mitsubishi-l200-2021-13

Test Mitsubishi L200 Plus Double Cab Instyle

21. 7. 2021 • Mitsubishi, Novinky, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 100%

Mitsubishi L200 potěší zajímavým vzhledem, vylepšeným interiérem a příjemným podvozkem. V nabídce je sice jen jedna motorizace, ale nově si můžete připlatit za verzi Plus s továrně navýšeným výkonem.

Verdikt:

Nabídka L200 je poměrně jednoduchá. Má jen jeden motor, vždy pohon všech kol a volit tak můžete jen manuální nebo automatickou převodovku. Mezi další možnosti individualizace pak patří volba jedné ze čtyř výbav a také verze karoserie. Delší Double Cab nebo Club Cub s menšími zadními dveřmi a větší ložnou plochou. Jedna změna se přeci jen udála, L200 si nově můžete koupit pod názvem Plus, za nímž se skrývá tovární navýšení výkonu.

L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem značky Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami). Celosvětově se prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu.

Současná generace L200 pro globální trhy se vyrábí v Thajsku – v největším výrobním závodu značky Mitsubishi mimo území Japonska. Vývoj šesté generace modelu představoval v rámci společnosti zcela zásadní projekt. Nejen proto, že tento klíčový model reprezentuje 15 % celosvětových prodejů značky, ale i kvůli takzvanému „haló efektu“ tohoto modelu již od roku 1978 a proslulé pověsti pohonu 4WD, k němuž tento model nemalým dílem přispěl: připomeňme si, že první systém 4WD modelu Pajero z roku 1982 byl odvozen od pohonu, který se v roce 1978 poprvé objevil v pick-upu Mitsubishi.

mitsubishi-l200-2021-7 mitsubishi-l200-2021-29

Největší změnou je design, který přebírá prvky s dříve představeného modelu Eclipse Cross. V davu pick-upů tak L200 působí velmi extravagantně a ostře řezaná příď autu sluší. Uvnitř se interiér proměnil spíše jen evolučně, ale nejvyšší testovaná výbava působila až luxusně. Plasty jsou logicky tvrdší, ale Mitsubishi si dalo záležet na detailech. Nechybí tak umělou kůží obšité výplně dveří, hezký volant nebo kožená sedadla. Infotainment je sice starší, ale plně funkční. Celkově se dá říci, že vnitřek je krokem ke kategorii SUV.

mitsubishi-l200-2021-16 mitsubishi-l200-2021-17

L200 má délku ložné plochy (1520 mm – stejně jako předtím), odpovídající 29 % celkové délky vozu, navíc s výhodou nejmenšího poloměru otáčení v daném segmentu (5,9 m). Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčním řešením rovněž vybaven redukcí 1:2,566 (4LLc) pro extrémní terén, kdy samotná elektronika obvykle naráží na své limity. Pro maximální záběr na nezpevněném povrchu se na přání dodává i zadní samosvorný diferenciál nebo uzávěrka zadního diferenciálu. Tato elektromagneticky ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu na zadní nápravě přispívá k celkovým terénním schopnostem vozidla.

Jednotka pod kapotou je vylepšením agregátu Mitsubishi 4N1: celohliníkového čtyřválce 16v se dvěma vačkovými hřídeli a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva typu common rail s novou generací vstřikovačů a nízkým kompresním poměrem – který byl kdysi celosvětově prvním naftovým motorem s proměnným časováním ventilů. Tato nová verze, vyvinutá speciálně pro L200, se pyšní výrazným snížením třecích sil pohyblivých dílů a zároveň zásadním zlepšením odezvy soustavy vstřikování (nová konstrukce vstřikovačů paliva přinesla mimo jiné nižší únik tlaku ze vstřikovačů, čímž je dosaženo zkrácení času při startu motoru).

mitsubishi-l200-2021-10

Provedená opatření znamenají nižší spotřebu paliva, čistší výfukové emise a nižší mechanickou hlučnost. Dále se nyní snížením hmotnosti pístů, ojnic a klikového hřídele podařilo dosáhnout hladší a lineárnější akcelerace v celém rozpětí otáček. Jednotka prošla úpravami ve snaze splnit přísnější emisní předpisy EU v rámci metodiky měření WLTP. L200 šesté generace tak splňuje požadavky emisní normy Euro 6d temp. Z opatření ke snížení emisí jmenujme systém čištění výfukových plynů (SCR) se vstřikováním močoviny (AdBlue) ke snížení úrovně emisí NOx.

