opel-insignia-sport-tourers-exterior-3

Test Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI. První třídou bez přirážky

16. 10. 2018 • Novinky, OPEL, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 90%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 90%

Insigna Sports Tourer s dieselovým dvoulitrem působí jako dokonalý recept na rodinné auto a prakticky jí není co vytknout. Je atraktivní, skvěle vybavená a komfortem jízdy se může rovnat i mnohem dražším autům. Jedná se o jedno z nejlepších aut ve své třídě. Teď už jen zbývá, aby si toho všimli i zákazníci.

Verdikt:

Aktuální generace Opelu Insignie Sports Tourer je s námi od roku 2017, a rozhodně patří mezi nejhezčí kombíky ve své třídě. V podstatě se také jedná o poslední opravdový Opel, který vznikl bez přispění automobilky PSA. Je tato labutí píseň Opelu pouze zajímavou alternativou, nebo by ji měla konkurence brát opravdu vážně?

Na poměry kombi se jedná opravdu o nebývale zdařilé auto, pokud se budeme bavit o designu. Insignia stále vypadá svěže a moderně a co se vzhledu týče, může jí zatopit asi jen konkurent ze stejné stáje – Peugeot 508 SW. Předku dominují úzká matrixová světla s full LED technologií a velká maska s okřídleným logem značky. Na Insignii snad nenajdeme jedinou plochu, kterou by nerozbíjel nějaký ten prolis: od zrcátek vede dlouhá chromová lišta, která se táhne těsně pod linií střechy a končí až v zadních světlech. Při pohledu z boku opticky trochu snižuje střechu, ale při pohledu přímo zezadu nepůsobí příliš esteticky. Insignie ovšem jako celek působí opravdu elegantně a ani přes své obří rozměry (do pěti metrů chybí pouhé dva centimetry) nevypadá nijak neohrabaně.

insignia_1

Interiér se nese v podobně elegantním duchu. Tam, kde koncern dává přednost funkčnímu strohému stylu Opel vsází na mnohem líbivější tvary. Palubní deska je lehce vytočena směrem k řidiči a byla očištěna od všech zbytečných tlačítek. Zůstalo pouze ovládání klimatizace a rádia – tyto dva prvky jsou dle mého stále lepší ovládat po staru tlačítky. Středová konzole kolem řadící páky je vyvedena v elegantním pianovém plastu. Tvary přístrojové desky se mi opravdu líbí, a příjemnou atmosféru dotváří i ambientní osvětlení a hezký dekor kolem klik a displeje navigace. Veškeré materiály navíc působí velice kvalitně. Osobně bych volil světlý odstín interiéru, protože vypadá o chloupek prémiovějí, ale když srovnám interiér s konkurenčním Passatem, tak se zde cítím opravdu příjemně a domácky, zatímco koncernový evergreen působí jako auto navržené úředníky.

Palubní infotainment působí trochu zastarale, ale svojí práci odvede skvěle. Je svižný a logický. Pochválit musím vestavěnou navigaci, která vede trasou opravdu přehledně. Druhá část palubního systému se ukrývá v kapičce přístrojů v podobě digitálního přístrojového štítu a má obrovské množství individualizace. Můžete zvolit vzhled budíků, promítnout si navigaci, nebo přebírat nepřeberným množstvím dat o jízdě. Ovládání si vystačí se dvěma tlačítky a vše je velice pěkně zpracované. Vyzdvihnout musím také skvělý head-up displej, který promítá informace přímo na čelní sklo a jeho zpracování si v ničem nezadá s řešením od BMW. Jeho nastavení je řešeno geniálně jednoduše a dokáže zobrazit opravdu vše, navíc v pěkném rozlišení. Na jeho používání jsem si zvykl natolik, že jsem téměř nepotřeboval budíky. Skvělé!

insignia_6

Pochválit musím také posaz. Je to jeden z důvodů, proč bych vždy dal přednost klasickému sedanu/kombi před SUV. V moderních SUV se sedí tak vysoko, že občas máte pocit, že sedíte spíš na autě, než v něm. Zato do Insignie zapadnete, celý interiér vás obklopí a najednou se cítíte neuvěřitelně bezpečně, jako by vás auto chránilo před celým světem. Svou úlohu na tom také hraje vysoký středový tunel a hrana okna, kterou máte až téměř po bradu. Najít ideální pozici je zkrátka otázka chvíle. Na šířku je místa opravdu hodně a ani při sebevětším rozvalení se nemusíte bát, že omezíte cestující vzadu. Tam je totiž díky délce vozu místa opravdu královsky. Samostatnou kapitolou jsou sedadla s certifikátem AGR ( certifikát asociace specialistů v oblasti bolesti zad). Sedí se v nich skvěle! Příjemně obejmou a cítíte oporu celého těla.

