img_6286-e1485123933674

Test ojetiny Škoda Yeti 1.2 TSI. Podivín

28. 7. 2018 • Zábava

Škoda Yeti už na trhu působí opravdu dlouhou dobu a prošla jen jedním faceliftem, který přinesl malinko odlišné pohonné jednotky a pár změn ve vzhledu a několik detailů v interiéru. Oblíbené české SUV tak pomalu stárne a blíží se svému závěru výroby, co nevidět jej totiž nahradí nová verze. Proto se dnes podíváme na jeden ojetý kousek. Do parády jsme si vzali základní motor 1.2 TSI doplněný o dvouspojkovou převodovku DSG.

To, že se jedná o nejstarší model v nabídce je znát zejména na tvaru karoserie a zadních světlech. Největším rozdílem oproti novým vozům Škoda je zastaralý interiér, který sice nabídne kvalitní materiály, solidní zpracování a dobrou ergonomii, ale oblé tvary bez přímých linek už nepůsobí zrovna moderně.

Posed za volantem je v dané kategorii menších SUV průměrný, ale nemůžu se zbavit pocitu, že sedím jako na záchodové míse. Líbí se mi vzdušnost a celková ergonomie, všechny ovládací prvky jsou tam, kde je očekáváte a žádná ztráta času hledáním tlačítka na zapnutí navigace nehrozí, protože v naší základní výbavě žádnou nenajdete. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro vyšší osoby nebo děti v sedačkách a Yeti se tak zdá být skvělým společníkem pro maminky vozící ratolesti do školy a zvládnout by měl i dovolenou v Chorvatsku. Tady však přichází problém v podobě menšího zavazadelníku, který je v případě zaškrtnutí rezervy v příplatkové výbavě opravdu žalostný. Papírově má jen 321 litrů.

2

Ve městě, tam kde SUV této velikosti stráví nejvíce času, se Yeti chová velmi dobře. Chod 77 kW benzinového čtyřválce je docela kultivovaný a s průměrnou spotřebou kolem 8 litrů mu nelze nic vytknout, ehm lze mu vytknout úplně všechno. Je slabý a nutí využívat veškerý jeho potenciál, to v závěru znamená vyšší spotřebu. A turbodíra? Ta je gigantická. Dalším nepochopitelným mínusem je špatně naladěná převodovka. Cuká při rozjezdu, nechá dlouho prokluzovat spojku, podřazování je doslova strašlivé a její nerozvážnost ještě horší. Tady bych určitě volil manuál. Alespoň lehce to vynahrazuje dobrý výhled do všech stran.

Na dálnici musím pochválit komfortní podvozek, který si s naší D1 bez problému poradí a do rychlosti 130 km/h dostává palec nahoru i odhlučnění. Ve vyšších rychlostech už se projevuje aerodynamika dlažební kostky a hluk od čelního okna a zrcátek je znatelný, i spotřeba pak překročí 8 litrů na sto kilometrů. Pokud pojedete přes 150 km/h, spotřeba dokáže přelézt i 10 litrů.

1

Na okreskách jde jasně vidět, na co je Yeti stavěný. A tím je pohodlná jízda s dětmi za zády. Jízda je klidná a řízení tak akorát tuhé. Hrubší šlápnutí na plyn znamená mírné zklamání, protože Yeti se houpe, naklání a nedotáčivost přichází opravdu brzy, ale kdo by od městského SUV čekal něco jiného, že ano. Na okresce tak zůstává pořád na vrcholu Ford Kuga či Mazda CX-5.

Škoda Yeti je výborným společníkem na každý den a takovou tu běžnou rutinu – odvézt děti do školy, sebe do práce, zajet na velký nákup, vyjet si v létě na chatu, v zimě dojet k lyžařské sjezdovce a o prázdninách s rakví na střeše bez problému zvládne i moře v Chorvatsku či Itálii. Takže pokud vám jde pouze o komfortní přemístění z bodu A do bodu B, příjemné ovládání všech systémů a reprezentativní vzhled, tak je Yeti jasnou volbou. Vyhněte se však malé jedna-dvojce v kombinaci se sedmistupňovým DSG.

3

Plus

Komfortní podvozek

Prostornost interiéru

Kvalita zpracování

Ergonomie

Spotřeba

Mínus

Na první pohled starší interiér

Malý objem kufru

Naklánění v zatáčkách

Chování podvozku při rychlé jízdě – brzká nedotáčivost

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz