TEST Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AT
Kombi odvozené od hatchbacků většinou designové ceny nevyhrávají a vypadají tak nějak “dolepeně”, ale nová 308 SW potvrzuje pravidlo výjimky – opravdu mu to i s prodlouženou karoserií kombi sluší náramně. Za mě osobně se jedná o jedno z nejpovedenějších aut své třídy. Přední část obohacují Full-LED světlomety, které v mainstreamu a této třídě budete hledat jinde těžce. Auto s nimi vypadá obzvláště dobře a přidává to na celkové image hodnotného auta. Uvnitř totiž Peugeot použil diodové osvícení také. A tím to jen začíná…
V redakci mám 308 již po několikáté a za tu dobu si mě jednoduše dokázaal získat tak, že se mi nechce na konci testovacího týdne ani vracet. Jasně, není to sportovní ani nijak zábavné auto, jenže je nesmírně příjemné s ním jezdit v rámci každodenního používání. Má ideální, ani velkou, ani malou velikost, skvělou manévrovatelnost, je pohodlné, skvěle odhlučněné a také velmi dobře vypadá. Vlastně se nebojím říct, že je stylové a luxusní. Elegantní a promyšlený design exteriéru je prostě sázkou na jistotu a interiér zase nabídne svěží závan inovativnosti a prémiového nádechu. Zpracování je perfektní, použité materiály také a opravdu se na to skvěle dívá. Třeba výplně dveří jsou nadprůměrně zpracované s nápaditým návrhem. To platí i o okolí středového tunelu mezi předními sedadly. Krásné startovací tlačítko, vkusný dekor, mohutně polstrovaná sedadla potažená kůží a Alcantarou působí velmi kvalitně…
Kapitolou samou pro sebe je pracoviště řidiče a zejména volant. Takto malý okrouhlý předmět určený k ovládaní auta jsem už dlouho neviděl, rozhodně ne v nižší střední třídě bez sportovních ambicí. Drží se opravdu dobře a rychle si na něj zvyknete, až vám přijde nepochopitelné, co ti výrobci vidí na těch obřích volantech, které se montují jinam. Středový panel je legendárně zjednodušený. Schválně říkám legendárně, protože jeho jednoduchost je masivně propagovaným jevem. Opravdu zde moc ovládacích prvků nenajdete – kolečko nastavení hlasitosti, štěrbinu pro CD přehrávač, vyhřívání oken a to je tak všechno. Startovací tlačítko je snad nejhezčím detailem celého vozu a přál bych si jej mít i v podstatně luxusnější vozech.
Celkově je provedení, kvalita a vzhled interiéru na vysoké úrovni a tento Peugeot nadělá přímé konkurenci ještě spoustu vrásek. Moc se mi líbí i špičkové výplně dveří s elegantními madly, prošíváním kůži a krásným designem. Takto doladěné detaily se jen tak nevidí. Škoda jen, že vzadu není tolik místa, jako by se mohlo zdát, ale kufr je velký, prostorný a má dobrou nakládací hranu.
Pod kapotou testovaného modelu tluče čtyřválcové dvoulitrové dieselové srdce s výkonem 110 kW a 370 Nm točivého momentu. Nezní to jako žádný svalovec, ale umí s 308 pěkně zacvičit, dynamika je opravdu velmi slušná. Motor navíc postrádá prodlevu turba, chce se mu do otáček a má takovou tu správnou naléhavost. Prostě to zadupnete a auto zatlačí a vyletí vpřed. Reakce na plyn jsou také rychlé a celkově se mi projev motoru líbí. Rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co čtyřválcová produkce nabízí. Kultivovanost je také velkou předností a spolu s výborným odhlučněním kabiny si 308 HDI zamilujete. Vlastně neznám moc lepších naftových čtyřválců a to i když zahrnu prémiový segment. Hmm!
U testovaného modelu byl motor spjat s automatickou šestistupňovou převodovkou, která ještě více umravnila dieselový charakter jednotky. Odstranila turbodíru a držela motor v nejideálnějších otáčkách. Pro mě dokonalé spojení. Navíc řadí velmi dobře, rychle a nedělá logické chyby. Jedinou hrubkou zůstává občasné zaškubnutí zejména v nízkých rychlostech. Pro mě však toto spojení zůstává nejlepší volbou pro denní cestování. Kromě síly v klidném obalu se motor vyznačuje i skromností. Během celého testu přesáhla spotřeba jen docela výjimečně hodnotu sedmi litrů a při opravdu klidném jízdním stylu se lze dostat do okolí litrů pěti.
Podvozkově se SW liší mnohem více od hatchbacku, než by se mohlo zdát. Stojí totiž na větší platformě a chování auta je tak naprosto jiné. A lepší. SW je maximálně komfortní i na velkých kolech, podvozek je příkladně stabilní a poradí si i s ostrými příčnými nerovnostmi. Hatchback je občas nejistý a záď má tendenci se vlnit, to u SW neexistuje. Pokud s ním pojedete opravdu rychle, bude se mu to líbit a odvděčí se výbornou přilnavostí a jistotou. Celkové naladění kombi verze je prostě lepší a vhodnější na delší cestování, ale i pro rychlejší jízdu. Ale o tom toto auto není. Za všech okolností si ponechává skvělý komfort cestování, výborné odhlučnění a vytříbené jízdní vlastnosti. Sportování mu s velkým těžkým dieselem nesluší a nesvědčí. I přes výkonný motor Vás nebude nutit jezdit na doraz, je to prostě příjemný společník.
Peugeot prošel opravdu ohromující transformací a staví auta, která si vysoké hodnocení plně zaslouží a není jim moc co vytknout. Nová 308 je skvělou alternativou k zaběhlé konkurenci a navíc Vás potěší tím, jak je skvělá. Bravo!
Plusy
- Stylový design
- Tichý a kultivovaný motor
- Místo na zadních sedadlech
- Objem zavazadelníku, nízká ložná hrana
- Jízdní vlastnosti
- Spotřeba
- Kvalita zpracování
Minusy
- Cukání převodovky v nižších rychlostech
Cena v základní výbavě: 564 000 Kč
Cena v testované výbavě: 683 700 Kč
Základní výbava:Šest airbagů, paket Viditelnost, diodové přední světlomety, elektronická parkovací brzda, úchyty dětských sedaček Isofix, litá 16“ kola, přední a zadní parkovací čidla, dvouzónová klimatizace, paket Komfort, sportovní látková sedadla, dotyková 9,7” obrazovka, autorádio s USB, bluetooth, kožený multifunkční volant, dojezdová rezerva a atd.
Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 14.000,-), kontrola mrtvého úhlu (+ 5.000,-), couvací kamera + navigační systém (+ 14.000,-), paket Driver Assistance (+12.000,-), zatmavená zadní okna (+2.500,-), vyhřívaná přední sedadla s masážní funkcí (+12.000,-), přehrávač CD (+2.200,-), bezklíčový přístup (+12.000,-).
Technické údaje |
|
---|---|
Motor | Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AT |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 1997 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 110 / 4000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 370 / 2000 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 215 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 8.9 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 4.8 / 3.8 / 4.1 |
Emise CO2: | 111 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 610 / 1660 |
Objem nádrže (l): | 53 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1580 / 420 |
Rozměr pneu: | 225/45 R 17 |
« SUV Lamborghini Urus se odkládá VIDEO: Rally Legend – San Marino 2014 »