Přídomek Plus prozrazuje přítomnost silnějšího vznětového čtyřválce o objemu 2268 kubických centimetrů. Vyššího výkonu je tu přitom dosaženo netradičním způsobem, tuzemské zastoupení se totiž spoléhá na řešení od externí firmy, konkrétně technologii úpravy parametrů motoru od společnosti Steinbauer. Zahrnovat by měla zejména optimalizaci délky vstřikování paliva. Výsledkem je navýšení výkonu ze 110 kW u standardní verze na 127 kW (při 3100 min-1) a nárůst maximálního točivého momentu ze 400 N.m na 502 N.m (při 1750-2250 min-1). A to samozřejmě při zachování záruky, která u L200 trvá po dobu sedmi let, nebo do ujetí 150.000 km.

mitsubishi-l200-2021-28

Motor s upraveným výkonem potěší lepší odezvou na plyn, i když občas se mi zdála až příliš zbrklá. Nárůst koní a krouťáku jde cítit především v pružném zrychlení a na dálnici. Není to sice stále žádný rychlík, ale výkon je důstojný. Na šestiválcový Amarok však citelně ztrácí. Spotřeba se po týdenním testu zastavila na necelých 8,5 litrech kombinovaného provozu včetně dálnic. Amarok s V6 je sice ještě mnohem dále, ale L200 mi přišla příjemnější než konkurenční Toyota Hilux s podobným výkonem. Pochvalu si zaslouží i automatická převodovka, která řadila vždy hladce.

Motor je na poměry čtyřválcových pick-upů poměrně dobře odhlučněn, jakkoliv je mnohem více slyšet než u běžných SUV. Se vzrůstající teplotou provozních kapalin se nicméně už hluk motoru příliš nesnižuje. Podvozek a celkový jízdní projev je velkým krokem dopředu. Auto přestalo nervózně poskakovat po silnici a je velmi komfortní a poddajné.

mitsubishi-l200-2021-1

Určitě jste si všimli, že vůz na fotografiích je poměrně křiklavý a oblečen do slušivé vícebarevné fólie. České Mitsubishi si z testovacího vozu udělalo takový menší show-car, který má za úkol na sebe strhávat pozornost. Není to však jen vzhled, kterým všude vzbudíte rozruch, ale především zvuk.

Asi se teď divíte, vždyť pod kapotou je čtyřválcový diesel. Ano, je. Jenže zvenku auto zní jako benzínový muscle car… Řeč je o systému Sound Booster od německé společnosti Kufatec. Jeho základem je generátor zvuku, nainstalovaný v blízkosti zadního pravého kola, jehož chování je sladěno s projevem pohonné jednotky. Charakter vydávaného zvuku tedy odpovídá reálné práci motoru, takže reaguje na přidání plynu, stání na místě, nastartování a podobně. Sound Booster nabízí možnost výběru mezi šesti zvukovými profily, které lze měnit a upravovat prostřednictvím aplikace Kufatec Link v chytrém telefonu. V mém případě měl generovaný zvuk odpovídat vysokoobjemovému zážehovému osmiválci. Ve standardním autě takovou věc nečekejte, pokud si ji nekoupíte od externí firmy. Zážitek je to nicméně zajímavý, i když podobným podfukům úplně nefandím.

mitsubishi-l200-2021-4

Konečně se můžeme vrhnout do terénu, což je hlavní teritorium těchto vozů. Díky velkým nájezdovým úhlům se zdá, že Mitsubishi bude v terénu jedním z nejlepších. Fenomenální je pohon v kombinaci s uzamykatelným diferenciálem a redukcí. Auto se rozjede na jakémkoliv povrchu. Pick-upy všeobecně trpí na svůj dlouhý rozvor, a tak není problém je položit na břicho. V případě testovaného modelu šlo i o pneumatiky, které byly čistě silniční.

A už nám zbývá jen cena. Mitsubishi L200 ve čtyřdveřovém provedení Double Cab stojí nejméně 823.250 Kč, testovaná verze Plus se silnějším motorem, automatickou převodovkou a nejlepší výbavou Instyle začíná na 1.060.250 Kč.

Plusy

– Vzhled
– Pružný motor
– Schopnosti v terénu i mimo něj
– Dobře a kvalitně vybavený interiér
– Robustnost a spolehlivost
– Komfortní podvozek

Minusy

– Přeposilované řízení
– Vyšší spotřeba s automatickou převodovkou

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz