peugeot-2008-2020-3

Test Peugeot 2008 1.5 BlueHDi

30. 9. 2020 • Novinky, Peugeot, Testy

Motor: 90%

Podvozek: 90%

Převodovka: 80%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 90%

Peugeot 2008 má všechny předpoklady stát se králem kompaktních SUV. Pyšní se totiž atraktivním vzhledem, kvalitním interiérem a k tomu ještě dobře jezdí.

Verdikt:

Kompaktní SUV bez terénních ambicí jsou prodejní hity a táhnou prodeje většiny automobilek. Peugeot si to ověřil na předchozí generaci modelu 2008, která se stala nejprodávanější řadou. Na druhé generaci si tak ve Francii dali opravdu záležet a upravili ji do moderní a svěží podoby. Design se hodně přiostřil, z oblinek se staly ostré hrany a rozměrově crossover narostl tím správným směrem. Na délku se natáhl o 141 milimetrů, zároveň je o 26 mm nižší a hodně podstatný je také rozvor delší o 67 milimetrů.

Vůz využívá modulární platformu CMP stejně jako výchozí model 208. Rozměrově se však jedná o praktičtější variantu a pocítíte to i v interiéru. Zavazadelník narostl na slušných 434 litrů a v prostoru pro kolena je přidaných šest centimetrů na rozvoru cítit. Výhodou je jednodušší nastupování kvůli zvýšené stavbě karoserie a světlé výšce.

peugeot-2008-2020-7

Interiér pak kopíruje menší model 208, který zase bere to nejlepší z vlajkové lodi 508. Vnitřek tedy budete především chválit, vypadá úžasně a je skvěle zpracovaný. Testovaný model ve výbavě Active, tedy té základní, sice nenabídne tolik šmrncu, i tak patří k tomu nejhezčímu na trhu. Po letech mě už přehnaně malý a šišatý volant nechává v klidu a pozici si za nim najdu jednoduše. Celková architektura je prostě originální a vypadá dobře.

Základní výbava znamenala absenci digitálního štítu za volantem, chudší středový tunel a nehezkou řadící páku manuální převodovky. Chválit nebudete také ergonomii. Peugeot totiž prakticky všechno ovládání přesunul do dotykového rozhraní, takže i teplotu klimatizace nastavujete skrze displej. Infotainment má sice povedenou grafiku i svižné reakce, ve srovnání s klasickými ovladači si ale nastavení žádá více vaší pozornosti a úkonů.

peugeot-2008-2020-14 peugeot-2008-2020-16

Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).

Pod kapotou můžete mít benzínové tříválce, jeden naftový čtyřválec nebo čistě elektrický pohon. Benzínové 1,2 jsou k dispozici o výkonech 100, 130 a 155 koní. V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru s výkonem 100 nebo 130 koní. Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.

peugeot-2008-2020-11

Testovaný základní model s výkonem 100 koní nebyl žádný trhač asfaltu, naftová jednotka však překvapila příjemnou kultivovaností a velmi nízkou spotřebou. Týdenní dynamické testování se zastavilo na odběru 5,5 litrů. Podvozek na menších kolech s vyšším profilem gum byl velmi pohodlný a komfortní. Na druhé straně také auto působilo poměrně agilně a slušně se drželo v oblouku. Manuální převodovka byla mírným zklamáním, dráhy jsou docela dlouhé a přesnost také není nejlepší. Celkově se ale jízdně jedná o povedené auto a oceníte i kvalitní odhlučnění kabiny stejně jako pohodlná sedadla.

peugeot-2008-2020-1

Peugeot 2008 má všechny předpoklady stát se králem kompaktních SUV. Pyšní se totiž atraktivním vzhledem, kvalitním interiérem a k tomu ještě dobře jezdí. Základní verzi s manuálem a dvanáctistovkou o výkonu 100 koní pořídíte za akčních 387 tisíc, za automat pak dáte nejméně 477 tisíc ve verzi Active. Za volbu rozumu se jeví výbava Allure, která vás v kombinaci se zážehovým motorem o výkonu 130 koní přijde na 522 tisíc.

Plusy

– Komfortní podvozek
– Motor
– Nízká spotřeba
– Zpracování interiéru a odhlučnění
– Velikost kufru

Mínusy

– Ergonomické přešlapy v interiéru
– Chod manuální převodovky

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz