IMG_7179

TEST Nissan Qashqai 1.6 dCi – Smysluplná volba

2. 3. 2017 • Nissan, Novinky, Testy

motor: 90%

podvozek: 90%

převodovka: 80%

zpracování: 75%

praktičnost: 80%

Ano, má své mouchy, nepřesná kulisa řazení, horší materiály v interiéru, ale plně to vynahradí použitelností, komfortem a jízdními vlastnostmi. Vše je tu ve své podstatě tak průměrné, až se Qashqai může pochlubit skvělým sladěním všech dílů. Z prvních příček jej však nedávno sesadily novinky v podobě Tiguana, Atecy a podobně.

Verdikt:

Nissan Qashqai je jedním z nejprodávanějších SUV minulosti i současnosti. Jenže už má pár let života za sebou a my se tak pokusíme zjistit, zda-li se pořád dokáže rovnat nejnovějším soupeřům.

Exteriér

Moderní křivky, ostré světlomety se zajímavým záhybem a robustní karoserie. To z Nissanu Qashqai dělá obdivuhodné auto, které vypadá zajímavě z každého úhlu. Líbí se mi především vysoká maska celková mohutnost auta. Hnědý metalický lak je navíc velmi slušivý. Skvělým doplňkem jsou i líbivá 18-palcová kola.

2

Interiér

Interiér se nese v klasickém japonském stylu, takže na rovné ostré linky Němců rychle zapomeňte. Jsou tu spíše jemné a oblé tvary, většina plastů je měkčených, ale bohužel už ne tak hezky vypadajících. Překvapilo mě však rozložení ovladačů – všechna tlačítka jsou po ruce a není problém cokoliv ovládat, aniž byste ztratili oční kontakt s vozovkou. Informační systém už se bohužel nejnovějším konkurentům nevyrovná, ale na druhou stranu je rychlý, přehledný a ničemu nepřekáží. Na zadních sedadlech je dostatek místa a po pár kilometrech Vám vnitřek Qashqaie přijde jako útulné místo. Zavazadlový prostor má slušný objem 401 litrů a mezi soupeři se určitě neztratí.

1

Technika

Pod kapotou tohoto krasavce najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.6-litru s označením dCi, který je schopný poskytnout výkon 96 kW ve 4000 ot./min., točivý moment se ustálí na průměrných 320 Nm při 1750 ot./min. Motor je propojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Vzadu je víceprvková náprava a hmotnost mírně překračuje 1400 kilogramů.  Zrychlení z nuly na stovku zabere 10.5 sekundy a maximální rychlost je obligátních 190 km/h.

Jízda

SUV středních tříd jsou většinou známá svým tvrdším podvozkem a nepříliš dokonalým komfortem, Nissan tu ale jde svou cestou a podvozek je vyladěn tak, aby vůz udeřil na první místa v žebříčku. Bez problému žehlí všechny typy nerovností a rozhodí jej až výrazně rychlejší jízda na nekvalitní silnici. Ve městě mu bohužel ubírá souhra motoru a spojky, kdy nástup spojky je takový všelijaký a musíte si dlouho zvykat, abyste řadili bez cukání. Kulisa řazení taky neoplývá přesností, ale na druhou stranu to není nic, co by mělo nějak výrazně ubírat na hodnocení. Velmi příjemný je lineární zátah vznětového motoru, který netáhne nikterak výrazně silně, ale hezky odspodu až nahoru. Navíc se odvděčí průměrnou spotřebou mezi 6-7 litry, což je oku lahodící.

4

Na dálnicích je příjemným zjištěním slušné odhlučnění karoserie a navzdory silnému motoru nízká spotřeba. Tady stojí za zmínku nový systém, který má udělat jízdu přes větší nerovnosti pohodlnější. Pokud totiž najede na hrb, zadní náprava se odlehčí a při dopadu zpět se většinou nepříjemně zhoupne a narazí. V Nissanu to vyřešili tak, že jakmile se zadní náprava odlehčí, vůz mírně přibrzdí přední kola a tím zmírní náraz zadní nápravy.

Pří svižnější jízdě na okresce se jedná o docela jisté auto, ale nikterak si jej neužijete. Řízení má zvláštní zpětnou vazbu a podvozek dostatek mechanické přilnavosti. Na sportování to však není a sluší mu spíše klidnější jízda.

Závěr

Ano, má své mouchy, nepřesná kulisa řazení, horší materiály v interiéru, ale plně to vynahradí použitelností, komfortem a jízdními vlastnostmi. Vše je tu ve své podstatě tak průměrné, až se Qashqai může pochlubit skvělým sladěním všech dílů. Z prvních příček jej však nedávno sesadily novinky v podobě Tiguana, Atecy a podobně.

3

Plusy

Komfortní podvozek

Nízká spotřeba

Odhlučnění

Mínusy

Méně kvalitní materiály v interiéru

Zvláštní řízení

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz