hyundai-tucson-2

Test ojetiny Hyundai Tucson 1.7 CRDi

25. 2. 2020 • Novinky, Ojeté vozy

Hyundai Tucson aktuální generace je na trhu  již pátým rokem (od 2015), a tak se začínají objevovat i na sekundárním bazarovém trhu. Nabídka ojetin a zánovních vozidel tohoto modelu je poměrně dost široká a nejlevnější kusy s vyšším nájezdem nebo chudší výbavou startují na částce okolo 400.000 korun. To je za povedené SUV vyráběné v České republice poměrně slušná cena.

Do testu jsem si vybral kus s motorizací 1,7 CRDi, která patří vůbec k těm nejzastoupenějším mezi ojetinami. Síla putovala pouze na přední nápravu pomocí manuální šestistupňové převodovky.

2

Design nošovického crossoveru vychází z aktuálního korporátního designu značky a odkazuje především na dobové větší SUV Santa Fe. Jako celek vůz působí velmi vyváženě a nemá slabší místo. Elegantní tvar s dávkou mohutnosti a prémiového akcentu vypadá fantasticky.

I uvnitř vozu je to podobné – oproti předchůdci je to ohromný skok. Tucson nabídne příkladnou ergonomii, nadstandardní výbavu a kvalitní zpracování. Palubní infoteinment systém patří k tomu nejlepšímu na trhu a to zejména díky opravdu rychlé odezvě a příjemné grafice. Tou ostatně disponuje i jednoduchý display mezi budíky. Interiéru vládne jednoduchost a poctivost, což ve výsledku působí velmi atraktivně. Kožený tříramenný volant se silným věncem pak příjemně padne do rukou. Výhradu mám jen jedinou, a to k použití tvrdých plastů v místech, kterých se budete často dotýkat.

5 4

Strádat nebudou ani pasažéři vzadu, kteří najdou hodně místa ve všech směrech a také třeba vyhřívání sedadel. Potěší i nadstandardní možnost polohování opěradel. Zavazadlový prostor nabídne 513 litrů, což už taková sláva není, nicméně je to plně dostačující.

Naftová 1.7 produkuje příjemných 141 koní a slušnou dynamiku, která potěší i mimo město na delší trasy. Největší výhoda je však právě v samotné kultivovanosti – auto je příkladně tiché a prosté jakýmkoli vibracím. Motor navíc velmi dobře reaguje na plynový pedál a s chutí se nechá vytáčet. Manuální převodovka funguje bez výhrad a spojka zabírá zhruba ve střední poloze. Ke klidné a komfortní povaze vozidla bych spíše volil kus s automatem, který výše zmíněné akcentuje ještě lépe.

7

Spotřeba je taktéž na velmi dobré úrovni a týdenní průměr s nájezdem zhruba tisíce kilometrů se zastavil na hodnotě 6,5 litrů na sto kilometrů. Nutno podotknout, že to byla spíše dynamičtější jízda.

Motoru v jeho schopnostech výborně sekunduje i podvozek. Není přehnaně tvrdý a dokáže být suverénně stabilní. Vůz se v zatáčkách naklání jen minimálně a vždy drží zvolenou stopu. Pochválit musím i schopnost žehlit nerovnosti a izolovat rázy. Tohle je u většiny SUV kámen úrazu, kdy se na úkor jízdních schopností zapomíná na komfort. Hyundai však přemýšlel a nastavil podvozek velmi dobře. Výtku mám jen k řízení, které je příliš přeposilované a nemá ani špetku zpětné vazby.

6 1

S pohonem pouze přední nápravy se do terénu nepodíváte, maximálně využijete vyšší světlou výšku při přejezdu překážek nebo zdolání cesty na chatu. Absence pohonu 4×4 však zlepšila schopnosti ve městě a snížila spotřebu. Mezi ojetinami však figurují i vozy s pohonem obou náprav a silnějším dvoulitrem. Tucson nabízí pohon 4×4 s možností uzávěrky. Ale teréňák nečekejte. V lehkém terénu se určitě neztratí, ale nízký předek s světlá výška 172 mm mu nedávají předpoklady k polárním expedicím. Ve zhoršených podmínkách a na horách se na něj ale můžete spolehnout.

Co se mi na Tucsonu líbilo nejvíce, je jak skvělý je to parťák při dlouhých cestách. Je to prostě zatraceně příjemné auto. Za volantem jsem se cítil bezpečně, byl jsem zahrnut špičkovou výbavou a auto mě ničím nerušilo. Prostě jsem nasedl, o několik hodin později vystoupil a vůbec nevěděl, že za sebou mám stakilometrové vzdálenosti. Takhle nějak by mělo vypadat moderní SUV.

3

Ve výsledku tady máme velmi schopné kompaktní  SUV, které zaujme svým výrazným vzhledem, kvalitou interiéru a jízdními vlastnostmi. V poměru ceny a užitné hodnoty se navíc jedná o velmi atraktivní nabídku. Mezi crossovery patří rozhodně mezi ty vůbec nejlepší v hlavním proudu. Spolehlivost se zdá být v pořádku a ani po pěti letech na tento model nevypluly žádné negativní reference. Je to vždy o adekvátní prohlídce kupovaného kusu a o tom, jakou péči vozidlo dostávalo od předchozího majitele. Pokud toto podceníte, těžko vinu přenesete na někoho jiného.

9

Testovaný kus od AAA Auto měl najeto zhruba 70.000 kilometrů a vše fungovalo na jedničku, podvozek neměl vůle ani nemlátil. Potěšil mě i stav interiéru, který nenesl výraznější známky opotřebení. Vypadá to tedy, že i přes prvotní zvěsti o korejské kvalitě, se Tucson časem profiluje v robustně postavený a odolný vůz.

Plusy

– Design
– Zpracování
– Výbava
– Kvalita interiéru
– Pohodlí
– Dynamika motoru
– Nízká spotřeba

Mínusy

– Místy laciné plasty v interiéru

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz