volvo-s60-exterior-21

Test ojetiny Volvo S60 2.4 D5 R Design. Pětiválcový dravec

15. 2. 2018 • Zábava

Volvo S60 nedávno prodělalo facelift v rámci oživení v polovině životního cyklu produktu, a tak se původní, neomlazená, verze začala prodávat za velmi solidní peníze. Volvo navíc patří mezi vyhledávané zástupce na poli ojetých vozů kvůli vyhlášené spolehlivosti a také bezpečnosti. Do testu jsem si tedy vybral to nejlepší, co řada S60 v naftové motorizaci nabízela – pětiválcovou 2,4 D5 a navíc s paketem R Design.

Za svých 430.000 korun dostanete vůz z roku 2011 s nájezdem poctivých 85.000 km a s velmi bohatou výbavou, kde nebude nic scházet. Méně vybavené a slabší motorizace se dají koupit zhruba o padesát tisíc levněji, nezapomínejme však, že tady máme opravdu vrcholnou dieselovou motorizaci, která nabízí nadprůměrnou dynamiku za velmi rozumnou spotřebu. K tomu se ale dostaneme později.

s60_2

Po předání vozu nejprve kontroluji a zkoumám zevnějšek a nenacházím téměř nic, krom pár decentních škrábanců na zadním nárazníku. Jinak je karoserie a lak ve velmi dobrém stavu, vše lícuje jak má a lak má stejnou vrstvu po celém voze. Atraktivitu auta podtrhuje rudý lak a sportovní paket R Design. Ten se skládá z šedých 18″ kol, sportovních nárazníků, nástavců prahů a zadního difuzoru z většími postranními koncovkami výfuků. V kontrastní stříbrné jsou pak lakována zpětná zrcátka a některé prvky v náraznících. Jo, tohle vypadá sakra dobře!

Svěží a originální skandinávský design pak pokračuje i uvnitř vozu. Interiér je prostě svůj a nabízí nádech něčeho speciálního. Volvo je samozřejmě auto prémiové třídy, a tak je vše vyvedeno z prvotřídních materiálů a dokonale sestaveno dohromady. Sportovní sedadla v rámci paketu R Design nabízejí výbornou oporu a vypadají naprosto fantasticky, kombinace látky a kůže pak zaručuje praktičnost. Nechybí samozřejmě jejich vyhřívání. Středový tunel nabízí množství tlačítek a tradičně se za ním nachází průchozí přihrádka.

s60_6

Středu pak dominuje display multimediálního systému, který je na dobu svého vzniku vyveden v hezké grafice a má rychlou odezvu. Hliníkový dekor celého tunelu je opravdu pravý hliník a vypadá fantasticky. Originální je i samotná kaplička budíků, kde nalezneme jen otáčkoměr a rychloměr, uvnitř každého je pak digitální display zobrazující ostatní údaje a palubní počítač. Pochválit musím i věnec volantu s dvojitým obšitím kůží a s velmi příjemnou tloušťkou. Padne skvěle do ruky a jemná kůže je moc příjemná. Volvo je stavěno opravdu kvalitně a bytelně, a tak interiér nenese ani po 4 letech a nájezdu 85.000 km žádné známky opotřebení.

s60_1

Pod kapotou se nachází v dnešní době naprosto ojedinělý pětiválcový diesel 2.4 litrů s výkonem 151 kW a točivým momentem 420 Nm. To jsou samozřejmě solidní údaje a 1550 kg těžký vůz dosprintuje na stokilometrovou rychlost za 7.8 vteřin a zastaví se až na 230 km/h. Po faceliftu Volvo už dále pětiválce nenabízí, a tak je toto takové příjemné připomenutí dob, kdy byl automobilový svět ještě v pořádku a pokud bych chtěl ojeté Volvo, tak toto by byla má jasná volba motorizace. Už jen z nutného rebelství. V autě není žádný systém start/stop, žádný volič jízdních a výkonnostních režimů… motor je prostě pořád stejně ostrý a auto stále nastartované. Krása!

Pětiválec je po nastartování trochu hlučnější a přenáší drobné vibrace, což k jeho chuligánskému projevu prostě patří. Po náhledu do servisní historie zjišťuji, že za sebou nemá žádnou závadu a podle pravidelného běhu a absence jakéhokoli klepání, kolísání atp. ani dlouho potřebovat doktora nebude. Tyto motory ostatně patří mezi ty spolehlivější. Po zahřátí jakékoli vibrace přestávají a motor běží zcela sametově. Když poprvé posílám plyn na podlahu, začínám se lehce usmívat.

s60_4

Motor zatáhne, letí do otáček a vydává při tom velmi příjemný zvuk tolik typický pro pětiválce. A to je to diesel, v tom se většinou moc neusmívám. Dynamika je velmi slušná a auto je to opravdu rychlé. Zejména pak pružné zrychlení je výborné. Pochvalu si zaslouží i manuální převodovka, která je velmi přesná ve svých drahách, které jsou navíc krátké a kladou příjemný odpor. Kožená hlavice R Design navíc ideálně padne do ruky a řazení mě v tomto autě opravdu bavilo. Na ojeté auto to fungovalo brilantně.

Ne jinak tomu bylo u podvozku. Ten je na velkých kolech v kombinaci se snížením trochu tvrdší, nicméně se vůz nenaklání a drží skvěle stopu. I na opravdu rozbitých silnicích neodskakuje a je stabilní. Samozřejmě to není čistokrevný sporťák, a tak je charakteristika podvozku nastavena na nedotáčivost, která se dostaví zcela předvidatelně a naštěstí až v opravdu vysokých rychlostech. Přední pohon nemá problém přenést výkon na silnici a tahání za volant se nekoná, řízení je obecně příjemně tuhé a relativně přesné. Chybí mu jen citlivost a zpětná vazba.

s60_5

Jízdně je však Volvo S60 nadmíru příjemné auto, které adekvátně kombinuje komfort se sportovním akcentem. Podvozek na tomto konkrétním autě nevykazoval žádné závady, auto nikam netáhlo, nic nebouchalo a nehlučelo.

A jak je na tom spotřeba? Týdenní průměr se zastavil na 7.5 litrech a to jsem nejezdil moc citlivě. Pokud se člověk zklidní, nebude problém jezdit kolem šesti litrů a to je na tak silné auto velmi dobrý výsledek.

s60_3

Volvo S60 je na poli ojetých vozů velmi silný hráč. Obecně vychází levněji na pořízení, než obdobně stará německá konkurence, přičemž nabídne rozhodně bohatší výbavu a silnější agregát. O charakteru a nevšedním designu jsem se zmínil výše, nicméně to je subjektivní záležitost. Tak či tak je Volvo S60 velmi kvalitní auto, které stárne pomalu a díky poctivé konstrukci nenese větší známky opotřebení. Počítat se musí jen s relativně dražším servisem a díly v případě poruchy. Volba je na Vás.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz