TEST ojetiny Mercedes-Benz C200 CDI Combi – Prémie za cenu Octavie
Tentokrát se podíváme na zoubek sympatickému Mercedesu C200 CDI Combi, který jsem si vybral pro aktuální test ojetého vozu. Povíme si něco o stavu, jízdních vlastnostech a uděláme takové malé porovnání s českou Škodou Octavia, protože mi spousta lidí řekla, že by si za ty peníze raději koupili tento středoevropský kombík. Náš vůz byl v lehce vyšší, líbivé výbavě. Silnice od svého zakoupení v České republice brázdí už od roku 2010 a má najeto zanedbatelných 60.000 kilometrů. Elektronická servisní kniha je samozřejmostí a vůz má prověření od Carlife. Cenovka je na tento hezký stav a najeté kilometry příjemných 460.000 korun. Auto se nachází na pobočce AAA Auto v Brně, kde si jej můžete sami prohlédnout a vyzkoušet.
Exteriér
Tato generace modelové řady C prošla celkem dvěma facelifty. My jsme dostali do týdenní péče tu prostřední, tedy první modernizovanou verzi v krásné modré metalíze bez zjevných vad na kráse a na líbivých 16-palcových kolech. Design vozu za pět let ze svojí elegance a půvabu nic neztratil, pořád je líbivý a svěží, takže se za ním leckdo otočí. Vůz je nadále vybaven automatickými bi-xenonovými světlomety a led-denním svícením.
Technika
Pod tímto nestárnoucím a zachovalým zevnějškem najdeme 2.1 litrový vznětový agregát s přeplňováním turbodmychadlem a vstřikováním Common-Rail. Ten nabízí skromný výkon 100 kW v 3800 ot./min a točivý moment 300 Nm v 1600-3000 ot./min. Výkon je přenášen přes sedmistupňouvou automatickou převodovku na zadní pneumatiky o rozměru 205/55 R16. Obě nápravy jsou v provedení McPherson a najdeme zde dobře odladěný elektrický posilovač řízení.
Interiér
Béžovo-černý látkový interiér se čtyř-ramenným volantem si najde příznivce i odpůrce, za mě však až na malý displej infotainmentu a jeho manuální otevíraní dostává palec nahoru. Sedadla jsou široká a zároveň s měkce naladěným podvozkem odvádí velmi dobrou práci i po pěti letech života. Musím pochválit přehledné ovládání téměř všeho, Mercedes i před lety v této disciplíně dominoval. Stav interiéru je na jedničku, nikde jsem nenašel žádné oděrky ani zašpiněné béžové čalounění. Na rozbitých cestách v interiéru nic neskřípalo, proč to říkám? Divili byste se, ale některé nové vozy na horších silnicích sem tam nepříjemně vržou. (např. levnější Mercedesy s ”tablety” na palubní desce).
Spokojená rodina
U posezu za volantem si není na co stěžovat, volant hezky padne do ruky a na dlouhé cesty umí být Céčko velmi příjemným společníkem. Zavazadelník o objemu 485 litrů se ničeho nezalekne a lze převážet věci od nábytku až po dětské kočárky. Po sklopení zadních sedadel dostanete prostor atakující objem 1500 litrů, což je více jak dostačující. Jízda do Chorvatska či Itálie na rodinnou dovolenou už nebude žádným utrpením, ale pohodlnou a příjemnou cestou ve čtyřech.