Zavazadelník pojme v základu 560 litrů, se sklopenými sedadly 1665 – což je o znatelně méně, než je tomu u Superbu Combi…ale ruku na srdce – chcete v autě převážet stoh sena? Kufr je naprosto dostatečný, i pokud se pustíte do stěhování. Nikdo s sebou snad víc vzduchu ani vozit nepotřebuje.

insignia_3

Testovaný kousek měl pod kapotou dvoulitrový diesel přeplňovaný jedním turbem o výkonu 170 koní a 400 Nm. Mezi dieslovými čtyřválci patří k těm nejlepším a rozhodně nejtišším. Nijak výrazně se neprojevuje ani pokud stojíte před nastartovaným autem a ve chvíli, kdy za sebou zabouchnete dveře o něm přestanete vědět úplně. Při jízdě je velice kultivovaný, k řidiči se nedostávají žádné vibrace a v průměru si řekne o nějakých 6,5 litru. Při váze pod 1600 kilogramů se ani nejedná o žádnou brzdu provozu.

Výkon přesně odpovídá zaměření auta a v každé situaci tak máte k dispozici dostatečnou výkonovou rezervu. K dokonalosti bych už jen zvolil jinou převodovku – šestistupňový manuál vůbec není špatný a řazení s ním je přesné, jen se mi k charakteru auta mnohem víc hodí automat. Ozkoušel jsem si ho v silnější dvakrát přeplňované variantě Country Toureru a jedná se o velice povedenou skříň, která se navíc ideálně hodí k charakteru auta.

insignia_5

Ten je pohodový, nenutí vás nikam spěchat a jeho největší předností je komfort na úrovni prémiových značek. Díky dlouhému rozvoru je jízda příjemně plavná a stabilní. Insignia vás umí absolutně ukázkově oklamat o stavu vozovky. Tam, kde vás většina aut natřásá, se v Insignii cítíte jak na létajícím koberci. Perfektně umí odfiltrovat veškeré výmoly a do interiéru nepouští žádné rázy. Odhlučnění je během jízdy ukázkové. O hluku od kol a podběhů si můžete nechat zdát a aerodynamický hluk je do nějakých 160 km/h prakticky neslyšitelný. Díky absolutnímu tichu a komfortu na palubě se také poměrně těžko odhaduje rychlost. Máte pocit, že jedete těsně pod rychlostním limitem a při pohledu na tachometr děkujete bohu, že jste zrovna nepotkali policejní hlídku.

Co překvapí, je ochota vozu zatáčet. Při takto komfortním nastavení jsem se bál, že bude auto působit v zatáčkách rozbředle a v každé na vás bude číhat nedotáčivost, ale Insignia se do oblouků vrhá tak samozřejmě a jistě, až jsem se nestačil divit. Při délce pěti metrů je až nečekaně agilní. Škoda jen přeposilovaného řízení. Být posilovač nastaven trochu jinak mohlo by se jednat o poměrně zábavné kombi. Takhle je z něj především dost efektivní polykač kilometrů, který vás bude rozmazlovat komfortem. Vlastně nechápu, že tak povedené auto, které oproti konkurenci výrazně pošetří vaši peněženku, hraje v naši zemi druhé housle.

insignia_4

Insigna Sports Tourer s dieselovým dvoulitrem působí jako dokonalý recept na rodinné auto a prakticky jí není co vytknout. Je atraktivní, skvěle vybavená a komfortem jízdy se může rovnat i mnohem dražším autům. Jedná se o jedno z nejlepších aut ve své třídě. Teď už jen zbývá, aby si toho všimli i zákazníci.

Plus

Atraktivní design
Zpracování
Silný a kultivovaný motor
Výbava
Podvozek
Jízda

Minus

Průměrný objem kufru

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz