IMG_1129

Test ojetiny Škoda Octavia II RS 2.0 TDI – Rychle a levně

7. 7. 2015 • Škoda, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Velmi slušně jezdící auto ve velmi dobrém stavu. Dokáže být rychlé a zároveň až nevídaně úsporné!

Verdikt:

Po vrácení skvělého hot-hatche Ford Focus ST jsem si chtěl vzít na test něco úspornějšího, ale zároveň však pořád svižného. Tím pádem mi do oka mohlo padnout jediné auto, Škoda Octavia RS 2.0 TDI, za jejíž propůjčení tím děkuji společnosti AAA Auto.

Technika

Pod jeho kapotou se skrývá přeplňovaný čtyřválec TDI o obsahu 2.0 litru, který nabízí výkon 170 koní (125 kW) a točivý moment 350 Nm. Agregát spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a výkon přenáší na přední nápravu. O stabilitu v zatáčkách se postará nízká hmotnost 1405 kilogramů a nápravy McPherson vpředu a víceprvková vzadu. To vše postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 8.5 sekundy a maximální rychlost je někde vysoko u 230 km/h.

IMG_1131

První dojem

Po usednutí za volant překvapí příjemně pohodlná a zároveň lehce sportovní sedadla s dobrým bočním vedením. Všechny ovládací prvky jsou hezky po ruce a vše je praktické a komfortní, žádné zbytečnosti, prostě auto, jak má být. Nejvíc se mi na Octavii líbí její vnitřní prostor, vpředu RS dokáže nabudit lehce sportovní a zároveň vzdušnou atmosféru, zadní cestující si užívají nadprůměrného místa na kolena a zavazadlový prostor? Ten se svými 585 litry háže do kapse většinu konkurentů, pokud sklopíte sedadla, dostanete navíc obrovskou plochu, která čítá objem 1455 litrů.

IMG_1135

Jízda

Na svou kategorii je v Octavii dvoulitr TDI kultivovaný a poměrně tichý. Při jízdě ve městě umí být dobrým společníkem, podvozek na svou kategorii dobře filtruje i větší nerovnosti a díky vysokému točivému momentu nemusíte při popojíždění přidávat ani plyn a auto se až s nevídanou chutí samo rozjíždí. Na dálnici uvítáte překvapivé pružné zrychlení a nízkou spotřebu, podle stylu jízdy se na dálnici budete držet mezi 5.5 – 6.5 l/100 km. Auto je navíc díky svému aerodynamickému tvaru dobře odhlučněné, tak je možné cestovat i vyššími rychlostmi přes 160 km/h, aniž byste přišli o sluch nebo hlasivky při přeřvávání hukotu. Na okreskách je naftová Octavia RS i celkem rychlá, musíte se však naučit řadit v nižším spektru otáček, abyste využili potenciál přeplňovaného vznětového motoru a jeho vyšší točivý moment. Za týdenní testování, kdy jsem opravdu nejezdil úsporně, jsem měl spotřebu kolem 6 l/100 km, což je slušné. S lehkou nohou nebude problém jezdit za 5 l/100 km. Toto auto prostě po nějaké době budete mít rádi.

IMG_1166

Technický stav a na co si dát pozor

U takových ojetin si dávejte pozor na stav turbodmychadla, která kvůli nevhodnému používání brzy odcházejí a repas nebo nové není žádná levná záležitost. Dále je nutné tankovat kvalitní paliva kvůli náchylnosti vstřikování Common rail a autu dodávat pravidelnou péči a výměnu kapalin. Pokud narazíte na auto, na kterém někdo při servise šetřil a neuměl s ním zacházet, za pár tisíc kilometrů to bude Vaši peněženku pěkně bolet, takže pořádně ojetá auta vždy prohlédnout.

IMG_1173

Plus

Spotřeba

Praktické a zároveň svižné auto

Prostornost

Mínus

Vyšší cena

Dražší náhradní díly

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz