Test ojetiny Škoda Karoq: Komfortní, spolehlivý a schopný
Nástupce modelu Yeti stojí na podvozkové platformě MQB a techniku sdílí se sourozenci Seat Ateca a VW Tiguan. Karoq nabízí mezigeneračně více místa po všech směrech a vepředu se dokonce příliš neliší od většího Kodiaqu. Rozdíl najdeme až od druhé řady sedadel. Zatímco Karoq může být výhradně pětimístný, Kodiaq nabídne za příplatek až 7 míst. Základní objem kufru je logicky také menší, v řeči čísel je to 521 proti 720 litrům.
Vnější design kopíruje nastolený design mladoboleslavských vozů od příchodu modelu Kodiaq. Karoq se může zdát jako jeho zmenšenina, ale jisté rozdíly tu jsou. Nejpatrnější je to vzadu díky rozdílnému tvarování světel. V testované bílé barvě a na poměrně slušivých kolech vypadá Karoq přitažlivě. Jako většina moderních škodovek je však citlivý na konkrétní specifikaci barev a výbav. V té úplně základní vypadá poměrně neforemně.
Interiér se designově od aktuálních modelů příliš neliší a uspořádání je dobře známé. Testovaný model dostal nejdražší multimediální systém, který postrádá jakákoliv mechanická tlačítka a ovládá se výhradně dotekem. Displej je také magnetem na otisky, ale pochvalu si zaslouží samotný systém, který běží rychle, je intuitivní a má hezkou grafiku. V mainstreamu je to rozhodně jeden z nejlepších multimediálních systémů.
Pod kapotou testované ojetiny od AAA Auto je motorový evergreen 2.0 TDI o výkonu 110 kW a navíc doplněný o pohon 4×4. Nicméně je to manuální převodovka. Dynamika motoru je plně dostačující, žádný trhač asfaltu to však není. Motor je dobře odhlučněný, kultivovaný a ve vysokých otáčkách nabídne zajímavý zvukový projev. Jeho reakce na plynový pedál jsou dobré. V kombinaci s pohonem všech kol ale musíte počítat s vyšší spotřebou, která se v průměru bude pohybovat těsně nad šesti litry. Manuální převodovka patří k těm lepším, a jediná věc, kterou bych jí vytkl, je délka převodů. Při městské padesátce musíte volit mezi podtočenou čtyřkou nebo přetočenou trojkou. Výhodou je ale její bezúdržbovost. Já osobně bych ale dal přednost automatu, který klidnému charakteru auta stejně sedí víc.
Podvozek je nastaven spíše komfortněji, Karoq se v zatáčkách docela naklání, ale jistě drží směr. Klidná jízda je mu ale vlastní, ostré řezání zatáček není úplně ten styl jízdy, který by se Karoqu líbil. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, přitom se od něj neozývají jakékoliv pazvuky. Nerozhodí ho ani série výmolů a nebo nerovnost v zatáčce, kola se snaží stále držet kontakt s vozovkou. Tohle se škodovce povedlo.
Škoda Karoq je tradičně Simply Clever autem, které nabízí vcelku solidní vnitřní prostor i praktičnost. Tu navíc lze několika příplatkovými prvky výbavy dále vylepšit. Interiér je plný spousty odkládacích přihrádek, je přehledný a navíc auto dobře jezdí. Z hlediska dynamiky neohromí, podvozek je ale velmi povedený. Nečekejte za volantem vzrušení, spíše očekávejte, že tohle auto vás zcela hladce odveze vlastně kamkoliv. Klidně i mimo silnici.
« Test ojetiny Renault ZOE: Na kolik vyjde provoz a servis elektromobilu z bazaru? Nejlepší vytáčky roku: Víte, na co se podvodní prodejci aut nejčastěji vymlouvali? »