Test ojetiny Peugeot 2008: Moderní crossover bez čekací lhůty
Kompaktní SUV bez terénních ambicí jsou prodejní hity a táhnou prodeje většiny automobilek. Peugeot si to ověřil na předchozí generaci modelu 2008, která se stala nejprodávanější řadou. Na druhé generaci si tak ve Francii dali opravdu záležet a upravili ji do moderní a svěží podoby. Design se hodně přiostřil, z oblinek se staly ostré hrany a rozměrově crossover narostl tím správným směrem. Na délku se natáhl o 141 milimetrů, zároveň je o 26 mm nižší a hodně podstatný je také rozvor delší o 67 milimetrů.
V dnešní době, kdy se dodací lhůty nových aut kvůli chybějícím čipům protahují na roky vzrůstá nabídka zánovních ojetin na sekundárním trhu. Má to hned dvě výhody. Jednak si můžete auto odvést ihned a za druhé pokles prvotní hodnoty už zaplatil někdo jiný. Peugeot 2008 je sice nové auto, ale na trhu ojetin už tento vůz najdete a bude se jednat o roční ojetinu s málo kilometry. Ideální. Jedno takové auto jsme si půjčili v AAA Auto.
Vůz využívá modulární platformu CMP stejně jako výchozí model 208. Rozměrově se však jedná o praktičtější variantu a pocítíte to i v interiéru. Zavazadelník narostl na slušných 434 litrů a v prostoru pro kolena je přidaných šest centimetrů na rozvoru cítit. Výhodou je jednodušší nastupování kvůli zvýšené stavbě karoserie a světlé výšce.
Interiér pak kopíruje menší model 208, který zase bere to nejlepší z vlajkové lodi 508. Vnitřek tedy budete především chválit, vypadá úžasně a je skvěle zpracovaný. Testovaný model ve výbavě Active, tedy té základní, sice nenabídne tolik šmrncu, i tak patří k tomu nejhezčímu na trhu. Po letech mě už přehnaně malý a šišatý volant nechává v klidu a pozici si za nim najdu jednoduše. Celková architektura je prostě originální a vypadá dobře.
Základní výbava znamenala absenci digitálního štítu za volantem, chudší středový tunel a nehezkou řadící páku manuální převodovky. Chválit nebudete také ergonomii. Peugeot totiž prakticky všechno ovládání přesunul do dotykového rozhraní, takže i teplotu klimatizace nastavujete skrze displej. Infotainment má sice povedenou grafiku i svižné reakce, ve srovnání s klasickými ovladači si ale nastavení žádá více vaší pozornosti a úkonů.
Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).
Pod kapotu mnou testovaného kousku se nastěhoval střední benzín. V nabídce jsou tři. Všechny o objemu 1.2 litru. Výkony od 55 kW do 96 kW. Ještě je v nabídce 1.5 diesel, což je jediný čtyřválec, ale v takovém autě mi moc nedává smysl. Ten „můj“ (se 74 kW) bude pravděpodobně nejčastější volbou. Nejsilnější benzín je totiž k dostání pouze v nejvyšší výbavě s automatem. Mnou testovaná varianta začíná na 345 tisících (ve verzi GT Line 458 tisíc). Stokoňový motor nemá s autíčkem vážícím lehce přes 1100 kilo žádný problém. Ve městě je mrštný jako ryba a držet dálniční stotřicítku mu nedělá sebemenší problém.
Motor je slušně odhlučněný a vibrace jsou zase o něco méně znatelné. Zkrátka po všech stránkách dobrá jednotka. Spojen byl se šesti stupňovým manuálem, který mě velice mile překvapil. Francouzi nejsou zrovna proslulí manuálními převodovkami, ale ta ve 2008 má přesně vymezené krátké dráhy, a je výtečně spárována s motorem. Vlastně bych řekl, že manuál je do malého Peugetou ideální řešení. Jak jsem zmínil, je velice povedený – a cítíte se díky němu více propojeni s autem. Skvělá je také spotřeba. Na šest litrů se podíváte leda ve městě, jinak se dá jezdit těsně nad pěti.
Peugeot 2008 má všechny předpoklady stát se králem kompaktních SUV. Pyšní se totiž atraktivním vzhledem, kvalitním interiérem a k tomu ještě dobře jezdí.
« Test ojetiny Honda Civic: Spolehlivá volba Zdražování pokračuje: V regionu chybí ojetiny za 11,2 miliardy »