Test Opel Adam 1.4. Přehlížená volba mez mini vozy
Opel drží model Adam na trhu již čtvrtý rok, ale kolem vás jich moc neuvidíte. Konkurence v podobě Fiatu 500, Škody Citigo nebo trojčat z Kolína (Peugeot 108, Citroen C1 a Toyota Aigo) je tolik silná, že malý Opel leží při výběru auta této třídy úplně stranou. Adam navíc balancuje na pomezí prémiové třídy, kde tvrdě kraluje Mini a třeba DS 3. Těžký úděl, přitom Adam může hodně nabídnout.
Designově se jedná o zajímavý kousek. I tady se kladl důraz na roztomilost, která upoutá hlavně dámskou populaci. Bohužel jak pro dámy, tak pro pány se do kufru Adama nevejde mnoho. Objem kufru činí pouhopouhých 170 litrů a po sklopení zadních sedadel se dostaneme na 663 litrů. Ještě k tomu všemu se jedná výlučně o třídveřové auto, tudíž i nastupování do zadní části vozu není pohodlné a následná jízda se též nedá srovnávat s luxusem. Vzhled je ale opravdu povedený a plný zajímavých detailů. Opticky navíc Adam působí větším dojmem než ve skutečnosti je.
V interiéru je neustále na co koukat. Palubní deska působí dosti buclatě a mladistvě. Kladně hodnotím multifunkční ovládání na volantu. Displej ve středu palubovky je podsvícen červeně, stejně jako obrazovka mezi budíky. Adam zůstává u klasického startování klíčkem, tudíž zde nenajdeme žádné šikovné tlačítko start. Co tu ještě nenajdeme je start/stop, což mnozí lidé rozhodně ocení. Poněkud zklamaná jsem byla z manuálního ovládání sedadel, pokud už chce Opel Adama posunout do trošku vyšší třídy mini hatchbacků, měl by obsahovat určitě takto základní věc.
Posed je ale příjemný a sedadla obstojně obepnou tělo. Výhled z vozu je též chvályhodný. Ozvučení z reproduktorů je příjemné, dokonce i nějaké ty basy zde nalezneme. Systém IntelliLink® může propojit chytrý telefon, nebo tablet se systémem iOS, ale kompatibilita a vybrané funkce závisí na typu zařízení, jeho operačním systému a jeho verzi. Je zde možnost i bezdrátového nabíjení telefonu. Tyto funkce už vyhlížejí kupředu zdárné budoucnosti.
Malá živá ještěrka, asi takto bych přezdívala Opel Adam. Pod kapotou má sice jen 64 kW / 87 koní, ale nějaká ta sranda se s ním zažít dá. Náhon na přední kola a atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1.4 litru se k malému hatchbacku hodí. Opel nabízí i silnější verzi s přídomkem S, která už nabízí opravdu rychlé a sportovní svezení. V zatáčkách je občas neomalený, tudíž musíte počítat s nedotáčivostí.
Pětistupňovému manuálu se nedá nic vyčítat, je přesný a pohodlný. Maximální rychlost 176km/h je na české silnice dostačující. Horší už je zrychlení, které proběhne na stovku za celých 12,5 sekundy. Za týdenní soužití s Adamem, jsem udržela spotřebu na 6,7 litru a to jsem ho opravdu nešetřila. Mimo město se dá s klidnou nohou pohybovat i kolem 4 litrů. Adam potěší zejména skvělým podvozkem, který se úžasně drží silnice, je hravý a dokonce nabídne i komfort v podobě skvělé filtrace nerovností.
Adam je dobrá volba v segmentu mini vozů, pokud potřebujete menší auto na posouvání ve městě. Na dlouhé vzdálenosti bych volila něco pohodlnějšího a především prostornějšího. Cena tohoto modelu Adam Smile činí 279 900,- Kč.
Plusy
Základní výbava
Dynamický design
Prostornost
Jízdní vlastnosti na dobrém povrchu
Minusy
Horší jízdní vlastnosti na špatném povrchu
Hlučnější motor
V nabídce je pouze manuální převodovka
Vysoko položená nakládací hrana kufru
« Supersportovní auta za rozumnou cenu? Na výběr je jich překvapivě hodně Mitsubishi Lancer Evolution Wagon. Evo v kombíku se opravdu vyrábělo »