Test Peugeot 3008 1.2 PureTech. Tento lev naši redaktorku dostal do kolen
Pokud bych dostala do rukou silnější verzi, asi bych se zamilovala. Nejsem milovníkem SUV, ale aktuálně je toto jedno z mála aut, které se mi nechce ani trochu vracet zpět do autosalonu. Naplněn skvělými funkcemi oslnil nejen mě, ale všechny ty, které jsem svezla. Za vše mluví fakt, že tento model získal od svého uvedení na trh ocenění evropské Auto roku.
Exteriér
Neokoukaný design, který nadchne, nejeden člověk se za ním otočí a vy se cítíte jako vládce silnice. Tak nějak bych uvedla vnější vzhled. Zprvu jsem měla pocit, že světle béžová barva se k němu až tak nehodí, že tolik nevyniknou tvary a linie, ale ne. V této barvě působí 3008 opravdu honosně, decentně a stylově. Přední maska se zajímavě tvarovanými LED světlomety je designově povedená. V zadní části je lesklý černý pás, ve kterém jsou vsazeny LED světla ve tvaru tří lvích drápů. Jednoduchost a styl, tak se asi dvěma slovy řekne vše ohledně exteriéru.
Interiér
Hned první kontakt s interiérem mě nadchl. Bylo to v podvečer, a tak bylo všude znát příjemné podsvícení do lehce modré barvy. Podsvícení vypadalo velice atraktivně hlavně po bocích panoramatické střechy. Kladné dojmy ve mně zůstaly až do poslední chvíle. Vše do sebe perfektně zapadá a vy se cítíte na místě řidiče zvaném i Cockpit, jako doma na gauči. Úžasnou práci odvedli v Peugeotu na digitálním display přístrojovky hned za volantem, kde se promítá grafika a vy si můžete navolit, která z možností je ta, co aktuálně vyžadujete – klasické ukazatele, řízení, navigace nebo zcela individuální nastavení.
Další display je klasicky uprostřed palubní desky. Je zde k dispozici například parkovací kamera spolu s horním pohledem, který promítá okolí vozu. Zadní kamera i ostatní ovládání je totožné s Citroenem C3 aircross, které jsem testovala nedávno. Jako bonus se při couvání svižně sklopí i zpětná zrcátka a zaměří se spíš na spodní část vozu, abyste si neodřeli kola. Mezi další výbavu patří hlídání mrtvého bodu, vybočení z pruhu a čtení značek.
V interiéru se sedí skvěle, sedadla jsou vyhřívaná i s elektrickým ovládáním. Potah, tvar a design sedadel je velice pěkný, trochu mi dalo zabrat, než jsem si zvykla na tkaninu připomínající staré křeslo, ale nakonec to do sebe vše zapadlo. Nejúžasnějším prvkem v interiéru je jednoznačně zkosený malý volant posazený nízko, což mě osobně vyhovovalo. Ovladače Toggles Switches mi připomínají ovládání v helikoptéře, využívají se na rádio, klimatizaci, navigaci, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace. Otáčkoměr překvapí, je totiž nečekaně obrácený a otáčky se navyšují směrem zprava doleva. Opět to chvíli trvá, než si navyknete a vstřebáte to, že je něco jinak.
Interiér je celkově prostorný, vzdušný a skvěle funkční. Ve středu mezi sedadly je velký úložný prostor, který slouží zároveň jako opěrka. Odkládacích prostorů je zde požehnaně a každý z nich je dobře dostupný. Na zadních sedadlech je dostatečný prostor pro nohy. Kufr má celých 591 litrů a po sklopení sedadel až 1670 litrů.
Jízdní vlastnosti
Vždy, když mi přistane do ruky klíč se štítkem zážehová dvanáctistovka nebo informací, že jde o tříválec, tak se trochu vyděsím. Nicméně dnes už tento údaj začíná být pozitivní informací – kde je TURBO tam se jede prostě rychleji, i když se auto pyšní tak malým motorem. Jistě, nemluvím o žádných akceleračních ani rychlostních rekordech, ale auto jednoduše jede svižněji, než by jste možná čekali.
Reálné zrychlení z 0-100 je 10,8 sekundy a ručičku tachometru dostanete maximálně na 188 Km/h. Provozní hmotnost je 1325 kg, což je na 130 koní akorát. Motor je příjemně tichý, jen při vysokých otáčkách je slyšet příjemné brumlání. Vozidlo se ovládá příjemně, při průjezdech v zatáčkách se cítíte velice jistě, i když se jedná o kompaktní SUV. Podvozek příjemně žehlí nerovnosti a celkový dojem a pocit je dostatečně komfortní. Pochválit musím i manuální šestistupňovou převodovku, která funguje bez jakéhokoliv problému.
Se spotřebou to není vůbec špatné, dle tabulek by spotřeba měla být 5,2 litrů a za můj týdenní test, kdy jsem Peugeot nijak nešetřila, se spotřeba vyšplhala na 6,9 litrů kombinovaně.
Závěr
Zařazuji Peugeot 3008 do svých oblíbenců. Kdo ho zkusí, toho jednoduše pohltí a nepustí. Ideálně kombinuje avantgardní vzhled, nádherný interiér a příjemné jízdní vlastnosti. Jeho cena začíná na 580.000 Kč.
« Dvě velmi rychlé škodovky, ale každá na to jde jinak. Octavia RS vyzvala Superb 280k Nepodceňujte zabezpečení svého vozu ani v období dlouhých zimních večerů »