Test ojetiny Honda Accord 2.2 i-DTEC. Velmi okrajová volba
Honda Accord není zrovna populárním vozem, co se Evropy a zejména České republiky týče. Je to velmi zvláštní, protože právě tento stroj se zaryl do paměti nejednoho automobilového žurnalisty. Kolují o něm zvěsti, že je to nejlépe zatáčející sedan ze všech, že má nejrychleji reagující podvozek na pohyb volantu a všeobecně výborné odladení. Co však stojí za tím, že jich u nás jezdí tak málo, a že ani mezi ojetinami se nejedná o vyhledávaný kousek?
Začneme interiérem, a i když mě spousta skalních fanoušků Hondy zastřelí, tak v Evropě je možná největší slabinou tohoto auta. Mínusem však nejsou sedadla, posed, ani ergonomie, to vše je slušné i na naše poměry. Auto dokáže nabídnout dostatek místa, odkládacích ploch a kufr o objemu 467 litrů. Zklamáním jsou použité materiály, které jsou míle za těmi německými. Mě a spousty jiných nezaujal ani oblý design vnitřku, ale to už je subjektivní názor.
Zvenčí je to ale pecka. Na první pohled si všimnete mohutných tvarů a opticky zvětšující se karoserie. Po chvíli zkoumání najdete agresivní křivky, které autu dodávají na dynamice a s protaženými světlomety tvoří hezký celek. Zadní část budí hlavně agresivní dojem, který u nás zboku doplňují velká 19-palcová kola.
Motory
Naftu zastupuje čtyřválec 2.2 i-DTEC, který v našem případě produkuje 110 kW (150 koní) a točivý moment 350 Nm. Tento motor už se nemusí stydět ani za spotřebu, která se pohybuje okolo 7 litrů na 100 kilometrů, není problém jezdit ani za 6. Lze si pořídit i ostřejší provedení Type S, které disponuje výkonem 180 koní a krouťákem 380 Nm.
Jízda
A tady nastává to, kvůli čemu Accord všichni milují, disciplína, ve které je jen těžko překonatelný – jízda. Při běžném jezdění totiž umí odfiltrovat většinu nerovností, a to bez výraznější námahy – nesmíte však mít velká neoriginální kola, na těch je to tragédie. Jízda je tak dostatečně komfortní za jakýchkoliv podmínek, čemuž napomáhají i pohodlná sedadla a dobré aerodynamické odhlučnění – za tím bohužel zaostává to od kol. Líbí se mi, jak motor táhne i nad rychlostmi překračující 180 km/h, což je u středně silných vznětových agregátů neobvyklé. Lineární nástup výkonu lehce připomíná projev benzínu, především díky chuti po otáčkách a rychlým reakcím. Zvláštní je ale zvuk, který motor vydává – zní, jakoby pod kapotou řádily stovky cvrčků.
Jeho největším teritoriem jsou okresky, na kterých dokáže vykouzlit úsměv na tváří. Má přesné a extrémně rychlé řízení a okamžitě reagující podvozek – tomu napomáhá lichoběžníková náprava vpředu a víceprvková vzadu. Je až nepochopitelné, jak rychle dokáže měnit směry a jakou disponuje trakcí. To je v dané kategorii nevídané! Blíží se maximálně Mazda 6 a Ford Mondeo, ale takový Passat nebo Superb jsou v tomto směru daleko za opicemi. Zábavnou jízdu navíc skvěle doplňuje krátká a přesná kulisa s miniaturní řadící pákou, tak akorát tuhý a dobře naladěný spojkový pedál a zapomenout se nesmí ani na dobře dávkovatelné brzdy.
Doporučujeme/nedoporučujeme
U Hondy Accord se dají doporučit prakticky všechny pohonné jednotky. Byly kvalitní a při pečlivém servisu a s láskou majitele velmi trvanlivé. Vyhnul bych se pouze automatické převodovce u benzinových motorů, které tak ztratí své kouzlo.
Neslyšel jsem ani moc věcí o častějších závadách. Dokonce i většina odborníků řadí Accord mezi nejkvalitnější auta své doby. Známý je jen rezavějící výfuk a později vůle na přední nápravě. U naftových motorů může být problém se vstřikovači, ale to se týká jen hodně ojetých kousků. Průšvihem může být i filtr pevných částic, který je pekelně drahou záležitostí.
Závěr
Chcete-li nejlépe ovladatelný sedan střední třídy, moc možností nemáte – tou nejlepší totiž stále zůstává Honda Accord. Za cenu do 300 tisíc Kč totiž můžete mít skvěle vypadající a parádně jezdící auto, které umí odvézt rodinu na dovolenou a přitom pobavit při projíždění italských serpentin. Pořiďte si benzinový VTEC 2.4 s manuálem ve sportovním paketu a budete jej milovat, je to parádní auto!
« Automobilová slavnost LEGENDY se letos stěhuje na Výstaviště Praha AAA AUTO založilo inovační laboratoř, která rozšíří služby zákazníkům »