Test ojetiny BMW 440i Cabrio
Čtverka si bere designový základ z minulé generace řady 3, ale přidává jeden prvek, který mě osobně velmi potěšil – negativní sklon přední masky chladiče. Jasný to odkaz na “žraločí” éru. Přední nárazník má extravagantní výřezy, kapota je vyboulená, nechybí nádechy v předních blatnících a výrazný prolis nesoucí se celým profilem auta.
Cabriolet je samozřejmě náchylnější na boční pohled, ale BMW udělalo s integrací střechy skvělou práci. Oproti předchůdci E93 se jedná o mnohem elegantnější auto. Ať se vám design exteriéru líbí, nebo ne, po nastoupení do interiéru a zabouchnutí bezrámových dveří veškeré debaty končí – použité materiály a dílenské zpracování patří na špičku, stejně jako ergonomie jednotlivých ovladačů. Dlouholetého příznivce značky také potěší, že středová konzole je decentně natočená k řidiči.
Jistě oceníte také sedáky, které nabízejí výbornou oporu a jsou zároveň i velmi pohodlné. Jediným mínusem v rámci interiéru je jeho stísněnost i pro posádku na předních sedadlech, kde budete často v kontaktu se středovým tunelem. Odhlučnění bezrámových dveří je perfektní a pohodu na palubě dokresluje i luxusně pojatý interiér a výbava.
Ideální pozice za volantem byla vždy doménou BMW a je přítomna i tady – sednete, nastavíte si sedák, volant a jste doma. Čtverka těží z delší a splývavé střechy, a tak nabídne více místa pro cestující vzadu. Problém je jen s místem nad hlavou. Není to nic drastického, ale pocit stísněnosti se dostavuje. Otevřené auto si ale jistě nikdo nekoupí pro cestování ve čtyřech lidech. Ve výsledku tak auto příliš nestárne, jak zvenčí, tak uvnitř.
To nejlepší najdeme pod kapotou ojetiny od AAA Auto – řadový šestiválec o objemu tří litrů přeplňovaný dvoukomorovým turbem TwinScroll. Jde přitom o generaci motoru s označením B58, ta je mnohem agresivnější, lineárnější a s obrovskou zuřivostí letí do otáček. I odezva je naprosto fantastická, zejména mezi přeplňovanými motory! Výkon? 354 koní a kroutící moment 500 Nm.
Zátah je v reálném světě obdivuhodný, monumentální a auto je zatraceně rychlé. Vždyť stovku pokoří už za 5.5 vteřiny! Předjíždění je otázkou pár vteřin a rovinky mezi zatáčkami jsou pokořeny ihned. A spotřeba? Žádné drama. Dynamicky se dá jezdit kolem 13 litrů a pokud zvolníte, není problém jezdit lehce přes 7 litrů. Nejvíce se mi líbila lineárnost motoru, která se jen tak nevidí. Příjemný je i zvukový projev. Není to nic přehnaného, ale auto má krásný a hutný zvuk. Ve sportovním režimu nechybí ani prskání a bubnování z výfuku. Melodii sametového šestiválce si naprosto zamilujete.
BMW potěší i svým podvozkem. Dokonalé vyvážení zajišťuje skvělé jízdní vlastnosti a ukázkovou ovladatelnost. To pak znamená, že kola udržují kontakt s vozovkou a především auto nervózně neodskakuje. Komfort je tedy dobrý a bát se nemusíte, s vozem se dá denně dojíždět městem do práce a nebude vás nijak obtěžovat.
Jedinou výraznější pihou je řízení. BMW ho sice přepracovalo, dodalo mu na strmosti, ale stále vyvolává gumový pocit, jakoby neexistovalo přímé propojení s koly. Cit v něm tedy opravdu nenajdete. Škoda. Zkusil jsem i jízdu bez střechy a zjistil jsem, že do auta příliš nefouká a navíc BWM nabízí ofuk krku teplým vzduchem. Pokud tedy necháte okna nahoře, zatopíte si, pustíte si výhřev tak to jde i v zimě.
Elegantní cabrio je výborným celkem a vozem, ze kterého stále číší DNA značky. Čtyřka se může zdát morálně zastaralá, ale pořád se jedná o krásný kus auta s velmi dobrým zpracováním a luxusní výbavou. Někoho může potěšit přítomnost analogových přístrojů před řidičem a tradiční uspořádání interiéru. Motor pak patří na absolutní špičku a potěší i výborný podvozek.
« Test Kia Stonic 1.2 DPI: Správně obyčejná Kontrola motoru je vhodná alespoň jedenkrát ročně: U dieselu je údržba dražší, motor ale déle vydrží »