nissan-qashqai-exterior-2

TEST Nissan Qashqai 1.6 DIG-T. Úsporný silák v novém kabátu

7. 12. 2017 • Nissan, Novinky, Testy

motor: 90%

podvozek: 90%

převodovka: 80%

zpracování: 85%

praktičnost: 80%

Ano, má své mouchy, nepřesná kulisa řazení, horší materiály v interiéru, ale plně to vynahradí použitelností, komfortem a jízdními vlastnostmi. Vše je tu ve své podstatě tak průměrné, až se Qashqai může pochlubit skvělým sladěním všech dílů. Z prvních příček jej však nedávno sesadily novinky v podobě Tiguana, Atecy a podobně.

Verdikt:

Nissan Qashqai je jedním z nejprodávanějších SUV minulosti i současnosti a poměrně nedávno prodělal výrazný facelift. Agresivnější design přídě se inspiroval u nové generace modelu Micra, který se probojoval až do finále letošního evropského auta roku. Jiné jsou i oba nárazníky a světla. Přední světlomety používají technologii LED a na rozdíl od zadních svítilen nezměnily jen grafiku, ale i tvar.

Největší novinkou je technologie autonomního řízení, která se jako první z mainstreamových SUV nabízí právě v Qashqaii. Nissan umí samostatně řídit, akcelerovat a brzdit v rámci jednoho pruhu na rychlostních silnicích. V příštím roce bude k dispozici aktualizace, díky které bude Qashqai schopen samostatně měnit jízdní pruhy. Do roku 2020 chce Nissan nabídnout plně autonomní řízení. Vzrůstající konkurenci bude Qashqai čelit se stejnou paletou motorů jako doposud. Na výběr bude z aliančních agregátů Renault-Nissan. Zážehové mají objem 1,2 a 1,6 litrů. Vznětová je patnáctistovka a šestnáctistovka.

kaskaj5

Moderní křivky, ostré světlomety se zajímavým záhybem a robustní karoserie. To z Nissanu Qashqai dělá obdivuhodné auto, které vypadá zajímavě z každého úhlu. Líbí se mi především vysoká maska celková mohutnost auta. Hnědý metalický lak je navíc velmi slušivý. Skvělým doplňkem jsou i líbivá 18-palcová kola.

Interiér
Interiér se nese v klasickém japonském stylu, takže na rovné ostré linky Němců rychle zapomeňte. Jsou tu spíše jemné a oblé tvary, většina plastů je měkčených, ale bohužel už ne tak hezky vypadajících. Facelift zde měnil v podstatě jen volant, který je zcela nový a má moderní a líbivý design. Překvapilo mě rozložení ovladačů – všechna tlačítka jsou po ruce a není problém cokoliv ovládat, aniž byste ztratili oční kontakt s vozovkou. Informační systém už se bohužel nejnovějším konkurentům nevyrovná, ale na druhou stranu je rychlý, přehledný a ničemu nepřekáží. Na zadních sedadlech je dostatek místa a po pár kilometrech Vám vnitřek Qashqaie přijde jako útulné místo. Zavazadlový prostor má slušný objem 401 litrů a mezi soupeři se určitě neztratí.

kaskaj1

Technika
Pod kapotou tohoto krasavce najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.6-litru s označením DIG-T, který je schopný poskytnout výkon až 120 kW v 5600 ot./min., točivý moment se ustálí na průměrných 240 Nm ve 2000-4000 ot./min. Motor je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou. Vzadu s překvapením najdete víceprvkovou nápravu a hmotnost nepřesahuje 1400 kilogramů. Mínusem je však absence automatické převodovky a pohonu všech čtyř kol s tímto nejsilnějším zážehovým motorem, i navzdory tomu se však Nissan rozjede z klidu na 100 km/h za 9.1 sekundy a ručička tachometru se zastaví na číslovce 200 km/h.

Jízda
SUV středních tříd jsou většinou známá svým tvrdším podvozkem a nepříliš dokonalým komfortem, Nissan tu ale jde svou cestou a podvozek je vyladěn tak, aby vůz udeřil na první místa v žebříčku. Bez problému žehlí všechny typy nerovností a rozhodí jej až výrazně rychlejší jízda na nekvalitní silnici. Ve městě mu bohužel ubírá souhra motoru a spojky, kdy nástup spojky je takový všelijaký a musíte si dlouho zvykat, abyste řadili bez cukání. Kulisa řazení taky neoplývá přesností, ale na druhou stranu to není nic, co by mělo nějak výrazně ubírat na hodnocení. Benzinový agregát mě bohužel zklamal při pomalejším popojíždění, kdy mu v nižších otáčkách scházel točivý moment a celková chuť jet kupředu. Největší radost Vám určitě stejně udělá na okreskách, kde moc příjemnějších SUV nenajdete a se spotřebou pod 6 l/100 km ho jen těžko někdo překoná.

kaskaj4

Na dálnicích je příjemným zjištěním slušné odhlučnění karoserie a navzdory silnému motoru nízká spotřeba. Tady stojí za zmínku nový systém, který má udělat jízdu přes větší nerovnosti pohodlnější. Pokud totiž najede na hrb, zadní náprava se odlehčí a při dopadu zpět se většinou nepříjemně zhoupne a narazí. V Nissanu to vyřešili tak, že jakmile se zadní náprava odlehčí, vůz mírně přibrzdí přední kola a tím zmírní náraz zadní nápravy.

Pokud chytnete slinu a začnete přemýšlet nad projížďkou po oblíbených okreskách, tak nemusíte mít strach a bez problému můžete vyrazit. Nad 4000 ot./min. motor s chutí táhne a nepřipadá Vám, že sedíte ve vysokém a těžkém autě. Řízení je tužší a díky tvrdší spojce a agresivnímu záběru motoru působí chlapštějším dojmem než třeba Renault Kadjar a ostatní.

kaskaj3

Závěr
Ano, má své mouchy, nepřesná kulisa řazení, horší materiály v interiéru, ale plně to vynahradí použitelností, komfortem a jízdními vlastnostmi. Vše je tu ve své podstatě tak průměrné, až se Qashqai může pochlubit skvělým sladěním všech dílů. Z prvních příček jej však nedávno sesadily novinky v podobě Tiguana, Atecy a podobně.

Plusy

Komfortní podvozek
Nízká spotřeba
Odhlučnění

Mínusy

Méně kvalitní materiály v interiéru
Zvláštní řízení

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz