TEST ojetiny Mercedes-Benz E350 CDI Coupe – Budete ho milovat
Nikdy jsem moc k těmto naftovým coupe nevzhlížel a byl spíše jejich odpůrcem. Vždyť sportovní coupe přece musí mít benzínový motor! Jak mi však toto Éčko dokázalo, nemusí to být vždy pravdou, vlastně ve většině případů to pravda není!
Vybral jsem si krásný Mercedes-Benz E350 CDI Coupe z roku 2009. Vlastnil jej jeden majitel, který za něj zaplatil více jak 1.7 milionu Kč a najezdil s ním necelých 150 000 kilometrů. Auto má vypsanou servisní historii a za 6 let na silnici s ním nebyl sebemenší technický problém. Samo o sobě hovoří i prověření od Carlife, kdy Éčko dostalo téměř plný počet hvězdiček, tedy čtyry.
Exteriér
Náš vůz je lakován krásnou černou metalízou a sportovnímu dojmu napomáhá příplatkový AMG paket, který zahrnuje agresivnější nárazník, 18-palcová litá kola a pár dalších zajímavých designovných detailů, jako jsou třeba AMG koberečky a podobně. I navzdory tomu, že se jedná o předfaceliftový model, tak vypadá úžasně, možná dokonce lépe, jak modernizovaný se zaoblenějšími a propojenými světlomety. Zlostně vypadající světla, ostré hrany a linky… Jo, přesně tak má vypadat prémiové coupe!
Interiér
Vnitřek kabiny se nese v klasickém stylu sportovních GT Mercedesů, tvrdý tří-ramenný volant, pádla za ním, bílé budíky, slušný informační systém Comand, parádní příplatkové ozvučení a úžasná plně nastavitelná sedadla. Samozřejmostí je použití kvalitních materiálů a tradičně precizní německé zpracování. Jen střed palubní desky je až moc ”přetlačítkovaný”. Vzadu moc místa nenajdete, ale pro osoby do 175 centimetrů je jízda na zadních sedadlech bez problému a neschází místo na kolena ani hlavu. Já se svými 185 centimetry bych tam však delší cestu trávit nechtěl.
Technika
Mnozí si myslí, že E Coupe je pouze Éčko, kterému ubyly dveře, jenže tady se všichni velmi mýlí. Ona to vlastně žádná třída E není, sdílí s ní jen části karoserie a něco z interiéru. Takže, co to vlastně před námi stojí za auto? Je to o třídu nižší Céčko v elegantnějším kabátku a se silnějším třílitrem. Spousta lidí si řekne, že je to podfuk a toto auto pak postrádá smysl, jenže počkejte. Céčková platforma a podvozek dává mnohem větší smysl, než ta o třídu vyšší a luxusnější. Má nižší hmotnost, tužší a sportovněji naladěný podvozek a celkově se s ním auto chová mnohem lépe, než na ”rozbředlém” a měkkém podvozku auta vyšší třídy.
Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný šestiválec do V o objemu 3.0-litru, který má výkon 170 kW v 3800 ot./min. a točivý moment masivních 540 Nm v 1600-2400 ot./min. Všechno putuje přes sedmistupňovou automatickou převodovku na zadní kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu. Hmotnost je poměrně nízkých 1730 kilogramů. To v řeči čísel znamená stovku za 6.7 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.
Komfort
Po nasednutí Vás překvapí úžasná sedadla, která snad i v dnešní době nemají konkurenci. Elektronicky je můžete nastavit do všech směrů, uvítal jsem hlavně možnost přifouknutí bočnic, kdy si svou polohu najde člověk jakékoliv postavy. Po prvních pár kilometrech Vás mile překvapí velmi komfortní podvozek, který kvalitně žehlí všechny typy nerovností. Popojíždění je příjemné a díky vysokému točivému momentu si motor jen bublá mezi 1000-1500 ot./min. a vládne všudypřítomná pohoda.
Navzdory tomu, že sedím v coupe, je z auta parádní výhled, za což dostává jedničku béčkový sloupek, který ji vlastně nedostává, protože tam není. Ano, opravdu tam není a místo něj rozděluje okna jen těsnící pásek, jenž při stažení zadních oken zajede také. Vznikne pak velký vzdušný prostor, který anuluje například tak obávaný mrtvý úhel.
Na dálnicích a okreskách je jako doma, díky sportovnímu tvaru je aerodynamický hluk od karoserie minimální a převodovka je při klidné jízdě naprosto bezkonkurenční. Jen při rozjezdech možná nechává jedničku a zpátečku trochu dýl prokluzovat v měniči. Pokud se nikam nebudete hnát a pojedete podle předpisů, tak není problém dosáhnout průměrné spotřeby kolem 6 l/100 km, s častějším ježděním po městě pak nepřekročíte 8 l/100 km.
