audi-a5-coupe-3

Test ojetiny Audi A5 Coupé: Nadčasové auto, navíc velmi kvalitní

9. 9. 2024 • Novinky, Ojeté vozy

Audi A5 letos oficiálně skončilo a nová generace bude pokračovat jako nástupce modelu A4 v karosářských variantách liftback a kombi. Osud původního kupé a kabrioletu A5 je nejasný. Pokud tedy ještě chcete moderní Audi jako coupé střední třídy, zbývá vám sekundární trh, kde se už i poslední generace začíná objevovat za zajímavé ceny.

audi-a5-coupe-21 audi-a5-coupe-28

Například testovaný kus z AAA Auto, vybavený skvělým motorem 3.0 TDI, pohonem Quattro a nájezdem lehce přesahující 90.000 kilometrů. Prodejce si jej cení na 590.000 korun. A to za luxusní německé coupé s nadčasovým vzhledem není vůbec moc.

Začněme ale tradičně u exteriéru, který stále vypadá svěže a dravě. Je to prostě stále krásné auto, které nestárne, což je u Audi už taková klasika. Pokud si ho teď koupíte, ještě za půl dekády bude vypadat draze a udělá dojem. To holt v Ingolstadtu vždy uměli.

audi-a5-coupe-31

Testovaná černá barva dodává vozu na sportovní eleganci. Rozhodně je to jedno z nejhezčích coupé poslední dekády a věřte, že jich bylo jako šafránu. V bazarech samozřejmě častěji natrefíte na druhou karosářskou variantu nazvanou Sportback, tedy 5 dveřový liftback se splývavou zádí. Vyráběl se i cabriolet, ale těch je u nás ještě méně něž kupátka.

audi-a5-coupe-1

Podobná písnička je to i v interiéru. Audi pěkné vnitřky prostě umí a tato generace A5 není výjimkou. Koncepce připomíná velké SUV Q7 před prvním faceliftem, takže hlavním designovým prvkem je lišta s výdechy klimatizace, jež se táhne po celé šířce palubní desky. S hliníkovým dekorem možná vnitřek působí trochu chladně, ale zase vypadá elegantně a nadčasově. Důležitější však je, že materiály jsou kvalitní a že si v Audi dali záležet také na zpracování. I to je perfektní.

audi-a5-coupe-7

Středový panel je více natočen k řidiči, což samozřejmě přispívá k větší bezprostřednosti ve vztahu mezi autem a šoférem. Pomáhá i perfektně vymyšlené ovládání, ostatně jak je u aut koncernu Volkswagen obvyklé, kdy jsou všechny ovladače jakoby náhodou přesně tam, kde byste je očekávali. Náhoda ta pochopitelně není. Verze před faceliftem ještě měly otočný ovladač pro ovládání infotainmentu MMI. Druhou možností je pak dotyk přímo na obrazovce. Modernizace toto kolečko vymazala a osobně to považuji za škodu. Po 90.000 kilometrů uvnitř nic nevrzalo a interiér ani sedadla nenesla výraznější známky opotřebení. Lze tedy očekávat, že se správným přístupem, vydrží tento kvalitní interiér dlouho.

audi-a5-coupe-14 audi-a5-coupe-11

Pod kapotou dřímal naftový šestiválec označovaný jako 3.0 TDI. O přenos výkonu o 160 kW na silnici se staral pohon všech kol Quattro a dvouspojková převodovka DSG, které u Audi říkají S Tronic. Motor je dobře odhlučněný a má poměrně dobré reakce. Pokud však necháte nastavení motoru pro komfortní jízdu, počítejte spíše s mdlejším projevem, motor ožívá až se sportovním režimem.

audi-a5-coupe-24

Známý koncernový třílitr je povedený a funguje vlastně bez chyby. Zátah má plynulý nástup, rád se nechá točit do otáček a i zvuk je příjemný. Pokud bych měl něco vytknout, i tady se projevil přechod na novou emisní normu v podobě mírné prodlevy při rozjezdu z místa. Potěší však spotřeba. S autem jsem ujel téměř tisíc kilometrů a zakončil testování s kombinovaným odběrem 7,8 litrů. Pokud budete jezdit opravdu rychle, počítejte s apetitem kolem 11 litrů. Převodovka řadí rychle a většinu času o ní nevíte. Občas si však umí cuknout, zejména při popojíždění.

audi-a5-coupe-4

Podvozek je příjemně komfortní i na větších kolech a pochválit musím i celkové odhlučnění interiéru. Audi ušlo velkou cestu v doladění jízdních vlastností. V komfortním režimu se jedná o výborné auto pro každý den, které vyžehlí i pražské silnice. Ve sportovním módu naopak překvapí agilita v zatáčkách a chuť vrhat se do oblouku. Pryč jsou doby s motorem před přední nápravou a mohutnou nedotáčivostí. Současná Audi působí lehkonoze, obratně a vyváženě. Velký pokrok. Dobré je i strmé řízení, na které vůz ihned reaguje.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz