen vychvaloval.
V závěru zbývá říci, že Captur se i v naší redakci drží mezi prvními v kategorii. Příjemně se řídí, dokáže jezdit hluboko pod 5 l/100 km, dobře vypadá a jak je u nových Francouzů zvykem, i zpracování a kvalita materiálů šla značně nahoru. V základní výbavě dostanete poměrně slušnou výbavu a auto potěší komfortním podvozkem, který se v této třídě malých crossoverů jen tak nevidí. Za mě palec nahoru.
Plus
Vzhled
Komfortní podvozek
Úsporný motor
Převodovka
Mínus
Úzce působící interiér
Nekultivovaný naftový čtyřválec
Základní cena: 374 900 Kč
Cena našeho vozu: 535 400 Kč
Základní výbava:Multimediální a navigační systém R-Link, litá 17“ kola, hands-free karta Renault, dešťové a světelné čidlo, samočinná klimatizace, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, elektrické stahování oken, zadní parkovací senzory, specifický přední a zadní spoiler v šedé Platine, koberečky, kožený volant, čtyři airbagy, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.
Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Flamme (+14.500,-), zadní parkovací kamera (+4.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 2 |
Zdvihový objem (ccm): | 1461 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 66 / 4000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 220 / 1750 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 170 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 13.5 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 4.6 / 3.6 / 3.9 |
Emise CO2: | 103 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 377 / 1235 |
Objem nádrže (l): | 45 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1288 / 475 |
Rozměr pneu: | 205/55 R 17 |
« KASKADÉRSKÉ VOZY JAMESE BONDA VE FRANKFURTU Ford Focus RS – Nové informace! »