peugeot-508-sw-57

Test Peugeot 508 SW GT BlueHDi 180. Neobyčejné kombi

10. 10. 2019 • Novinky, Peugeot, Testy

Motor: 95%

převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 70%

Toto auto je opravdu fantastické a věřím, že konkurenci se zhorší kvalita spánku. Všichni ostatní ve třídě totiž najednou vypadají velmi obyčejně. Problém 508 může být jen nižší praktičnost a poměrně ambiciózní cenová politika.

Verdikt:

Nedočkavě postávám na ulici než se zpoza ulice vynoří bílá dravá šelma, která se od ostatních aut vyznačuje hned několika způsoby, avšak první co vás určitě zaujme jsou boční světla denního svícení, která vypadají jako dva špičáky šavlozubého tygra lemující souměrně po hranách přední masku. Už teď vím, že to bude zajímavé auto.

Ještě než směle usednu za volant, podíváme se na to, jak auto vypadá z venku. Nejsem úplně zastánce vozů kombi. V mnoha případech mi připomínají rakev a nebo prostě kazí celý charakter a dojem vozu. Avšak tenhle krasavec, ten se mi vepsal pod kůži téměř hned. Je to asi jediné kombi, které se mi opravdu líbí. Sami uvidíte na fotkách, že zadní linie vypadají tak skvěle, že to do sebe perfektně zapadá. Když přejdete do zadní části, pak se nedá nevšimnout černého pruhu do kterého jsou vykresleny 3D tygří drápy na lampách, které jsou typickým symbolem pro novější vozy Peugeot. Černý pruh auto rozšiřuje a samozřejmě na něm nechybí název automobilky.

8

Auto je obuto na příplatkových 19 palcových kolech. Pro mě byly trochu nudného vzhledu, možná by se hodilo se trochu odvázat ze řetězu a pak by auto vypadalo dokonale. Bílá perleťová barva byla zajímavá, ale myslím si, že by auto vyniklo v nějaké dekadentnější barvě, jako je třeba bordó. Všichni ale víme, že barva najezdí. Vůz patří do střední manažerské třídy, ale dovolím si tvrdit, že by klidně mohlo být vhodné pro rodinu s jedním či dvěma dětmi. Co se týká další vzhledových odlišností, pak jsou to bezrámová okna, která jsou super až na zadní dveře. Toho si všimnete hned, jakmile sjedete okýnkem dolu a otevřete dveře. Tady se to trochu nedomyslelo, neboť zadní dveře jsou dělené a logicky tam zůstane napevno menší ze skel. Ale to už je jen detail, kterého si zřejmě v běžném provozu ani nevšimnete.

Otevírání kufru je moderní, stačí nohou „kopnout“ pod auto a kufr se sám otevře. Naskytne se vám velký i když opticky úzký zavazadlový prostor o objemu 530 litrů. Snadno se do něj vejdou velké kufry i kola. Pokud by vám prostor nestačil, pak jednoduše pár pohyby sklopíte zadní sedačky a můžete třeba stěhovat celý panelák, neboť tím získáte prostor s objemem 1780 litrů, což už je opravdu pěkné číslo. Kufr se klasicky zavírá jen na tlačítko.

7 9

Dost bylo o exteriéru, pojďme se posadit za volant a hned na první pohled mi tu něco nesedí. Ano, je to právě ten volant. Opět ta známá písnička, buď ho nenávidíte, nebo milujete. Já se stále, ani teď po vrácení auta, nemůžu úplně rozhodnout. Je malý a hranatý. Je to úplně něco jiného než znáte z ostatních vozidel, které jste kdy řídili, bude pro vás těžké si najít tu správnou pozici pro držení. Díky svému tvaru a velikosti také nedohlédnete skrze něj na digitální kokpit.

Nahoře je moc vysoko a dole zase moc nízko, raději zvolím zlatou střední cestu a prostě se narovnám, má záda mi jistě poděkují. Co se týká páček za volantem, ty jsou trošku problematické. Páčky jsou hrozně blízko u sebe a často jsem měla problém, když jsem chtěla použít tu na odbočování, tak jsem mačkala tu na tempomat, která je také hůře čitelná, protože skrze volný prostor ve volantu na ni těžko dohlédnete a musíte se sklonit, abyste věděli, co a jak zmáčknout. Nejlepší tedy raději nastudovat před jízdou. Včetně těchto dvou páček se tu také nachází madlo manuálního řazení, takže na malém prostoru až moc technologie. Prostě nepraktické.

4 3

Můj testovací vůz je v nejvyšší specifikaci, a to v GT Line. To se samozřejmě prolíná do výbavy, takže právě sedím v tom nejvíc, co si můžete pořídit. Chvilku ještě zůstaneme u interiéru, který je famózní. Palubní deska včetně deseti palcového infotainmentu je natočena k řidiči, takže nic zbytečně neotravuje vašeho spolucestujícího. Všemu dominuje masivní středový tunel. Dokonalé jsou i klapky klavírního stylu, kterými si volíte teplotu, navigaci a další. Takové retromoderno v jednom a mně se to líbí. Odezva infotainmentu je super a rychlá, avšak o něco delší dobu vám bude trvat, než se zcela zorientujete v systému, neboť ne všechno je na tom místě, kde byste to očekávali. Nechybí ani klasická dotyková tlačítka pod klapkami, zde si převážně budete vypínat otravný start/stop systém a nebo zapínat vyhřívání sedaček.

