TEST Nissan Pulsar 1.6 DIG-T – Silák
Nissan Pulsar, líbivý hatch-back z Japonska, kterému bohužel do nedávna chyběl silnější benzinový motor. Nicméně jsme se konečně dočkali a pod jeho kapotou můžeme uvítat novou jedna-šestku, která se chlubí jedním z nejvyšších výkonů mezi konkurenty. A jak známe Nissan, je na co se těšit!
Exteriér
Auto na první pohled zaujme svými ladnými tvary a lehce dravým dojmem. 18′ palcová litá kola, rudá metalíza, xenony, jo, to vypadá dobře! Oproti klasickému autu má tmavší podkres světlometů, chromovanou koncovku výfuku a pár dalších detailů. Líbí se mi, že Pulsar a vlastně i všechny ostatní Nissany se od zbytku konkurentů tak nějak designově liší. Je těžko říct čím, ale je to tak. Mají takovou tu jiskru.
Interiér
Interiér se nese v klasickém japonském stylu, takže na rovné ostré linky Němců rychle zapomeňte. Jsou tu spíše jemné a oblé tvary, většina plastů je měkčených, ale bohužel už ne tak hezky vypadajících. Překvapilo mě však rozložení ovladačů – všechny tlačítka jsou po ruce a není problém cokoliv ovládat, aniž byste ztratili oční kontakt s vozovkou. Informační systém už se bohužel nejnovějším konkurentům nevyrovná, ale na druhou stranu je rychlý, přehledný a ničemu nepřekáží.. Na zadních sedadlech je dostatek místa a po pár kilometrech Vám vnitřek Pulsaru přijde jako útulné místo. Taky ještě aby ne, když má mezi konkurenty v nižší střední třídě nejdelší rozvor. Zavazadlový prostor má slušný objem 385 litrů a mezi soupeři se určitě neztratí.
Technika
Pod kapotou tohoto krasavce najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.6-litru s označením DIG-T, který je schopný poskytnout výkon až 140 kW v 5600 ot./min., točivý moment se ustálí na průměrných 240 Nm v 1600-5200 ot./min. Motor je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou. Hmotnost vozu je slušných 1315 kilogramů a tento výkonně působící Nissan se rozjede z klidu na 100 km/h za 7.7 sekundy a ručička tachometru se zastaví na číslovce 217 km/h.
Jízda
Usadíte se do příjemných sedadel, nastartujete a nic. Čekal jsem malinko hlasitější vrnění jedna-šestky, ale omyl. Už od první chvíle tak vypadá, že nebude zaměřený na blbnutí po okreskách. Po chvíli ježdění musím pochválit skvěle tichý a odhlučněný čtyřválec, který se dokáže přiměřeně rozeznít nad hranicí 4500 ot./min.
Ve městě se auto chová komfortně a zbytek ovládání je, řekl bych průměrný. Žehlí všechny nerovnosti a z rovnováhy ho rozhodí jen velké díry v asfaltu. Podvozek je naladěn spíše do pohodlí a myslím si, že spousta zákazníků to uvítá. Tuhá spojka zabírá zostra a chce to hodně tréninku, abyste se hladce rozjeli a bez cukání řadili. Spotřeba se pak ve městě drží kolem 8 l/100 km.
Na okreskách sešlapávám plyn až na podlahu a přichází mírné zaražení. Motor je vláčný a sbírat se začne až někde nad 4000 ot./min. Ačkoliv je podvozek měkký, poměrně slušně dokáže fungovat i při svižnější jízdě na okreskách. Bojím se ale, že svým německým konkurentům tu stačit nebude. Takže ano, má sice vysoký výkon, ale i tak doporučuji zklidnit a jet pouze svižněji nebo zcela normálním způsobem, protože při něm Pulsar začne konečně vynikat.
Na dálnici dávám palec nahoru za dobré aerodynamické odhlučnění a podvozek, jenž se na české dálnice vyloženě hodí. Spotřeba se mi tu usadila někde mezi 6-7 l/100 km.
Závěr
Nissan Pulsar s tímto motorem konečně začal dávat smysl. Má dostatek výkonu, slušnou spotřebu a tak nějak se stal celkově lépe slazeným vozem. Ano, má své mouchy v podobě méně moderního interiéru, staršího informačního systému apod., ale na oplatku nabídne nadprůměrný prostor, komfort a líbivý design. Konkurence by se měla mít na pozoru.
Plus
Silný a úsporný motor
Pohodlný podvozek
Prostornost interiéru
Mínus
Menší nádrž
Zastaralý interiér
Záběr motoru v nízkých otáčkách
.
« Jaguar XF L vyfocen na Nurburgringu Renault Talisman přichází na český trh »