Sportovní jízda
Při ostřejší jízdě na okreskách jsem velmi uvítal AMG paket, který kromě již zmíněných designových prvků zahrnuje i silnější brzdy s vrtanými kotouči a sportovní posilovač řízení. Navzdory těžkému vznětovému šestiválci nad přední nápravou se auto ochotně vrhá do všech typů zatáček. Při rychlejších nájezdech jsem čekal spíš nedotáčivost, ale Éčko má tak skvělou adhezi, že drží a nepustí. Řízení dodává dostatek zpětné vazby a při dřívějším sešlápnutí plynového pedálu a s vypnutým ESP se zadek hezky sklouzne a lehkým kontra jej zase srovnáte, jak zábavné! Ze začátku Vám možná přijde trochu tužší brzdový pedál, ale díky tomu se dá přesně dávkovat brzdný účinek.
Převodovka ve sportovním režimu řadí slušně a nenarazil jsem na případ, že by nevěděla, jaký převodový stupeň zvolit. Přepnul jsem si na řazení pádly pod volantem, a to už taková paráda není, ve vyšších rychlostech neslyšíte zvuk naftotvého šestiválce, takže musíte sledovat otáčkoměr a reakce pádel jsou pomalé, to znamená, že buď zařadíte brzo nebo to za Vás udělá elektronika.
Někomu však 170 kW přijde málo, i já si myslel, že to nebude dostačující výkon, ale chyba. Pokud za volantem sedí schopný řidič, který se nebojí vypnout elektroniku a pořádně mu šlápnout na krk, tak s ním bude velmi, ale velmi rychlý. Nejdůležitější ale není rychlost, nýbrž úsměv na tváří, který Vám E Coupe vytvoří pokaždé, když s ním pojedete trochu svižněji.
Nejideálnější je projížďka za deště či na mokré silnici. Pak doporučuji převodovku nechat v komfortním nastavení, vypnout ESP, najet do zatáčky a pomalu přidávat plyn… Ať je to zatáčka rychlá či pomalá, tak Éčko vždy vystrčí zadek ven a jemným kontra a hraním si s plynovým pedálem se dá drift udržovat slušně dlouhou dobu. Neřídil jsem moc aut, se kterými by bylo ježdění bokem na mokru tak zábavné a vlastně i jednoduché, jak já to auto miluji!
Stav vozu
Na našem autě jsem nenašel jedinou chybičku, lak byl nepoškozený a jedinou vadou na kráse se stala malá odřenina zespodu předního nárazníku. Interiér zaujal svou zachovalostí a čistotou. Stejně dobře coupe vypadalo i po technické stránce… Myslím si, že dál už není co dodat. Při koupi jiného vozu bych si jen dal pozor na stav turbodmychadla a brzdových kotoučů s destičky.
Závěr
Nezbývá, než smeknout a říci, že toto Éčko u nás útočí na titul ojetiny roku, až tak dobré je. Není moc aut, která dokáží tak skvěle kombinovat krásný vzhled, slušný interiér, nízkou spotřebu, sportovní jízdu a puberťácké blbnutí. Za cenu 520 000 Kč jiné auto stejných schopností nenajdete, taky to je asi důvod, proč se pár dní po vrácení prodalo. Nemusíte však zoufat, protože v nabídce je jedno úplně stejné, jen s béžovým interiérem a o pár tisíc korun levnější.
Za propůjčení bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto, kde si můžete prohlédnout tento nebo jiný vůz.
Plus
Komfortní a zároveň sportovně naladěný podvozek
Tuhé řízení
Skvělá sedadla
Motor, který táhne ve všech otáčkách
Spotřeba
Vzhled
Příplatkové brzdy z AMG paketu
Mínus
Nekomfortní ovládání přifukování bočnic sedadla
Méně místa na zadních sedadlech (ale koho to u coupe zajímá)
Technické údaje | |
---|---|
Motor | Mercedes-Benz E 350 CDI Coupe |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 6 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 2987 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 170 / 3800 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 540 / 1600 – 2400 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 250 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 6.7 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 8.9 / 5.9 / 6.8 |
Rozměry a hmotnosti | |
Objem nádrže (l): | 66 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1730 / 450 |
Rozměr pneu: | 235/40, 255/35 R18 |
« Naučte se jezdit bezpečně a pořiďte si kvalitní výbavu Rolls-Royce Cullinan SUV přijde v roce 2018 »