Vrátím-li se ke středovému panelu je skvělý. Nejen, že si sem pohodlně odložíte ruku, zatímco budete prsty svírat řadící páku, která také padne perfektně do ruky, ale budete si také připadat, že řídíte kosmickou loď. Řadící páka se drží téměř jak knipl u letadla. Splněný pánský sen v jednom. V panelu také objevíte mnoho odkládacích prostor, nejen na nápoje. Pokud budete hledat USB připojení, pak budete muset hledat o něco déle. V tomto ohledu se praktičnost moc nepotvrdila. U svého kolene naleznete totiž tunel, kam bez zastavení je téměř nemožné umístit USB kabel. Dobrá zpráva ale je, že se tam nachází také plocha s bezdrátovým nabíjením telefonu, takže problém je z půli vyřešen, tedy pokud se tak váš telefon umí nabíjet.

5 6

Automobil je také opatřen armádou různých asistentů. Začnu těmi nudnými a klasickými, které znáte od jiných značek. Jedná se o parkovací senzory, asistent držení v pruhu, asistent hlásící blížící se srážku s automobilem před vámi a další. Ale teď to zajímavější! Peugeot je opatřen asistentem nočního vidění a to je vážně paráda. Musela jsem to hned vyzkoušet a užasle mi spadla brada. V podstatě vám nabídka v iCockpitu nabídne režim, jakmile se snese první šero na silnici. Při volbě se vám ztratí středový panel, kde je obyčejně vidět rychlost, kterou jedete a ukáže se noční vidění. Obraz je černobílý – logicky. A teď to nejvíc super, auto dokáže rozpoznat chodce a aby vás na něj ještě více upozornil, označí osobu žlutým rámečkem. Chodce tak nelze už přehlédnout a nehrozí kolize.

Další parádní funkcí je parkovací asistent. Zapomeňte na přidávání plynu nebo korigování brzdy, natož točení volantem. To vše za vás udělá auto. Vy vše jen ovládáte pomocí tlačítka na řadící páce. Jsem sice žena, ale co si budem nalhávat, podélné parkování nepatří mezi mé oblíbené činnosti, a tak jsem si funkci auta užila náležitě. Jen nutno podotknout, že tuto funkci byste měli využívat jen v případě, že se tam nachází dostatek místa. Pokud budete chtít zajet do prostoru, kam by se těžko vtěsnala i krabička od sirek, pak si raději zaparkujte sami, bude to jistější.

1

Co vás také bude zajímat je střešní okno, které pomocí jednoho stisknutí můžete otevřít, a nebo jen shrnout roletku, auto vám alespoň nebude připadat uvnitř tak tmavé. Potěší vás i sportovně laděné sedačky, které mají certifikát od ortopedů a já sama mohu potvrdit, že se mi na nich sedělo velmi dobře a nebála bych se auto vzít na delší cestu. Ostatně i to jsem udělala.

Čas, abychom se konečně dostali k tomu, jak auto vlastně jezdí. Auto má osmistupňovou manuální převodovku, která je, až je mi  blbé to znovu říkat, prostě super. A kde nejlépe byste auto chtěli testovat, než na německé dálnici. Tam jsem taky jednu neděli auto vzala. Člověk téměř ani nemrkl okem a na displeji se objevilo číslo 180 kilometrů za hodinu, co na to říct, auto letí jako drak a moc se mu to líbí. Ani při takové rychlosti se posádka necítí nekomfortně. Auto je spolehlivé. Na okrskách a limitech jezdí pohodově.

2

Samozřejmostí jsou tři a půl jízdních režimů: Eco, Comfort, Sport a manuál. Je jasné, že i když má auto 130 kW, což je nějakých 177 koní, nebude trhat při startu asfalt, logicky není to primárně sportovní vůz, ale spoustu legrace si s ním také zažijete. Do zatáček se vrhá stejně jako šelma, kterou má zobrazovat. Nezklame vás při žádné záludnosti na vozovce. Je pravda, že více rozbité silnice trošku pocítíte, ale opět to záleží na vaší jízdě. Pokud pojedete jako blázen, nepomůžou vám žádné tlumiče. Motor je řadový čtyřválec s turbodmychadlem. Točivý moment 400 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Zrychlení z nuly na sto nastává pak za 8,4 sekundy.

Tabulky hovoří o průměrné kombinované spotřebě jako o 4,7 litrů, avšak v praxi se k tomuto číslu nejspíš nedostanete. Při krátkodobém, tedy týdenním, testu jsem se dostala na nejnižší číslo, a to 6,2 litrů. Plně naložené auto by mohlo znamenat vyšší spotřebu, avšak troufám si říct, že pokud si auto dobře zajede, není nereálné, abyste se ve finále při svých jízdách dostali klidně i pod 6 litrů.

10

Přestože se jedná o auto ve verzi kombi, tak je určeno jen pro čtyři pasažéry. Na páté prostřední místo se sice posadíte, ale bude to pohodlné jedině pro menší dítě, kterému nebude vadit na délku zkrácené sedadlo. Dospělý člověk bude mít problém, na druhou stranu, jak často povezete tři dospělé lidi vzadu?

Auto je všechno, co se vám honí v noci ve vašich divokých snech. Těžko byste v segmentu středních tříd hledali auto, které bude splňovat vše, co potřebujete, tedy hezký vzhled, komfortní jízdní vlastnosti a také hravost, která vás jistě překvapí, hned jak z nudného eco režimu přepnete na sport. Připočteme-li k tomu pořádnou armádu asistentů a různých moderních vychytávek, které vás dozajista budou bavit. Je toto auto určeno přímo pro vás. Na denní ježdění i víkendové vyjížďky na kola.

Plusy

Design
Skvělý interiér
Kvalita materiálů a zpracování
Jízdní komfort
Kultivovaný motor
Nízká spotřeba

Minusy

Omezený výhled z vozu
Prostor na zadních sedadlech

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz