Test ojetiny VW Passat B7: Hodně muziky za málo peněz
Jedná se o jedno z neznámějších a nejprodávanějších aut ve své třídě. Ano, je to Volkswagen Passat s naftovým dvoulitrem TDI. Tento konkrétní kousek vyjel z továrny v roce 2011 a patřil jednomu majiteli, byl zakoupený v České republice, má řádně vedenou servisní knihu, přičemž poslední servis proběhl při 89 400 km. Po prověření od společnosti Carlife dostal maximální počet bodů 5 hvězdiček. A cena? Sedněte si, vaše může být totiž za sumu od pouhých 150 000 korun!
Design
Ano, není to nejnovější generace Passatu, ale, i když se jedná o předchozí model, tak bych se o jeho vzhledu krátce zmínil, protože dle mého názoru vypadá velmi dobře. Bílá metalíza, chromované lišty a doplňky, příplatková xenonová světla s led diody pro denní svícení a 16′ palcová litá kola. Zadní světlomety jsou samozřejmě také pokryty led-diody a auto na mě působí příjemným a vyváženým dojmem. Dokonce mi malinko připomíná třeba trojkovou Octavii, hlavně svými hranatými tvary. Takže jo, mě se líbí a myslím si, že toto auto nijak moc neoslní, ale naopak nikoho svým designem ani neurazí.
Interiér
Ergonomie sedadel, umístění pedálů, řadící páka, všechny tyto věci jsou doladěny tak, aby ve své kategorii neměly konkurenci. To samé platí i o všech tlačítkách a infotainment systému, prostě na denní používání Volkswagen dělal a dělá nejlepší interiéry, vše je na svém místě a hlavně funkční! Jedinou nevýhodou je použití tvrdých plastů na palubní desce, ale to se dá prominout.
Na předních sedadlech je prostoru tak akorát a na zadních to není o nic horší, zavazadlový prostor je dostačující a já osobně bych se po žádném kombi neohlížel. Vlastně, na co? Každý chce karosářské provedení kombi, aby mohl jet v létě na dovolenou k moři a v zimě lyžovat na hory. Opravdu si koupíte dražší a hůře vypadající kombi místo elegantního sedanu jen kvůli tomu, že ho využijete dvakrát do roka?
Jízda
Začneme tím, co zajímá každého nejvíc, a to je spotřeba. Pod kapotou tohoto Pašíka se nachází dvoulitrový čtyřválec TDI BlueMotion s výkonem 103 kW, jenž je přenášen na přední kola přes příjemně sladěnou šestistupňovou manuální převodovku. Při dálničních 130 km/h není problém jet za 5.5 l/100 km, na okreskách se dá spotřeba srazit i pod 5 l/100 km a ve městě Vás bude vozit za 6-7 l/100 km.
To je velmi slušné, co? Dynamika agregátu je dostačující a tady si nemám na co stěžovat. Podvozek je tak akorát tuhý a nevadí mu ani svižnější jízda, v lásce však nemá žulové kostky a více nekvalitní vozovky, na kterých propouští rázy do kabiny. Odhlučnění si zaslouží pochvalu a i tady VW potvrzuje, že tento Passat je opravdu dobře sladěné auto.
Stav vozu
Naše auto od AAA Auto je bez jakéhokoliv poškození, nenajdete žádné oděrky na bílém laku, podřená kola, prostě nic. Dokonce i interiér je téměř po 100 000 kilometech jako nový, nikde ani škrábanec! Při jízdě auto nikam netáhne, nevrže a chová se stejně, jako by zrovna vyjelo z továrny.
Motor je čistý a po nějakém zašlém hliníku nebo korozi není ani památky. Škoda, že jsem neměl k dispozici jiné auto ze stejného roku a se stejným nájezdem kilometrů, abych Vám názorně ukázal, jak obrovské rozdíly mezi ”stejnými” ojetinami jsou, a jak moc záleží na tom, co byl jeho předchozí majitel zač.
Závěr
Takže co s ním? Je tento kousek doporučení hodný? Svým stavem určitě a s cenovkou 360 000 korun už se nedá ani zaváhat. Vždyť má pouze 4 roky a najeto necelých 100 000 kilometrů, co víc si přát? A garantuji Vám, že takový ojetý Passat bude lepším společníkem, než jakékoliv jiné nové auto za stejné peníze.
Pokud Vás baví řízení a rádi se jdete jen tak pro zábavu projet, poohlédněte se jinam, pokud si však kupujete auto kvůli nízké spotřebě, na delší cesty a pro komfortní jízdu z bodu A do bodu B, neuděláte s ním chybu. Tento kousek mě velmi mile překvapil!
« Stát pokračuje v podpoře elektromobility: Daňové odpisy usnadní výstavbu nabíjecích stanic Test Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130: Doplněk ke klidným duším »