TEST Peugeot 508 1.6 THP 165
Střední třída nabízí obrovskou konkurenci a zrovna Peugeot v ní nikdy výrazně neskóroval, i když se jednalo o dobré auto, které nabízelo spoustu argumentů proč si vybrat právě jeho. To se ale psal rok 2010 a až nyní se Francouzi rozhodli pro omlazení svého modelu po vzoru aktuálního portfólia.
Za těch pět let však konkurence neusnula na vavřínech, ale naopak odstoupila pěkně daleko. Mámě tady nové a atraktivní Mondeo, bestseller své třídy Passat a už brzy dorazí omlazená Mazda 6 a zcela nový Superb. Reálně se tak 508 spíše bude prát o prodeje s Hyundai i40, Opelem Insignia a třeba Citroenem C5. Tato třída nabízí opravdu široký výběr, a tak Vás určitě zajímá s čím facelift dorazil na frontu do boje.
No a není toho mnoho – nová světla, maska, design nárazníků a rozšířená nabídka motorů… V interiéru se pak změnilo ještě méně, je tady třeba nový infoteinment systém. Ve výsledku samozřejmě auto působí modernějším a osvěženým dojmem, jenže se obávám, že stačit to nebude.
Přední světla jsou uvnitř tvořená trojicí „krystalů“ a využívají LED technologii pro všechny režimy svícení. Zadní část námi testovaného sedanu si zachovává minimalistický vzhled a víko kufru spolu se zadním nárazníkem tak nejsou ničím narušeny. Dokonce i tlačítko na otevírání kufru se přestěhovalo do znaku 508 na pravé straně a zavazadelník se otevírá stisknutím prostředku nuly. Držák SPZ potom nalezneme až v úplně spodní, černé části, která je imitací difuzoru.
V hezkém a elegantním duchu se nese i interiér vozu, oděný do černé kůže. Milovníci vzdušných a prostorných interiéru sice nebudou mít úplně žně, ale ti co dají přednost eleganci a designovému pojetí, si na své rozhodně přijdou. Zajímavě a trochu “staroškolsky” pojaté jsou i budíky. Zatímco se mnoho výrobců snaží přístrojovku utopit hluboko do útrob palubní desky, 508 nabízí vystouplé chromované obroučky, táhnoucí se kolem otáčkoměru a rychloměru.
Základní dvojici doplňují ještě další tři ukazatele, jedná se o teplotu vody, oleje a palivoměr. Velmi příjemným doplňkem je i head-up displej, využívající výsuvného průhledného štítku pod čelním oknem. Lze na něj zobrazit rychlost a pokyny z navigace. Bohužel se jeho základna a mechanismus štítku při určitých světelných podmínkách v okně dost odráží. Ergonomie je dobrá, zpracování je na velmi vysoké úrovni a celkově se tady člověk cítí dobře. Pochválit musím skvěle tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedením. Výborně drží, jsou krásná a pohodlná. Ve srovnání s konkurencí jde cítit věk, ale není to nic moc hrozného.
Zadní část interiéru nabízí dostatek místa i pro osoby vyššího vzrůstu a poměrně pohodlně lze sedět ve třech. Velmi příjemným detailem jsou protisluneční roletky ve dveřích. Za opěradly zadní lavice se ukrývá slušně velký zavazadelník o objemu 515 litrů, přístupný skrze rozměrné víko. V případě, že místo lepící sady zvolíte rezervu, bude vám k dispozici jen 473 litrů.
Asi málokdo by to hádal, ale Peugeot 508 vždy patřil mezi auta, která myslí na řidiče. Ne, nezapomenul jsem si vzít denní dávku prášků, je to prostě tak. Taková verze GT se složitou přední nápravou s dvojitými trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí by Vás velmi překvapila. Tady však máme McPherson a vzadu multilink… a taky benzinovou 1.6 s turbem pod kapotou.
