TEST Peugeot 208 1.2 PureTech A/T
Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Designéři této nové generace neopomenuli žádnou oblast. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s LED diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka se rozšířila o verze GT Line a GTi by Peugeot Sport, podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím.
Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2 /km. Nový Peugeot 208 se na evropský trh dostane v červnu 2015.
Nový Peugeot 208 tak na první pohled okouzlí svým novým designem, který je výraznější a elegantnější. Nový přední nárazník nabízí ostřejší, přesnější a propracovanější linie. Širší maska chladiče se silnější chromovanou lištou je nyní plně integrována do nárazníku, s nímž jakoby tvoří jeden kus. U vyšších verzí výbavy se objevuje za tepla vyražené chromované označení nové masky „EQUALIZER“, které jí dodává zcela nový 3D efekt. Díky této nové identitě v kombinaci s odsazenými předními mlhovými světlomety je nyní vůz širší, dynamičtější a působí stabilněji. Řidič má okamžitou chuť usednout za volant.
A konečně je tento design v přední části zdůrazněn novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou strukturující optiku pro ostřejší vzhled a světelným podpisem LED, z něhož čiší kočičí půvab a technologie. Tyto nové světlomety jsou standardně montované od druhé úrovně výbavy. Zadní světla s novými 3D lištami ve tvaru lvích drápů s LED diodami zaujmou a překvapí. Jejich výrazně jednotný vzhled, teple červená opálová barva a hluboký 3D efekt z nich činí skutečné technologické klenoty. Tato světla se třemi drápy, které jsou symbolem designu Peugeot, se objevují u všech verzí výbavy.
Interiér vozu nový Peugeot 208 nabízí zcela novou atmosféru. U všech verzí výbavy je použita čistě bílá moderní barva podsvícení přístrojové desky, ručiček a všech ovladačů. K technologické klidné a elegantní atmosféře přispívá stropní LED osvětlení a modré světelné lišty panoramatické střechy.
A co ten tříválec pod kapotou, na který jsem byl opravdu moc zvědavý? Klasickou 1.6 THP znám ve všech verzích i pozpátku a tak je tato motorizace příjemným osvěžením. Už po nastartování se ozve ten klasický tříválcově nepravidelný zvuk a chrapot. Na rozdíl od konkurenčních tříválců je však daleko kultivovanější a ochotnější. Reakce na plyn pochopitelně není žádná sláva, ale motor příjemně zatáhne už od 1.400 otáček, a poté dlouho nepolevuje, naopak příjemně graduje a žene auto dopředu. I přes delší zpřevodování je auto svižné a uspokojí i uživatele hledající lepší dynamiku.
Za mě daleko lepší motor, než koncernové 1.2 TSi a to prosím ve všech ohledech. V nízkých otáčkách se motor nedusí a vždy má chuť vystřelit vpřed. Za to může opravdu dobrá hodnota točivého momentu 230 Nm dostupná v nízkém spektru otáček. Maximální výkon 96 kW pak vrcholí v 5.500 otáčkách. Příjemné překvapení, jak tato jednotka skvěle funguje. Samotný zvuk je pak co nejvíce utlumený a ve městě se vyvarujete zvláštnímu projevu tříválcové koncepce jednotky. To také platí o celkovém odhlučnění interiéru, které je v této třídě ukázkové. A spotřeba? Po týdnu kombinovaného jezdění se ustálila na 6 litrech. Na dálnici pojedete předpisově za nějakých 5.5 litrů, mimo obce není problém jezdit kolem 4. Paráda! Automatická převodovka řadí rychle a komfortně a do městského provozu ji můžeme jen doporučit.
Řízení je standardně naposilované, zpětnou vazbu nečekejte, ale auto hbitě reaguje na povely od volantu. Podvozkově ušli francouzi dlouhou cestu. Nejde o rozbředlého pohupovače ani prkeného mlátiče. Na dálnici funguje bez výhrad i v úsecích jindy vyklepávajících Vaše zbývající zuby. Na hladkém asfaltu o něm nevíte a na hrbolatých částech drží jistě. Grip podvozku je slušný a auto po překročení limitu přejde do čitelné nedotáčivosti. Za všech okolností si ponechává skvělý komfort cestování, výborné odhlučnění a jisté jízdní vlastnosti.
Plusy
- Úsporný a dynamický motor
- Komfortní podvozek
- Široká nabídka výbavy
- Kvalitní zpracování
- Spotřeba
- Vzhled
Minusy
- Ovládání infoteinment systému a integrace ovládání klimatizace
- Necitlivé řízení
- Dlouhé zpřevodování
« Fiat 124 Spider odhalen – Italská MX-5 Evropský Fiat 124 Spider – Kvůli Euru má jen 140 koní »