Příjemný pracovní společník
Pokud jej hodláte používat spíše jako pracovní vůz na dálniční a městské ježdění, budete taky nad míru spokojení. Prázdný vůz i navzdory nižšímu výkonu dokáže svižně zrychlovat a pohodlně Vás přepravit kamkoliv. Překvapil mě na takto dlouhý vůz velký rejd, díky kterému se s přehledem otočíte úplně všude. Při předjíždění a rychlých rozjezdech do křižovatek však převodovka lehce zmatkuje. Na eko režim nechává motor při prudším rozjezdu dlouho prokluzovat měničem a jakmile dojde na předjíždění, čekáte někdy i vteřiny než si převodovka uvědomí, že má podřadit. Při stisknutí tlačítka ”E/S” vedle voliče převodovky se vůz přepne do sportovního režimu a tyto chyby tak téměř eliminuje. Motor slušně táhne už od nízkých otáček a průměrná spotřeba město/mimo město se dá srazit k 6l/100km. Při jízdě přes celé Brno, svižné cestě plné předjíždění a zrychlování a poté plížení se Zlínem jsem měl průměrnou spotřebu 6.8 l/100km.
Sportovec to není
Pokud si vybíráte auto na požitek z jízdy, tak od naftového C200 moc nečekejte. Sedačky nemají skoro žádné boční vedení, převodovka si se sportovní jízdou zrovna nerozumí a řízení není příliš komunikativní. Nedotáčivost však přichází opravdu daleko ve vysokých rychlostech, což mě mile překvapilo. Ale ani s vypnutým ESP nepočítejte s nějakými smyky či driftíky, 100 kW je na blbnutí s takto těžkým autem málo. Doporučuji se tedy zklidnit a užívat si komfortní jízdou parádně naladěného podvozku a příjemného řízení.
Na co si dát pozor
Tyto motory od Mercedesu se vstřikováním Common-Rail jsou známé svou náchylností na nekvalitní paliva, takže tankujte na benzínkách, kde nemáte jistotu, že netankujete nějaké ”zmetky”. Mnohdy kvůli tomu trpí celý vstřikovací systém, hlavně vstřikovače samotné. Závadu poznáte buď cvakáním nebo nerovnoměrným chodem motoru. Dále si dát pozor na vadné dvouhmotnostní setrvačníky a ucpané filtry pevných částic u vozů s vyšším nájezdem. Pozor si dejte i na nepříliš účinnou parkovací brzdu a selhávání konektorů u zadních žárovek (starší vozy bez led-svítilen).
Kromě těchto zmíněných častějších závad je testované Céčko spolehlivým a kvalitně zpracovaným vozem a vůbec bych se do něj nebál investovat. Jak se říká, nejde tak úplně o auto, ale o to, jak se o něj jeho majitel stará.
Příjemné soužití
Jedná se tedy o velmi příjemné a spolehlivé auto, které bude dělat radost rodině, Vám i psím kamarádům prostorným kufrem. Nějaké chyby, kromě pomalejší a lehce nervózní převodovky mě nenapadají. Technický stav je opravdu suprový a tento medvěd se stane členem rodiny a bude radost s ním ještě velmi dlouhou dobu jezdit. Na závěr bych chtěl dodat, že promáčklina na víku pátých dveří vznikla během testování někým šikovným při nákupech na parkovišti před obchodním centrem, však ty ťukance od ne-zrovna schopných řidičů sami znáte, bohužel. Na opravě se už pracuje a vůz bude co nevidět zase jako nový. Za propůjčení bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto, kde si můžete prohlédnout i tento testovaný vůz.
Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec
4 ventily na válec
Obsah: 2148 ccm
Výkon: 100 kW v 3800 ot./min.
Toč. moment: 270 Nm v 1600-3000 ot./min.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.5 sekundy
Spotřeba
Město: 9.1 litru
Mimo město: 5.4 litru
Kombinovaná: 6.7 litru
Rozměry, hmotnost
Zavazadlový prostor: 485/1500 litrů
Objem nádrže: 66 litrů
Pohotovostní hmotnost: 1615/530 kilogramů
Pneumatiky: 205/55 R16
Délka: 4596 mm
Šířka: 1770 mm
Výška: 1459 mm
Rozvor: 2760 mm
Rozchod vpředu: 1541 mm
Rozchod vzadu: 1544 mm
« LaFerrari těžce havarovalo na dálnici v Šanghaji Alfa Romeo ”Giulia” dostane bi-turbo čtyřválec 1.8l »