Ano, slavná THP dostala s faceliftem výkon 165 koní a slibuje tak slušnou dynamiku a zábavu. Jasně, auto není nejlehčí, a tak nejde čekat trhače asfaltu, ale tento motor je prostě skvělý. Dokonce tak moc, že je to dlouhodobě jeden z mých nejoblíbenějších běžných motorů, a o to víc jsem zvědavý, jak bude fungovat v autě střední třídy. Každého asi napadne, že bude žrát jako Otesánek a nenabídne adekvátní dynamiku. Nebo ne?
Opak je pravdou. 1580 kg těžký vůz jede s tímto motorem opravdu solidně a každého milovníka řízení potěší celkový projev jednotky. Nástup výkonu je lineární, motoru se chce do otáček a to nejlepší ze sebe vydá až ve vysokých otáčkách. Navíc má skvělý zvuk a výborné reakce na plyn. 508 uctívá staré tradice i tady, a tak nenabízí žádné režimy nastavení odezvy motoru. Prostě jede pořád stejně dobře. Ve spojení s nadprůměrně dobrou manuální převodovkou Vás tak bude bavit ždímat z auta maximum. Dráhy řazení jsou krátké, chod tuhý a přesný. Jo, tohle se povedlo. A co teda ta spotřeba? Po týdnu a 900 km jsem skončil na průměru 7 litrů, a to jsem auto vážně nešetřil. Slušně se dá jezdit lehce pod 6.
A pohonnému ústrojí koresponduje i jízdní projev. Zaprvé je auto s tímto motorem velmi lehké na přední nápravu a zůstává tak dlouho neutrální. Jde krásně cítit ochotu k zatáčení a příjemnou lehkost pohybu celého vozu. Podvozek navíc funguje opravdu perfektně, je krásně čitelný a plný interakcí. Trochu to kazí jen přeposilované řízení prosté zpětné vazby.
Peugeot 508 však většina bude využívat při klidné jízdě, kdy ocení obrovskou dávku komfortu, jenž je schopen posádce nabídnout. Nerovnosti filtruje s nebývalou hladkostí, nezalekne se ani těch opravdu velkých výtluků, co se po našich cestách válí a u toho stále panuje ve voze ticho. Od podvozku se přenáší jen zanedbatelně hluku a spolu s kultivovanou jednotkou před vámi si akustiku v kabině během chvíle zamilujete. Rychlé dálniční přesuny zvládá 508 bravurně, řízení je směrově stabilní, takže po řidiči nechce časté korekce. Podvozek zůstává komfortní za každé situace, od městských kostek, až po rychlý přelet po rozmlácené dálnici.
Peugeot 508 je velmi elegantní a příjemné auto. Tam kde ztrácí svým věkem a francouzskou jinakostí, tam boduje výborným motorem a jízdními vlastnostmi. Volba je na Vás.
Plusy
- Kvalita použitých materiálů v interiéru
- Příčný prostor v interiéru
- Celkové odhlučnění vozu
- Komfort jízdy
- Přiměřená spotřeba
- Výborný motor 1,6 THP
Minusy
- Krátké zadní sedáky
- Masivní nakládací hrana kufru
- Málo odkládacích míst
Typ vozu: | Nový |
---|---|
Značka: | Peugeot |
Typ: | 508 |
Motor: | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 1 598 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | benzín |
Pohon: | přední |
Výkon: | 121 kW/165 koní v 6 000 ot./min |
Točivý moment: | 240 Nm v 1 400 ot./min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 8.6 s |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Převodovka: | šestistupňová manuální |
Spotřeba paliva (l/100 km): | 7.7 / 4.7 / 5.8 |
Délka: | 4 830 mm |
Šířka: | 1 853 mm |
Výška: | 1 456 mm |
Rozvor: | 2 817 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1 580 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 473 / 916 litrů (s rezervním kolem) |
Ceník: | k nahlédnutí tady |
« Hyundai představil novou ix35 ( Tucson ) Ferrari ukazuje F1 budoucnoti »